VYBERTE SI REGION

S polohou hlavního nádraží poradí Brňanům další studie

Brno – Pod Petrovem nebo o osm set metrů jižněji na březích Svratky? Devět měsíců zbývá Brňanům do rozhodnutí, kde oni sami chtějí v budoucnu hlavní vlakovou stanici města. Při říjnových krajských volbách se zároveň budou moci vyjádřit v referendu i k poloze hlavního nádraží. Ještě před tím jim vedení brněnské radnice chce nabídnout pohled na budoucí podobu takzvaného Jižního centra Brna, a to pomocí architektonicko-urbanistických studií. Radní nyní oslovili osm firem, aby zpracovali jejich představu místa, pokud bude nádraží stát v centru města.

9.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Studie mají být hotové do poloviny roku. „Tři z oslovených firem jsou ze zahraničí, takže jejich náhled na celou oblast bude objektivní," uvedl primátor Petr Vokřál. Vítězný návrh vyberou i zahraniční odborníci.

Do konce června má být jasno i ve druhé ze soutěží. Své návrhy na podobu nové čtvrti odevzdávalo kolem šedesáti architektů nejen z České republiky už v loňském roce.

Výsledky druhého kola, které končí na konci dubna, město představí lidem v květnu. „Chceme jim nabídnout vyvážený pohled před referendem," dodal primátor.

Vypracování druhé studie vnímá jako pozitivní i jinak kritický předseda spolku Brno+ Robert Kotzian. „Zpochybnitelné při porovnání variant bude nakonec jen to, že loni vyhlášená soutěž na podobu města s nádražím v odsunuté poloze, má v názvu slovo dopravní. Zatímco druhá toto slovo ve svém názvu postrádá," řekl bývalý náměstek primátora Kotzian.

Definitivně o poloze hlavního nádraží rozhodne až studie proveditelnosti. Tu budou mít odborníci ze Správy železniční dopravní cesty hotovou až letos v listopadu. „Ta ukáže, jestli jsou vůbec varianty ze soutěží možné," dodala náměstkyně primátora Klára Liptáková.



Autor: Alžběta Nečasová

9.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Šalinkarty si od ledna lidé koupí přes internet. Roční zlevní na 3325 korun

Brno – Městskou hromadnou dopravu v Brně čekají od ledna největší změny od spuštění systému SMS jízdenek. Cestující si podle zjištění Deníku Rovnost budou kupovat šalinkarty i prostřednictvím internetového obchodu. Ubude dlouhé stání ve frontách, lidé si koupí třeba roční kupon jen kliknutím na webu. Právě roční jízdenka přitom má stát místo současných pěti tisíc jen 3325 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies