VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silnice R43: vrací se přípravy na začátek?

Brno - Ministerstvo životního prostředí vrátilo dokumenty o silnici kvůli chybám. Ředitelství silnic a dálnic i kraj to odmítají.

24.10.2008 5
SDÍLEJ:

Vizualizace rychlostní silnice R43Foto: Archiv

Chataři z Brna mají strach jezdit po staré silnici do Svitav. Silnice je nebezpečná. Starostové proto demonstrují za to, aby se rychlostní silnice R43 začala stavět. Ať už povede Boskovickou brázdou nebo přes Bystrc, hlavně, aby se rozhodlo. To si přeje i starosta Bystrce Svatopluk Beneš. Nejistota totiž blokuje stavbu přestupního terminálu tramvají, trolejbusů a autobusů v městské části.

Včerejší rozhodnutí ministerstva životního prostředí ale stavbu R43 znovu komplikuje. „Problémy jsou se dvěma úseky. U úseku od D1 ke Kuřimi chybí posouzení vlivu na životní prostředí u varianty vedoucí Boskovickou brázdou. A u úseku od Svitávky ke Starému Městu zase úplně chybí variantní řešení, které podle zákona v dokumentaci být musí,“ uvedl mluvčí ministerstva životního prostředí Jakub Kašpar. Dokumentace je totiž podle ministerstva zpracovaná podle již neplatného zákona. „To neodpovídá podmínkám, podle kterých může kraj čerpat evropské peníze,“ řekl Kašpar. Vedoucí manažer projektového týmu R43 Martin Cetl se však brání, že s tímto postupem ministerstvo samo souhlasilo.

„Jejich legislativní oddělení nám potvrdilo, že můžeme postupovat podle zákona, který byl platný, když jsme s projektem začali. Jako právník si myslím, že je to v souladu,“ myslí si Cetl. To potvrdila i náměstkyně jihomoravského hejtmana Anna Procházková, která má na starost dopravu. „Je to nesmyslná obstrukce ze strany ministerstva. Posouzení vlivu na životní prostředí na Boskovickou brázdu na ministerstvu dávno je, jenže je podle starého zákona. Jejich právníci nám však potvrdili, že tento postup je v pořádku. Peníze od Unie v roce 2013, kdy má stavba R43 začít, už stejně dostat nemůžeme,“ upozornila Procházková na to, že pokud se bude muset dokumentace přepracovat, bude to už podle nového stavebního zákona. „A tím pádem úplně od začátku,“ podotkla Procházková, podle které podporují variantu Boskovickou brázdou ekologové a Strana zelených. Kraj i ministerstvo dopravy podle ní preferuje Bystrckou trasu. Stejně jako starosta Bystrce Beneš.

„Kvůli tomu nemůžeme řešit dopravu v Bystrci. Nikdo nechce investovat do terminálu nebo křižovatek, které by se musely kvůli R43 za pár let bourat,“ uvedl Beneš. Mnoho lidí si však myslí, že stavět R43 vůbec není potřeba. Jako například Petr Rajnoch ze Sudic na Blanensku. „Nikdo to tady nechce. Vždyť by stačilo opravit starou cestu a udělat obchvat kolem Svitav. Je tady biokoridor, přechází tudy zvířata a ptáci tady mají tahoviště. Cesty jsou všude kolem, nechceme tady další. Chtějí to jen starostové,“ připomíná Rajnoch protest za urychlení příprav stavby R43, který zorganizoval Svazek obcí pro výstavbu rychlostní komunikace R43. Svazku obcí předsedá starosta Boskovic Jaroslav Dohnálek. Rozhodnutí ministerstva kritizuje. „Pokud jeho zpráva bude pravdivá, dojde bohužel k velkému zdržení,“ uvedl Dohnálek.

Jak velké zdržení nakonec rozhodnutí ministerstva bude znamenat, nevěděl ani nikdo z Ředitelství silnic a dálnic. Náměstkyně hejtmana pro dopravu si však myslí, že k posunu původního termínu určitě dojde. Původně se silnice za dvaapadesát miliard měla začít stavět v roce 2013.

Autor: Barbora Fialová

24.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Robert Gottwaldu Krajského soudu v Brně. Podle obžaloby nevrátil několikamilionovou půjčku.
4

Půjčka na Devět křížů? Miliony byly pro drnovický klub, odmítá Gottwald obžalobu

Ilustrační foto.

V Masné srazila dodávka chodce. Muž utrpěl těžká zranění

AKTUALIZOVÁNO

Obžalovaná mi hrozila vytrháním vlasů, řekla žena, kterou nutili k prostituci

Brno – Chtěla si v Rakousku vydělat peníze úklidem, místo toho skončila na chodníku mezi prostitutkami. Před brněnským krajským soudem ve středu vypovídala žena, kterou obžalovaní Ján Dirda a Marta Hudcová údajně nutili k sexu za peníze. „Po cestě do Rakouska mi v autě říkala, že se budu mít dobře a že nesmím být blbá. Potom jsme zastavili a ukázala mi, kde mám stát na chodníku. Odmítla jsem a chtěla jet zpátky. Marta mi ale pohrozila, že pokud nevystoupím z auta, vytrhá mi vlasy ještě víc. Měla jsem je zrovna na krátko ostříhané,“ uvedla poškozená.

Reakcí na bodnutí přibývá. Hmyz útočí i na lékaře

Brno /ANKETA/ - Nejprve pobodali sršni mladého muže, poté zaútočili na dvě posádky záchranářů a kolemjdoucí. Scéna jako z hororu se odehrála v neděli večer v brněnské Bystrci. Výjezdů k lidem, u nichž se projeví alergická reakce na bodnutí včelou, vosou či sršněm, je podle odborníků v létě výrazně více.

Rezidentní parkování? Zavedení město znovu odsouvá. Až na rok 2019

Brno – Původně mělo fungovat už na jaře letošního roku, pak projekt město odsunulo až na podzim. Jenže podle zjištění Brněnského deníku Rovnost se plán na zavedení rezidentního parkování dál odkládá. Vedení brněnské radnice nepřímo přiznalo, že revoluční bod v brněnské dopravě nejspíš spustí až nové vedení radnice v roce 2019.

Dva řidiči v jeden den zapomněli na kola na střeše a poškodili vjezd parkoviště

Brno – Častější nehody řidičů s připevněným jízdním kolem na střeše auta řešili policisté v Brně na přelomu července a srpna. Nepozorností při vjezdu do obchodního centra způsobili v jeden den řidiči škodu za více než padesát tisíc korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení