VYBRAT REGION
Zavřít mapu

S výběhem pro Heika pomohou jeho fanoušci

Brno – Brněnská zoologická zahrada rozjela příspěvkovou kampaň na úpravu výběhu známého paviána Heika. Formou dárcovské sms a koupí reklamních předmětů budou lidé moct přispět, aby si zoo mohla paviána nechat.

26.11.2009
SDÍLEJ:

Dželada Heiko v brněnské zoologické zahradě.Foto: DENÍK/Attila Racek

Po Heikově posledním útěku se chovatelé rozhodovali, jestli zvíře nepřestěhovat do jiné zoo. „Pavián se už naučil utíkat. Je velmi pravděpodobné, že to udělá znovu,“ řekl ředitel brněnské zoo Martin Hovorka. Proti stěhování se však zvedla vlna nevole. Na adresu ředitele přišly stovky emailů požadujících Heikovo setrvání, kterým se zoo nakonec rozhodla vyhovět.

V současnosti je pavián na veterinární klinice. Zoo musí jeho výběh upravit tak, aby mu v případném dalším útěku zabránila. „Něco zvládneme sami, například pokácíme stromy kolem výběhu,“ uvedl Hovorka. Na náročnější úpravy jsou však potřeba peníze, které nyní zoo nemá. Rozhodla se proto oslovit ty, kteří si Heika v Brně přáli. Odesláním dárcovské sms zprávy ve tvaru Heiko na telefonní číslo 9027740 přispějí lidé na výstavbu nové ohrady a zvýšení plotu. Náklady jsou půl milionu korun. „Jedna zpráva stojí čtyřicet korun, naše zoo z ní dostane čtyřiatřicet,“ dodal Hovorka.

Další možností je koupě reklamních předmětů s Heikem. „Připravili jsme trička, hrnky a další drobnosti. Lidé si je budou moci zakoupit přímo v zoo a na dalším místě v centru Brna, o kterém budeme informovat,“ popsal Martin Rosi z reklamní agentury. Fanoušci paviána si budou moci domů odnést také svého vlastního Heika. Podobu plyšového opičáka agentura navrhla přesně podle originálu. Na kampaň budou upozorňovat plakáty a billboardy v ulicích Brna.

Pro malé návštěvníky připravila zoologická zahrada od 1. prosince výtvarnou soutěž. „Oslovíme mateřské školy a první stupně základních škol. Děti budou malovat obrázky na téma Útěk Heika ze zoo,“ vysvětlil mluvčí brněnské zoo Pavel Hrazdíra. Výherci soutěže získají některý z reklamních předmětů.

LUCIE ŠIMŮNKOVÁ

26.11.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Konec zmatků a nepřesného ukazování času. Nefunkční hodiny na deseti místech v Brně nahradily od úterního dopoledne nové.
33

OBRAZEM: Nové hodiny v ulicích Brna konečně ukazují správný čas

Uber. Ilustrační foto.
2

Olomoucký vrchní soud zrušil předběžné opatření. Uber v Brně může jezdit

AKTUALIZOVÁNO

Pod hladinou Brněnské přehrady zemřel starší muž

Brno – Na Brněnské přehradě v úterý krátce před jedenáctou hodinou utonul starší muž. Pomoci tonoucímu vyjeli hasiči ze základny ležící přímo na přehradě, na místo letěl i vrtulník. „Zavolali nás kvůli tomu, že muž se potopil a už se nevynořil. Po vytažení z vody jsme jej resuscitovali, ale neúspěšně," sdělil mluvčí hasičů Jaroslav Mikoška.

VMO nabírá další zpoždění. Stavbu vinohradského tunelu komplikuje složitý terén

Brno /INFOGRAFIKA/ - Dostavba velkého městského okruhu v Brně se opět zpožďuje. Kromě nové studie vlivu na životní prostředí na Žabovřeské za to mohou i komplikace se stavbou tunelu ve Vinohradech.

Brno zná nejlepší podniky. Pivnicím vévodí Výčep Na stojáka, restauracím Koishi

Brno /ANKETA/ – Nejlepší brněnskou restauraci, bar nebo bistro ocenila v pondělí odborná porota v nezávislém gastronomickém hodnocení Gourmet Brno 2017. „Podniky hodnotilo jedenadvacet porotců. Ocenění pak udělili dohromady v sedmi kategoriích," vysvětlila ředitelka Turistického informačního centra Jana Janulíková.

Cvrnkni si, vyzývají divadelníci. Divadlo Bolka Polívky zakončí sezonu

Brno - Neboj se a cvrnkni si, neboť cvrnknout si je lidské a nikdo by se toho neměl bát. S tímto prohlášením zahájí Divadlo Bolka Polívky třetí ročník turnaje ve stolních kuličkách Jakubák Open, a symbolicky tak zakončí svoji 24. divadelní sezonu.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies