Kvůli zúžení a špatnému stavu tam velmi často sjíždí auta do příkopů a komplikují dopravu.

To se má ale v nejbližších měsících změnit. „Brněnští radní schválili výsledek výběrového řízení na opravu silnice v ulici Roviny, která je v havarijním stavu. Z rozpočtu na příští rok na opravy přispějeme dvaceti miliony korun. Na příštím jednání rady už bude definitivní text smlouvy s vítěznou firmou,“ uvedl mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára.

Podle chrlického starosty Vladimíra Kučery měly opravy začít původně už letos. „Kvůli nevyřešeným majetkovým vztahům se všechno protáhlo. Začátek prací se odložil až na začátek příštího jara,“ řekl starosta Kučera.

Rozšíření a oprava zhruba čtyřsetmetrového úseku je jen první částí rozsáhlejšího projektu. Úpravy úseku tak, aby po něm mohly jezdit i nákladní auta. „Silnice vede pod železniční tratí Brno–Přerov. Podjezd je ale bohužel příliš nízký a tak pod ním neprojedou kamiony. Ty tak jezdí středem městské části, což není příliš vhodné,“ prohlásil Kučera.

Na hluk, prach a otřesy si stěžuje spousta lidí už velmi dlouho. Na problém už na začátku května upozornil brněnský Deník Rovnost.

Přestože mají Chrlice de facto obchvat, pro nákladní auta je nevhodný. Kvůli vysoké hladině spodní vody nemohli stavbaři při stavbě podjezdu jít moc do hloubky a založili ho tak na betonové desce. Silnice proto níž vést nemůže.

Možnost vyřešit celou situaci měly Chrlice už v minulosti, když se opravoval smrtelně nebezpečný podjezd v Sokolnicích. „Tehdy na tomto úseku trati byla výluka. Bohužel jsme ale neměli hotový projekt na náš podjezd, a tak se na něj nedostalo,“ povzdechl si chrlický starosta.

Jihomoravský kraj na začátku letošního roku navrhl lepší řešení, které by vyřešilo problém se spodní vodou. „Silnice by se odsunula o sto padesát metrů jižněji a podjezd by byl až za potokem. To by bylo ideální,“ uvedl už dříve náměstek brněnského primátora Martin Ander.