VYBERTE SI REGION

Slatina trpí náporem aut. Pomoci má obchvat

Slatina - Kolony aut a autobusů pravidelně ucpávají silnice ve Slatině. Podle místních problém vyřeší jen obchvat této městské části Brna.

5.9.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/ Jan Buriánek

Rána v pracovních dnech bývají v brněnské Slatině krušná. Hlavní silnice této městské části totiž ucpou auta, která pak stojí v dlouhých kolonách ještě před vjezdem do Slatiny. Neprojedou ani autobusy či trolejbusy. Vše má vyřešit plánovaný obchvat Slatiny.

„Jezdívám pravidelně do Brna ze Šlapanic. Občas musím brzdit už skoro kilometr před Slatinou. V kolonách, které se tam vytvářejí, popojíždím deset nebo i patnáct minut,“ povzdechl si třeba Petr Procházka. Do práce prý proto jezdí o půl hodiny dříve, aby se vyhnul problémům s pozdními příchody.

O cestování přes Slatinu vědí své i řidiči trolejbusů a autobusů brněnského dopravního podniku. „Na křižovatce Šlapanické a Krejčího ulice se ráno občas tvoří kolony v nichž trolejbusy linky 31 stojí pět až osm minut,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová.

Podle starosty městské části Jiřího Navrátila pocítí Slatinští problémy v dopravě skoro pokaždé, když se vyskytne nějaký problém na dálnici D1. „Pokud ji silničáři z nejrůznějších důvodů uzavřou, ihned se to u nás projeví. Náhradní trasa totiž vždy vede přes Slatinu.“ upozornil Navrátil.

Starosta dodal, že jediné možné řešení je obchvat Slatiny. „Je pro nás životně důležitý. Když se to tu zaplní auty, takřka nelze přejít z jedné strany ulice na druhou, řidiči vjíždějí do jednosměrek i do zákazů vjezdu. Je to, jako když se ucpe řeka, a vytvoří se tak stovky potůčků, které si hledají vlastní cestu,“ popsal Navrátil.

Za vznik obchvatu se stavějí i policisté. „Například slatinská ulice Tuřanka naprosto nestíhá pojmout všechnu dopravu, jež přes ni proudí. Obchvat mimo zastavěnou oblast je samozřejmě žádoucí,“ řekl mluvčí brněnské policie Pavel Šváb.

Nejdříve za tři roky

Podle vedoucího odboru dopravy jihomoravského krajského úřadu Rostislava Snovického je takřka jisté, že se lidé ve Slatině obchvatu a zklidnění dopravy za několik let dočkají.

„Komise dopravy a územního plánování na konci června doporučila radě Jihomoravského kraje, aby vybudování obchvatu schválila už v září. Ještě do konce tohoto roku pak požádáme o vydání územního rozhodnutí,“ řekl Snovický.

Podle něj na příští rok radní naplánovali zpracovat podklady pro stavební povolení. „Zahájení prací pak záleží na jednání o odkupu pozemků. Nejdříve to bude v roce 2011,“ popsal Snovický. Stavba bude stát sedmaosmdesát milionů korun a může trvat rok.

Obchvat bude podle plánu začínat u rozšířeného kruhového objezdu v Hviezdoslavově ulici obloukem okolo Slatiny až do místa, kde se dalším objezdem napojí na Šlapanickou ulici. Dlouhý bude jedenáct set metrů.

Slatinský starosta Jiří Navrátil plány kraje vítá, obává se však, že na stavbu nebudou peníze. „Žijeme v době ekonomické krize. Nikdo neví, zda se nakonec peníze najdou,“ povzdechl si Navrátil.

Zároveň upozornil, že existují plány i na další část slatinského obchvatu. „Ta má vést od Šlapanické podél dálnice až k Řípské ulici. Část stavby zaplatí město, ale většina půjde z peněz firem, které v tamní průmyslové oblasti stavějí svoje obchodní sídla,“ nastínil starosta Navrátil.

Autor: Petr Jeřábek

5.9.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies