Křižovatku navíc ještě plánuje rozšířit společnost CTP, která tamní průmyslovou zónu Černovická terasa provozuje. Snaží se teď získat stavební povolení.

Proti tomu bojují místní. „Křižovatka na čas ještě navýší dopravu. Po postavení plánovaného nájezdu na dálnici D1 pak z ní auta zase zmizí úplně. Na Černovickou terasu pojedou právě z dálnice. Křižovatka tak bude jen zbytečně zabírat místo zeleni a chodníkům," obává se František Hromek z okrašlovacího Spolku Slatiňan.

Sjezd a Amazon

Regionální ředitel CTP Tomáš Budař s ním nesouhlasí. Přestavba podle něj naopak pomůže. „Bude naším dárkem Slatině a Brnu. Kamiony denně křižovatku ucpávají. Po rozšíření bude doprava plynulejší," je přesvědčený Budař. Firma má za stavbu zaplatit pět až sedm milionů korun.

Zmiňovaný sjezd z dálnice do průmyslové zóny silničáři plánují už patnáct let. I kvůli tomu, že ještě loni nestál, v Brně nakonec nevzniklo obří distribuční centrum zásilkového obchodu Amazonu.

V současnosti silničáři počítají s rokem 2017. „Nyní se snažíme získat územní rozhodnutí. Sjezd má stát asi 780 milionů korun," přiblížil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.