Pokud vše vyjde, tak by mohl začít jezdit už třináctého prosince. „Nový rozjezd číslo 89 by měl obsluhovat tuřanské letiště i Černovickou terasu, kde například úklidové čety končí až kolem třetí hodiny ranní. Linka by také měla zajíždět do části Brna nazývané Dvorska a na druhé straně do sídliště v Žabovřeskách kolem náměstí Svornosti a Makovského a do Kníniček,“ uvedl vedoucí dopravního odboru firmy Jan Seitl.

Noční linka tak propojí části Brna, kde zatím obyvatelé na podobný spoj čekali marně. Například Kateřina Lišková z Kníniček doufá, že její noční návraty domů budou díky tomu bezpečnější.

„Čtvrthodinová cesta pěšky kolem zoo, kterou musím teď chodit, je někdy dost nebezpečná. O spoj bude určitě zájem. Bydlí tu totiž hodně mladých lidí,“ myslí si Lišková.

Nový spoj vítají i starostové, kteří jeho zavedení prosazovali. „Mnoho lidí z Dvorsk si stěžovalo, že je pro ně obtížné se pozdě večer dostat domů z města, když se vracejí třeba z divadla. Jsem ráda, že nám dopravní podnik nyní vyjde vstříc,“ radovala se místostarostka Tuřan Vlasta Hrdlíková.

Na letiště i bez auta

Nový spoj také pomůže lidem, kteří se potřebují v noci dostat z tuřanského letiště, nebo na něj. „V průběhu sezony létají někdy až tři noční charterové lety, z nichž každé může přivést až dvě stě cestujících,“ uvedl ředitel brněnského letiště Tomáš Plaček.

Na letiště ale nový spoj nepojede pokaždé. Noční autobusy budou zřejmě střídavě jezdit na letiště a do tuřanské části Dvorsk.

Zástupci dopravního podniku nyní připravují přesnou trasu spoje. „Zatím to není na sto procent. Vše ještě musíme důkladně naplánovat, schválit a připravit se společností Kordis,“ podotkl Seitl. Kordis se stará o integrovanou dopravu v Jihomoravském kraji.

Jedenáctá noční linka číslo 89 by měla být na delší dobu poslední. Zavedení dalších spojů zatím zástupci dopravního podniku neplánují. „V Brně už není mnoho míst, která by nebyla obsluhována nočními rozjezdy,“ dodal Seitl.

Infografika rozjezdy