VYBRAT REGION
Zavřít mapu

SMS jízdenky vydělaly za rok 35 milionů. Nejvíc lidí si kupuje dvacetikorunovou

Brno - Kolik brněnský dopravní podnik vydělal na cestujících s SMS jízdenkami? Téměř po roce fungování této služby už víc než pětatřicet milionů korun. Vyplývá to ze statistik podniku, které má Brněnský deník Rovnost k dispozici.

1.11.2014 8
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

SMS jízdenky
(zakoupené SMS jízdenky od 25. listopadu 2013 do 28. října 2014)
listopad - 7 419 jízdenek
prosinec - 46 680 jízdenek
leden - 57 374 jízdenek
únor - 92 428 jízdenek
březen - 126 235 jízdenek
duben - 141 224 jízdenek
květen - 155 055 jízdenek
červen - 166 099 jízdenek
červenec - 146 937 jízdenek
srpen - 152 876 jízdenek
září - 194 932 jízdenek
říjen - 180 221 jízdenek
Zdroj: DPMB

Od pětadvacátého listopadu, kdy podnik službu spustil, si lidé přes mobil koupili téměř jeden a půl milionu jízdenek. „V současné době z celkového počtu jednorázových jízdenek téměř třináct procent koupí lidé přes mobilní telefon," sdělila mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.

Nejvíce SMS jízdenek si cestující koupili letos v září, a to skoro dvě stě tisíc. V tento měsíc za ně lidé utratili přes čtyři a půl milionu korun. Podle Hailichové tržby do konce roku ještě porostou. „Předpokládáme, že letos se budou tržby za SMS jízdenky pohybovat okolo pětačtyřiceti milionů korun," podotkla Hailichová s tím, že roční provoz této služby stojí pět a půl milionu korun. Podle ní navíc SMS jízdenky zčásti můžou i za zvýšení meziročních tržeb za všechny jednorázové jízdenky o deset milionů korun.

Na cestování tramvají s mobilem v ruce si zvykl například Brňan Jan Slavíček. „Tramvají obvykle jezdím jednou či dvakrát týdně, takže dvacetiminutová jízdenka za dvacet korun je pro mě ideální," řekl Slavíček.

Právě dvacetiminutové jízdenky jsou ze všech nabízených nejvyužívanější. „Kupuje si ji asi pětašedesát procent cestujících platících mobilem. Další čtvrtina pak využívá jízdenky na pětasedmdesát minut za devětadvacet korun," dodala Hailichová.

Společně s možností odeslat jednoduchou textovou zprávu můžou lidé využít i levnější nákup přes aplikaci Sejf nebo přes službu Na zavolanou. Ze všech prodaných jízdenek přes mobil si jich přes Sejf kupují ale jen tři procenta cestujících. Službu Na zavolanou nevyužívá ani procento cestujících.

O využití aplikace Sejf nyní uvažují také dopravní podnik ve stotisícové Olomouci, kde lidé s SMS jízdenkami cestují už dva roky. „Počet uživatelů SMS jízdenek neustále roste, koupí si jich asi třicet tisíc měsíčně," sdělil mluvčí olomouckého dopravního podniku Otakar Bačák.

Sejf ale není jediná aplikace, kterou Jihomoravané využívají. Firma Kordis organizující krajský integrovaný dopravní systém provozuje už od dubna vlastní aplikaci Poseidon. V srpnu ji využívalo přes pět set lidí týdně a podle ředitele Kordisu Jiřího Horského jich stále přibývá. „V listopadu navíc plánujeme aktualizaci služby, ve které umožníme například nabíjení kreditu platební kartou a ne jen převodem z účtu," řekl Horský.

TOMÁŠ KREMR

Autor: Redakce

1.11.2014 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Zohornův relax v pauze: chytání vánočních kapříků

Hledaný Jiří Vlašič.
1

Muž na ubytovně napadl recepční a zmizel. Policisté žádají o pomoc při hledání

Byty pro chudé v Brně: Projekt je překvapivě úspěšný, hodnotí opozice

Brno – Cestu z ubytovny hledají jen těžko kvůli počtu dětí, romskému původu nebo tomu, že nemohou našetřit na kauci. Padesátka takových rodin hledá pomoc v brněnském projektu rychlého zabydlení. Poslední z nich se mají ubytovat ještě v tomto měsíci.

AKTUALIZOVÁNO

Vztek fanoušků Komety. Za lístek zaplatí o 280 korun víc než příznivci Hradce

Hradec Králové, Brno – Sektory dvou fanouškovských táborů ve Fortuna Areně dělí jen pár metrů, fanoušci brněnské Komety si však zaplatí za vstupenku o 280 korun víc. Brňané v semifinále hokejové play-off extraligy, které startuje ve středu a ve čtvrtek v Hradci Králové, dají za lístek 450 korun, domácí fandové jen 170. „Ceny do sektoru hostí jsme nastavili ve stejné výši, jako budou mít naši fanoušci na stání v Brně," potvrdil generální manažer Hradce Králové Aleš Kmoníček.

Papež i Lazar. V jediném představení ztvární herec Schwab neuvěřitelných 25 rolí

Brno - Pětadvacet rolí sám, bez rekvizit a kostýmů. Osmatřicetiletý rodák z Brna Radim Schwab zahrál v Brně unikátní představení Mistero Buffo. Uvedli ho minulý týden v Divadle Husa na provázku. „Byla to velká výzva a nesmírně moc jsem se na tom představení naučil. Je to geniální dílo," říká o monodramatu z pera nositele Nobelovy ceny za literaturu Daria Foa.

SOUTĚŽ: Ve hře jsou lístky na zápas Zbrojovky proti Dukle Praha

Brno – Soutěžte s Deníkem Rovnost o vstupenky na domácí zápasy fotbalové Zbrojovky Brno v sezoně 2016/2017!

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies