VYBERTE SI REGION

Silnice R43: vrací se přípravy na začátek?

Brno - Ministerstvo životního prostředí vrátilo dokumenty o silnici kvůli chybám. Ředitelství silnic a dálnic i kraj to odmítají.

24.10.2008 5
SDÍLEJ:

Vizualizace rychlostní silnice R43Foto: Archiv

Chataři z Brna mají strach jezdit po staré silnici do Svitav. Silnice je nebezpečná. Starostové proto demonstrují za to, aby se rychlostní silnice R43 začala stavět. Ať už povede Boskovickou brázdou nebo přes Bystrc, hlavně, aby se rozhodlo. To si přeje i starosta Bystrce Svatopluk Beneš. Nejistota totiž blokuje stavbu přestupního terminálu tramvají, trolejbusů a autobusů v městské části.

Včerejší rozhodnutí ministerstva životního prostředí ale stavbu R43 znovu komplikuje. „Problémy jsou se dvěma úseky. U úseku od D1 ke Kuřimi chybí posouzení vlivu na životní prostředí u varianty vedoucí Boskovickou brázdou. A u úseku od Svitávky ke Starému Městu zase úplně chybí variantní řešení, které podle zákona v dokumentaci být musí,“ uvedl mluvčí ministerstva životního prostředí Jakub Kašpar. Dokumentace je totiž podle ministerstva zpracovaná podle již neplatného zákona. „To neodpovídá podmínkám, podle kterých může kraj čerpat evropské peníze,“ řekl Kašpar. Vedoucí manažer projektového týmu R43 Martin Cetl se však brání, že s tímto postupem ministerstvo samo souhlasilo.

„Jejich legislativní oddělení nám potvrdilo, že můžeme postupovat podle zákona, který byl platný, když jsme s projektem začali. Jako právník si myslím, že je to v souladu,“ myslí si Cetl. To potvrdila i náměstkyně jihomoravského hejtmana Anna Procházková, která má na starost dopravu. „Je to nesmyslná obstrukce ze strany ministerstva. Posouzení vlivu na životní prostředí na Boskovickou brázdu na ministerstvu dávno je, jenže je podle starého zákona. Jejich právníci nám však potvrdili, že tento postup je v pořádku. Peníze od Unie v roce 2013, kdy má stavba R43 začít, už stejně dostat nemůžeme,“ upozornila Procházková na to, že pokud se bude muset dokumentace přepracovat, bude to už podle nového stavebního zákona. „A tím pádem úplně od začátku,“ podotkla Procházková, podle které podporují variantu Boskovickou brázdou ekologové a Strana zelených. Kraj i ministerstvo dopravy podle ní preferuje Bystrckou trasu. Stejně jako starosta Bystrce Beneš.

„Kvůli tomu nemůžeme řešit dopravu v Bystrci. Nikdo nechce investovat do terminálu nebo křižovatek, které by se musely kvůli R43 za pár let bourat,“ uvedl Beneš. Mnoho lidí si však myslí, že stavět R43 vůbec není potřeba. Jako například Petr Rajnoch ze Sudic na Blanensku. „Nikdo to tady nechce. Vždyť by stačilo opravit starou cestu a udělat obchvat kolem Svitav. Je tady biokoridor, přechází tudy zvířata a ptáci tady mají tahoviště. Cesty jsou všude kolem, nechceme tady další. Chtějí to jen starostové,“ připomíná Rajnoch protest za urychlení příprav stavby R43, který zorganizoval Svazek obcí pro výstavbu rychlostní komunikace R43. Svazku obcí předsedá starosta Boskovic Jaroslav Dohnálek. Rozhodnutí ministerstva kritizuje. „Pokud jeho zpráva bude pravdivá, dojde bohužel k velkému zdržení,“ uvedl Dohnálek.

Jak velké zdržení nakonec rozhodnutí ministerstva bude znamenat, nevěděl ani nikdo z Ředitelství silnic a dálnic. Náměstkyně hejtmana pro dopravu si však myslí, že k posunu původního termínu určitě dojde. Původně se silnice za dvaapadesát miliard měla začít stavět v roce 2013.

Autor: Barbora Fialová

24.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

Odstřelená katedrála a další zločiny rudého ateismu

Měl to být nejviditelnější triumf komunistického ateismu nad náboženstvím. Přesně před 85 lety – 2. prosince 1931 – zbořil Stalinův sovětský režim pravoslavnou katedrálu Krista Spasitele v Moskvě.

V Králově Poli opraví nádraží. Náklady se vyšplhají na téměř dvě miliardy korun

Brno /FOTOGALERIE/ – Růžové oprýskané zdi a zanedbaná autobusová nástupiště nyní vítají cestující, kteří z vlaku vystoupí na nádraží v brněnském Králově Poli. Změnit se to má po roce 2020. Správce železnic chce opravit koleje i výpravní budovu, město okolí nádraží.

Kamery ve městech? Pozor na ztrátu soukromí, varuje expert

Jižní Morava - Pomáhají policistům v chytání zločinců, strážníkům v ochraně lidí před kapsáři a třeba i brněnskému dopravnímu podniku a Brněnským komunikacím při rychlém řešení kolapsů. Zároveň ale vyvolávají otázky ohledně možnosti jejich zneužití. Řeč je o kamerových systémech, které čeká modernizace ve většině velkých jihomoravských měst.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies