„Jde o to, jak využít co nejvíc potenciál města a dál ho rozvíjet," vysvětlil pojem, který je podle něj deštník zastřešující odbory magistrátu. Radit se chce nejen s úředníky, ale i se zástupci brněnských vysokých škol a především podnikatelů.

Na jaře třeba vznikl kulturní parlament, který má jednání zajistit pro kulturu. „Chceme kvalitní kulturní politiku. Na jejím základě budeme schopní třeba lépe naložit s penězi," sdělil tehdy náměstek Matěj Hollan.

Úředníci už začali pracovat na budoucnosti dopravy. Vytváří plán udržitelné městské mobility. Brňané mají vyměnit auta za kola. „Nikdo lidem nemůže přikázat, aby přestali používat auta. Plán jim chce pouze nabídnout, aby využívali další způsoby dopravy," představil vedoucí odboru dopravy Vladimír Bielko.

Brňané nemají v nejbližších letech podle plánu Kacera auta potřebovat kvůli dojíždění na úřady. „Elektronizace veřejné správy je jeden z bodů Smart city. Lze jej využít třeba při vyřizování poplatků či při propojení s parkovacími hodinami. Řidičům by mohly chodit SMS s informacemi o zbývajícím čase k parkování," sdělil Kacer. Inspiraci čerpal v estonském Tallinnu.

Nedávno vyjel na cestu i do rakouského Štýrského Hradce za doprovodu několika úředníků a politiků. To kritizoval předseda Spolku Brno+ Robert Kotzian. „Z magistrátu se stává cestovní kancelář za peníze daňových poplatníků," řekl.

Podle Kacera je ale podobné školení mnohem lepší, než jen o postupech Smart city přednášet. „Zástupci rakouského města zase přijedou sem na oplátku," vysvětlil.