VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silnice po zimě: dvakrát víc děr

Brno - Letošní dlouhá zima přidělala silničářům spoustu práce. Silnice jsou rozbité a jejich stav je dvakrát horší než loni.

4.4.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: ARCHIV

Jarní jízda po silnicích na Brněnsku může leckomu připomínat cvičení na tankodromu. Silnice jsou totiž plné děr. Silničáři už sčítají škody způsobené zimou a je jim jasné, že je nečeká lehký rok. Na zimní údržbu potřebovali dvojnásobné množství peněz než loni. Proto jsou horší i následky, které po sobě mráz se sněhem zanechaly.

„Letošní zima sice nebyla tak silná, ale často se střídaly teploty. Tyto zmrazovací cykly silnicím škodí nejvíc,“ uvedl správní ředitel Brněnských komunikací Roman Nekula. Za jeden měsíc museli jeho muži vyjíždět do terénu až stopadesátkrát.

Proto teď žádají brněnský magistrát o dvanáct milionů korun na opravy. „Po minulé zimě jsme žádné peníze navíc nechtěli. Stačily nám ty přidělené,“ zdůraznil Nekula. Náklady letos společnosti zvednou také externí firmy, které musí s opravami pomoci. Kapacity Brněnských komunikací totiž nebudou stačit. „Jel jsem teď po Provazníkově ulici a ta je dost rozsypaná. Takových silnic je ale více, tohle není ojedinělý případ. Musíme vymyslet, jak silnice v Brně opravíme, abychom vše sladili s ostatními uzavírkami a nezablokovali dopravu,“ řekl Nekula. Podle něj si řidiči stěžují, že jsou silnice plné děr. Ale když se opravují, tak zase nadávají na uzavírky a komplikace v dopravě.

I kvůli cyklistům

Jako první se opravy dočkají ty díry, které můžou být nebezpečné kromě řidičů třeba i pro cyklisty. „Zrovna opravujeme cestu z Brna do Velké Bíteše. Cyklisté tam jezdí často, tak musíme opravit díry, aby se jim nic nestalo,“ vysvětlil Vladimír Svoboda ze Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje.

Za zimní údržbu správa utratila dvakrát tolik než předešlý rok. „Budeme tak muset nyní opravovat méně velkých ploch a soustředit se na ta místa, která mohou být životu nebezpečná. Situace je taková, že uvažujeme o půjčce,“ podotkl Svoboda.

Správa chce pokládat na silnice tenké vrstvy, které mají povrch chránit před dalším poškozováním. „Třeba u Ořechova nebo Bratčic. Opravíme tak větší plochu za méně peněz a životnost silnice tím prodloužíme,“ řekl Svoboda.

Na špatné silnice nadávají i brněnští řidiči. „Hodně děravá je třeba Jílová ulice ve Štýřicích nebo Francouzská. Už jsem párkrát do díry najel, ale naštěstí se nic nestalo,“ uvedl třeba Alex Dubov. S děravými silnicemi už několik let bojují i ve Slatině. Tam jsou v Řípské ulici i patnáct centimetrů hluboké díry. „Není to jenom Řípská, ale i ostatní ulice v centru Slatiny, kde projíždějí kamiony. Na ty nejsou ale silnice stavěné, a dokonce tu mají kamiony zákaz, ale nedodržují to,“ podotkl starosta Slatiny Jiří Navrátil.

Podobné zážitky mají i starostové obcí na Brněnsku. „Na výjezdu z Kuřimi je mnoho děr. Vždy po zimě je to strašné,“ posteskl si například starosta Kuřimi Oldřich Štarha.

Autor: Michal Kárný

4.4.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

První auto značky Tesla si mohou půjčit brněnští řidiči. Koupila ho carsharingová firma Emuj, která se zaměřuje na elektromobily. Z nuly na sto kilometrů v hodině auto zrychluje za tři sekundy.
39

Superelektromobil v Brně. Zájemce o zážitkovou jízdu zatlačí do sedadla Tesla X

Masarykův onkologický ústav v Brně slavnostně otevřel zrekonstruovaný blok pro centrum prevence a gastroenterologické oddělení.
14

Rakovinu léčí na Žlutém kopci v novém. Přestavba stála téměř čtyřicet milionů

Spolykala jsem sedmdesát tablet, řekla strážníkům. Předávkování sedativy přežila

Brno - Boj o minuty při hledání předávkované ženy se v Brně odehrál v pátek večer. Pětadvacetiletou ženu, která spolykala prášky, hledali strážníci i záchranáři. Našli jí včas.

Sledujte ONLINE: Diskuze s hejtmanem Bohumilem Šimkem o směřování kraje

Brno – Jižní Morava je jedním z nejoblíbenějších cílů turistů a prý se tu dobře žije. Mikulov připomíná Středomoří, zdejší vinice Francii a Brna si všimli editoři několika prestižních zahraničních médií jako TOP destinace pro dovolenou. Jaké jsou možnosti jižní Moravy? Brzdí její ještě větší rozvoj nedokončená dopravní infrastruktura? Funguje zde dopravní systém? Kdy zmizí ze zásad územního rozvoje bílá místa na mapě? A pomáhá jižní Moravě pověst kraje moderních technologií? To jsou hlavní témata pondělní panelové diskuze s jihomoravským hejtmanem Bohumilem Šimkem, kterou budeme sledovat online na našem webu od poledne do druhé odpoledne.

S rakovinou bude bojovat až v Peru u domorodého kmene. Věří na zázraky

Brno /ANKETA/ – Chemoterapie je zdlouhavá a náročná, ale nebolí, píše na svém internetovém blogu třiadvacetiletý Petr Hübel. S rakovinou lymfatických uzlin bojuje od roku 2015. Prodělal desítky vyšetření, zbavil se strachu z jehel a rozhodl se za sedm týdnů odjet do Peru za tradiční přírodní medicínou.

Život na Antarktidě: Alkohol na stanici podléhá schválení, říká klimatolog

Brno /ROZHOVOR/ – Přední český klimatolog Pavel Prošek díky své práci procestoval Arktidu i Antarktidu. Na mrazivém světadílu pomáhal přesně před deseti lety založit první českou polární stanici. „Je to vlastně takový dobře zateplený panelák z dřevoštěpky. Ale dodnes stojí a funguje bezvadně," říká o stanici s nadsázkou. Celkově se do těch míst zúčastnil osmi výprav a pomáhal tam založit klimatologický program.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies