VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šéf DPMB Havránek: Letos se víc zaměříme na řidiče nočních autobusů

Brno /ROZHOVOR/ - Statistika porušování předepsané rychlosti je příznivá. I přesto, že každý pátý řidič tramvaje projíždí příliš rychle výhybkami. Tvrdí to ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek. „Počet nehod se meziročně snižuje. A klesá i počet prohřešků při překračování rychlosti," zdůrazňuje Havránek.

5.1.2013 22
SDÍLEJ:

Ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Měří se rychlost vždy na stejných místech?

Místa jsou různá. Měří se jak na trati, tak na výhybkách. Kontrolujeme také úseky, kde je snížená maximální rychlost z jiného důvodu, třeba kvůli špatnému stavu kolejí nebo kvůli snížení hluku.

Jaké hrozí řidičům porušujícím předpisy postihy?

Při menším prohřešku hrozí řidičům dopravního podniku pouze napomenutí. Vážnější případy řešíme postihem na výkonnostních odměnách.

Jak časté je vykolejení tramvaje?

Loni se to stalo sedmnáctkrát. Je to naštěstí málo častá nehoda, za kterou ale ve většině případů může nepozornost řidiče nebo špatný technický stav výhybky. Na řidiče se snažíme v tomto směru působit výchovně. Na překračování rychlosti na výhybkách jsme je upozornili v článku v našem Zpravodaji.

Měříte nějak i rychlost autobusů a trolejbusů?

Ano, pomocí radarů.

Stává se, že řidiči porušují nejen rychlost předepsanou na kolejích, ale také předepsanou zákonem?

To se nestalo.

Lidé pravidelně kritizují příliš rychle jezdící a prudce brzdící řidiče nočních rozjezdů. Zaměřujete se na ně nějak?

Stížnosti na styl jízdy řidičů nočních autobusů občas dostáváme. Chceme se proto v letošním roce na tuto problematiku více zaměřit.

Stěžují si cestující na špatný způsob jízdy řidičů i v kancelářích dopravního podniku?

Stížnosti na způsob jízdy dostáváme. Jsou to individuální prohřešky jednotlivých řidičů, které s nimi následně řešíme. A to nejen postihem, ale také například dalším proškolením.

Když jsme u stížností. Čelíte velkému náporu nespokojených lidí po změnách v městské hromadné dopravě po Novém roce?

Každá změna vždy přináší negativní reakce těch, kteří si musejí zvyknout na jiný režim cestování. Takže i teď čelíme negativním reakcím v různých podobách. Cestujícím se snažíme změny co nejlépe vysvětlit a případně jim poradit s cestováním podle nových jízdních řádů.

Jak moc lidé využívají informační linku k novoročním změnám?

Informační kancelář je v posledních dnech zaplněná zejména staršími cestujícími, kteří si nemohou vyhledat informace na internetu. Maximálně vytížená je i informační linka, kterou jsme od osmnáctého prosince posílili. Návštěvnost našich internetových stránek stoupla od konce prosince na pětinásobek.

ČTĚTE TAKÉ: Řidiči tramvají jezdí stále příliš rychle

Autor: Petr Jeřábek

5.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 22
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
2

Chcete lístky na Zbrojovku? Soutěžte s Deníkem Rovnost

Ilustrační foto.
2

Půldruhého roku povinných reflexních prvků? Ubylo usmrcených chodců

Káňa: V ruce jsem měl dva měsíce dráty

Brno - Bojovník je zpět. Hokejista brněnské Komety Jan Káňa na ledě většinou jezdí s elánem a nevypustí žádný souboj. Svou aktivitu musel na delší čas utlumit. Přesně po pěti měsících od zranění zápěstí si pak zahrál přípravný zápas proti Jihlavě, který Brňané vyhráli 3:1. „Tréninků už bylo hodně, určitě chci hrát a budu se snažit s rukou pracovat, aby byla dobrá,“ slíbil pětadvacetiletý útočník.

Kvůli horku v kraji lekly tisíce ryb

Jižní Morava - Nekvalitní voda a tisíce uhynulých ryb. To je bilance letošního léta v rybnících nejen na Brněnsku. Kromě extrémních veder a nedostatku vody bojovali rybáři se zamořením nádrží sinicemi.

AKTUALIZOVÁNO

Tři obdržené góly za šest minut. Zbrojovku stáhl výprask na dno tabulky

Olomouc, Brno /ANKETA/ – Už po čtrnácti minutách se pro fotbalisty Zbrojovky stala vidina bodového zisku na stadionu Olomouce prakticky utopickou záležitostí. Právě po tomto časovém úseku totiž Brňané prohrávali na hřišti prvoligového nováčka 0:3. Se stavem do konce utkání nepohnuli a po čtvrtém kole soutěže zůstávají na zisku jediného bodu.

V ulicích se objeví další básně o Brně. Nejsložitější je umísťování v centru

Brno – Co mají společného Cejl, Petrov, Obilní trh a hlavní nádraží? Všechna tato místa inspirovala básníky. Brněnské lokality opředené verši mapuje webový projekt Brno poetické. Do konce prázdnin přibude osm básní přímo v ulicích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení