VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slatina získá obchvat. Začal výkup pozemků

Slatina - Jih Brna a hlavně městská část Slatina musí každý pracovní den vstřebat nápor tisíců aut Brňanů i lidí, kteří do krajského města jezdí za prací. Zvláště ráno a odpoledne, v čase dopravní špičky, to znamená přeplněné ulice a vytváření kolon. Problém má odstranit obchvat městské části.

1.5.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Jeho konečná podoba se začíná rýsovat a Jihomoravský kraj začal jednat o odkoupení potřebných pozemků.
„Spolu se starostou Šlapanic mne krajský úřad pověřil jednáním s vlastníky pozemků. Obeslal jsem je všechny dopisem a teď se s nimi osobně setkávám a vyjednávám,“ uvedl starosta městské části Slatina Jiří Navrátil.

Reakce jsou podle něho většinou vstřícné. „Přibližně polovina lidí je ochotná pozemky prodat za podmínky, že kraj jej vykoupí celý, ne jen jeho část. Další čtvrtina mi pak říká, že prodá, ale chce vyšší cenu než nabízených 1100 korun za metr čtvereční. Zbytek majitelů pak zatím nic prodat nechce,“ uvedl Navrátil. Dodal, že s nespokojenci bude dál vyjednávat.

Zatímco slatinský starosta přesvědčuje o prodeji asi patnáct místních obyvatel a firem, na jeho kolegu ze Šlapanic Jaroslava Klašku zbylo dalších třicet vlastníků z jeho města a sousedního Podolí. Jejich vstřícnost ještě nechce hodnotit. „Zatím mohu jen říct, že určitě nemůžeme vyhovět těm, kteří chtějí od obchvatu vlastní dopravní přípojky ke svým pozemkům. U obchvatu, jenž má sloužit jako koridor, to není možné,“ uvedl Klaška.

Problémová doprava

Současně upozornil, že z nového obchvatu Slatiny nebudou mít užitek jen Brňané, ale právě také Šlapaničtí. „Uleví se dopravě a řidičům z celého Šlapanicka. Dnes stávají kolony od slatinské křižovatky u kostela až k mostu přes dálnici. Auta v nich čekají klidně pět až deset minut,“ upozornil Klaška.

Potvrdil to i jeden z řidičů Petr Procházka. „Jezdívám pravidelně do Brna ze Šlapanic. Občas musím kvůli zácpám brzdit už skoro kilometr před Slatinou. V kolonách pak popojíždím deset, nebo dokonce i patnáct minut,“ povzdychl si Procházka.

Problémy mají i trolejbusy brněnského dopravního podniku. „Na křižovatce Šlapanické a Krejčího ulice se především ráno občas tvoří kolony, v nichž se spoje linky 31 zdržují až osm minut,“ konstatovala mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová.

Auta z obcí na jih od Brna však dělají problémy i přímo ve Slatině. „Například ulice Tuřanka nestačí pojmout veškerou dopravu, která přes ni proudí. Obchvat mimo zastavěnou oblast je tak pro nás samozřejmě potřebný,“ řekl mluvčí brněnské policie a šéf slatinské komise dopravy Pavel Šváb.

Dotace z EU

Trasa obchvatu povede podle plánu od rozšířeného kruhového objezdu v Hviezdoslavově ulici obloukem kolem Slatiny do místa, kde se další okružní křižovatkou napojí na Šlapanickou. Auta ze Šlapanicka přivede přímo na dálnici. Délku silnice vypočítali odborníci na jedenáct set metrů.

Stavba přijde včetně vykoupení pozemků na přibližně 110 milionů korun a Jihomoravský kraj na ni počítá s dotací z evropských fondů. Pokud se podaří hladce vykoupit pozemky pod novou silnicí, mohou podle vedoucího krajského odboru dopravy Rostislava Snovického práce na obchvatu začít už v příštím roce. „Dopady ekonomické krize bohužel brání v tuto dobu jednoznačně oznámit termín zahájení a uskutečnění. Pokud budou peníze, nepřesáhne délka stavby nijak významně rok,“ uvedl Snovický.

Autor: Petr Jeřábek

1.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rudy Kovanda a Franta Kocourek (vpravo).
1

Lamželezo i Boris Tyger. Před 70 lety se narodil silák a bavič Franta Kocourek

Jeroným Tejc

Poslanec Tejc asi povede brněnskou sociální demokracii do voleb

Švancara na Jizerské padesátce ujel jen dva kilometry. Selhaly mu lyže

Brno – Na běžky nemá dobré vzpomínky, v neděli však na svou nechuť zapomněl. Brněnský fotbalista a známý bavič Petr Švancara společně se svým kamarádem, bývalým ligovým fotbalistou a nyní televizním komentátorem Luďkem Zelenkou, odstartovali do jubilejní Jizerské padesátky, ujeli však jen dva kilometry a pak ze slavného závodu odstoupili. „Mám rád rozhovory s běžkaři a řeknu to podobně. S Luďkem nám jednoduše selhaly lyže, promazali jsme," směje se Švancara.

Smogové jízdné zdarma: lidovci jsou proti, opatření vnímají jako populismus

Brno – Červenou dostane projekt městské hromadné dopravy při smogové situaci od brněnských křesťanských demokratů. „Lidovci nepodpoří populistická opatření na jízdné zdarma. Nezlepší to ovzduší ve městě, takže nemáme potřebu podobnou věc zavést," prohlásil v pondělí lidovecký náměstek primátora a člen rady města Petr Hladík. Téma protismogových opatření v úterý projedná jedenáctičlenná rada města, ve které lidovci mají kromě Hladíka ještě jednoho dalšího radního.

Podnikatel Zadeh zůstane ve vazbě, soud stížnost zamítl

Brno – Podnikatel Shahram Abdullah Zadeh obžalovaný z daňových úniků zůstane ve vazbě, Krajský soud v Brně stížnost proti ní zamítl. Zadehovi právníci se proto obrátí na Ústavní soud. V pondělí o tom informovala Zadehova obhájkyně Alena Kojzarová. Zadeh je od začátku prosince ve vazbě kvůli údajnému ovlivňování svědka.

AKTUALIZOVÁNO

Změny v Uměleckoprůmyslovém muzeu. Stálá expozice se zavře skoro na dva roky

Brno – Užité umění brzy v Uměleckoprůmyslovém muzeu v Brně vystřídá design. Kvůli radikální přeměně interiérů i koncepce sbírek se budova pro návštěvníky letos v létě částečně uzavře. Po otevření se bude jmenovat Muzeum designu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies