VYBERTE SI REGION

Šéf DPMB Havránek: Letos se víc zaměříme na řidiče nočních autobusů

Brno /ROZHOVOR/ - Statistika porušování předepsané rychlosti je příznivá. I přesto, že každý pátý řidič tramvaje projíždí příliš rychle výhybkami. Tvrdí to ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek. „Počet nehod se meziročně snižuje. A klesá i počet prohřešků při překračování rychlosti," zdůrazňuje Havránek.

5.1.2013 22
SDÍLEJ:

Ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Měří se rychlost vždy na stejných místech?

Místa jsou různá. Měří se jak na trati, tak na výhybkách. Kontrolujeme také úseky, kde je snížená maximální rychlost z jiného důvodu, třeba kvůli špatnému stavu kolejí nebo kvůli snížení hluku.

Jaké hrozí řidičům porušujícím předpisy postihy?

Při menším prohřešku hrozí řidičům dopravního podniku pouze napomenutí. Vážnější případy řešíme postihem na výkonnostních odměnách.

Jak časté je vykolejení tramvaje?

Loni se to stalo sedmnáctkrát. Je to naštěstí málo častá nehoda, za kterou ale ve většině případů může nepozornost řidiče nebo špatný technický stav výhybky. Na řidiče se snažíme v tomto směru působit výchovně. Na překračování rychlosti na výhybkách jsme je upozornili v článku v našem Zpravodaji.

Měříte nějak i rychlost autobusů a trolejbusů?

Ano, pomocí radarů.

Stává se, že řidiči porušují nejen rychlost předepsanou na kolejích, ale také předepsanou zákonem?

To se nestalo.

Lidé pravidelně kritizují příliš rychle jezdící a prudce brzdící řidiče nočních rozjezdů. Zaměřujete se na ně nějak?

Stížnosti na styl jízdy řidičů nočních autobusů občas dostáváme. Chceme se proto v letošním roce na tuto problematiku více zaměřit.

Stěžují si cestující na špatný způsob jízdy řidičů i v kancelářích dopravního podniku?

Stížnosti na způsob jízdy dostáváme. Jsou to individuální prohřešky jednotlivých řidičů, které s nimi následně řešíme. A to nejen postihem, ale také například dalším proškolením.

Když jsme u stížností. Čelíte velkému náporu nespokojených lidí po změnách v městské hromadné dopravě po Novém roce?

Každá změna vždy přináší negativní reakce těch, kteří si musejí zvyknout na jiný režim cestování. Takže i teď čelíme negativním reakcím v různých podobách. Cestujícím se snažíme změny co nejlépe vysvětlit a případně jim poradit s cestováním podle nových jízdních řádů.

Jak moc lidé využívají informační linku k novoročním změnám?

Informační kancelář je v posledních dnech zaplněná zejména staršími cestujícími, kteří si nemohou vyhledat informace na internetu. Maximálně vytížená je i informační linka, kterou jsme od osmnáctého prosince posílili. Návštěvnost našich internetových stránek stoupla od konce prosince na pětinásobek.

ČTĚTE TAKÉ: Řidiči tramvají jezdí stále příliš rychle

Autor: Petr Jeřábek

5.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 22
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bruslařskou dálnici na Brněnské přehradě využívají o víkendu davy lidí.
2 23

Bruslařská dálnice. Na přehradě si lidé užívali dvoukilometrového okruhu

Ilustrační foto.

Pozor. Řidičák musí na jižní Moravě vyměnit 82 tisíc lidí

Na ledě ve společném dresu. Hokejový tým tří univerzit sbírá podporu

Brno – HC Univerzita Brno. Tak by mohl znít název společného hokejového týmu hráčů z Masarykovy univerzity, Vysokého učení technického a Mendelovy univerzity. Sportovci třech největších brněnských vysokých škol by pod jednotnou barvou dresu rádi bojovali v druhé lize.

Auto skončilo v řece. Nehoda uzavřela silnici mezi Bílovicemi a Adamovem

Bílovice nad Svitavou – Silnici mezi Bílovicemi nad Svitavou a Adamovem zablokovala v sobotu odpoledne dopravní nehoda. Krátce před druhou hodinou osobní auto sjelo do příkopu a skončilo v řece. Záchranáři odvezli do nemocnice jednu ženu. Podle prvních informací nejde o vážné zranění.

Jistota školky? Nově blízko domova. Brno zavede spádové oblasti

Brno – Každé ráno vyjíždí Martina Kratochvílová z brněnské Bystrce se svou čtyřletou dcerou. „Jelikož pracuji v centru, malou dávám do školky kousek od práce. Je to pro mě pohodlnější. Když skončím, dceru vyzvednu. Kdybych ji musela vyzvedávat v Bystrci, často bych to nestíhala," přiznala matka. Po zavedení takzvaných spádových oblastí, by Kratochvílová mohla mít s umístěním dcery v centru Brna problém. Při letošním zápise si rodiče sice mateřinku vyberou podle zaměření nebo kvality. Hlavním kritériem pro přijetí ale bude místo trvalého bydliště. Brno musí spádové oblasti zavést kvůli novele z ministerstva školství.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies