Za tu dobu si cestující na tuto možnost zvykli a dohromady za poslané zprávy utratili 113 milionů korun. „I když jsme při jejich zavádění naráželi na problémy, ukázalo se, že to byl dobrý krok. To dokazuje velmi dobrý a stoupající prodej SMS jízdenek," uvedl ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Jejich obliba téměř o polovinu zmenšila prodej klasických papírových jízdenek u řidičů hromadné dopravy. „Je zbytečné hledat po kapsách drobné, aby řidič nenadával, že mu neplatím přesně, když stačí poslat jen textovou zprávu a jízdenku si nosím v telefonu," zhodnotil hlavní přednost student Jaroslav Šťasta.

Zatím si může o i další Brňané vybrat ze tří druhů SMS jízdenek. Nejkratší z nich platí dvacet minut, ta nejdelší celý den. Další rozšíření jejich nabídky zatím ale dopravní podnik neplánuje. „Zaměříme se spíše na využití mobilních aplikací a bezkontaktních bankovních karet k nákupu jízdenek," uvedl vedoucí tarifního odboru dopravního podniku Vít Prýgl. Lidé si tak zatím musí vystačit s papírovými jízdenkami, těmi přes SMS či placením v takzvané elektronické peněžence.