VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šlapanicko spojí do dvou let s Brnem 36 kilometrů cyklostezek. Za 150 milionů

Šlapanicko – Markéta Svobodová ráda jezdí na kole. Ze Šlapanic do Brna se však bojí. Nevede tudy žádná cyklostezka a tak musí cyklisté jezdit po silnici. To by se mělo změnit už v roce 2017. Čtyřiadvacet obcí v okolí Šlapanic se domluvilo na společné stavbě šestatřiceti kilometrů nových cyklostezek, které by měly být z asfaltu a šotoliny. Výstavba by měla stát 150 milionů.

17.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Obce ze Šlapanicka plánují stávající trasy dokončit a rozšířit o lepší napojení na Brno. „Cyklostezky povedeme do Starého Lískovce, Slatiny a také dokončíme trasu mezi Šlapanicemi a Mariánským údolím v Líšni," popsal hlavní trasy koordinátor Dobrovolného svazu obcí Šlapanicko Filip Chvátal.Pro zvětšení klikněte.

co se chystá
Dostaví cyklostezku, která propojí Šlapanice přes Bedřichovice a Podolí s Mariánským údolí v Líšni.

Do Brna povede i další cyklostezka, která bude kopírovat železniční trať do brněnské Slatiny.

Na Brno plánují i třetí trasu, po které cyklisté projedou přes Sokolnice na Modřice, Moravany, Ostopovice až do Starého Lískovce.

Směrem od Brna povede stezka z Bedřichovic do Pozořic a dále směrem na Rousínov.

Ze Šlapanic plánují postavit cyklostezku přes Jiříkovice do Blažovic a dále na Slavkov u Brna.

O trasy je v oblasti velký zájem nejen kvůli výletům. „Chceme vybudovat síť cyklostezek, po kterých se lidé bezpečně dostanou do škol, zaměstnání nebo na velké dopravní uzly, kde postavíme stojany pro ty, kdo se v Brně rozhodnou pokračovat bez kol," uvedl starosta Kobylnic Lubomír Šmíd.

Lidé nové trasy vítají. „Do Brna teď jezdí po silnicích. Ty jsou velice frekventované a tím pádem pro cyklisty nebezpečné," poznamenala starostka Šlapanic Michaela Trněná. Nejkratší cesta ze Šlapanic do Slatiny vede po silnici, kde kromě aut jezdí také trolejbus.

Pokračování stezek do centra Brna a částí, kam míří cyklisté nejčastěji, chystá magistrát města Brna. Lidé tak budou mít šanci dostat se do zaměstnání na kole. „Výstavbu cyklostezek plánujeme na oblíbené trase centrum – Líšeň – Mariánské údolí," vysvětlil vedoucí odboru dopravy magistrátu Vladimír Bielko.

Další frekventovaná cyklistická trasa má spojit centrum Starý Lískovec a také bohunický Univerzitní kampus. Tam často míří studenti, kteří bydlí v různých částech Brna. Napojení mezi centrem a Slatinou plánuje odbor dopravy magistrátu města Brna přes Černovické terasy.

Trasy mají posílit i spojení mezi jednotlivými obcemi. „Chceme aby se lidé bezpečně projeli mezi Jiříkovicemi, Bedřichovicemi nebo také Sokolnicemi," uvedl příklad Filip Chvátal ze svazu obcí Šlapanicko.

Nové cyklostezky v okolí Brna, které na sebe budou navazovat, potěšily i brněnské cyklisty. „Pokud trasy povedou mezi turisticky zajímavými místy a nebudou slepě končit na hranicích obcí nebo křižovat nebezpečné silnice, cyklisté je rádi využijí," myslí si Jiří Janoušek z Klubu cyklistů Brno.

Dodává, že je také důležité, aby byly přizpůsobené množství a rozdílnosti lidí, které je budou využívat. Pokud není přizpůsobená, ztrácí na oblibě. „Dobrá cyklostezka vede z Maloměřic a Obřan do Bílovic nad Svitavou, ale jde vidět, že nikdo nepočítal s tím, že ji budou kromě cyklistů a bruslařů využívat i chodci a maminky s kočárky. Pro cyklisty je trasa příliš přelidněná a hrozí nebezpečí srážky. Proto nakonec není u cyklistů moc oblíbená," doplňuje cyklista Janoušek.

Peníze na stavbu stezek chtějí obce získat z krajských, státních a Evropských fondů. Peníze chtějí čerpat i od Svazu měst a obcí České republiky.

Jak už Rovnost informovala, na Brněnsku budou v květnu otevřené singletrailové cyklostezky, které Brněnsko propojí s Moravským krasem.
Singletrailové cyklostezky se od běžných stezek odlišují jednosměrným provozem a také povrchem. Využívají se už existující pěšiny zpevněné štěrkem, jsou tedy levnější. Trasy povedou v okolí Medlánek a také Mariánského údolí. Další se připravuje v okolí Jedovnic na Blanensku. V plánu jsou tři dvacetikilometrové okruhy.

EVA BÁRTOVÁ

Autor: Redakce

17.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Regionální Den železnice v Zastávce na brněnsku.
28

Regionální den železnice v Zastávce začal příjezdem parní lokomotivy

Ilustrační foto.

V Karviné jde o dost. Trenéři Zbrojovky ladili hlavy hráčů

Průvan v čekárnách a špatné parkování před vlakovými nádražími ukončí opravy

Jižní Morava /ANKETA/ – Špatné parkování a chátrající budovy z let dávno minulých. Mnohá jihomoravská vlaková nádraží stále nenabízí cestujícím odpovídající pohodlí. Železničáři to nyní chtějí změnit. Na nutné opravy vyčlenili desítky milionů. Lidé si však na lepší zázemí počkají. Některá nádraží totiž začnou opravovat až za pět let.

Po deseti letech končí vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko

Brno – Vladimír Bielko řídil deset let všechny důležité kroky, které brněnští radní v dopravě podnikli. Pod jeho vedením dohlížel odbor na provoz ve městě i stavbu nejdůležitějších dopravních staveb. K poslednímu zářijovému dnu však odchází.

Meeting Brno: Zastupitelé objevili chyby u Německého domu i výstavy aut

Brno - Kontrolní výbor brněnského zastupitelstva objevil nejasnosti v pořádání letních akcí brněnského turistického centra. Problém je s maketou Německého domu i prodejní výstavou automobilů.

Rodina v Brně se přiotrávila oxidem uhelnatým. Ženu se nepodařilo zachránit

Brno - Mladá rodina z Brna se v přiotrávila plynem unikajícím z karmy v koupelně. V pátek po třetí hodině ráno k hlášení vyjela záchranná služba, ženu se přes všechnu jejich snahu nepodařilo zachránit. Muže a dvě děti převezli do nemocnice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení