Podle ředitele Domu umění Rostislava Koryčánka zůstane možná do konce roku na svém místě světelná instalace na jednom z domů na Římském náměstí od Jiřího Thýna. „Záleží ovšem, zda vyřešíme, kdo bude platit náklady na elektřinu pro fungování tohoto díla,“ upozornil Koryčánek.

Dům umění stál i o to, aby v Brně vydržel monumentální umělý kámen s dřevěnými dveřmi v parku Lužánky od Evy Koťátkové. „To odmítla Veřejná zeleň města Brna, která park spravuje,“ vysvětlil ředitel.

Podle ředitele veřejné zeleně Jozefa Kasaly s tím totiž nesouhlasí autor lužánecké parkové koncepce. „Navíc jde o obrovský objekt. Má jen dočasné povolení k umístění. Musí mít ale stavební povolení, aby mohl stát v parku natrvalo,“ dodal Kasala.

Pokud projekt získá podporu magistrátu, objeví se sochy v ulicích opět v roce 2013. Letošní ročník vyžadoval podle Koryčánka od Brňanů aktivní přístup. Některá díla totiž byla záměrně skrytá. Například fotografie od Markéty Othové na zadní stěně tramvajové zastávky na Obilním trhu.

Někteří Brňané proto ani nezaznamenali, že jde o umělecká díla. Například Petr Dvořák viděl modrou plachtu od Christopha Meiera. Ta byla původně na střeše hotelu International. Pak se přesunula za Umělecko průmyslové muzeum. „Nevěděl jsem, že je to umění. KOnceptuální díla mi nevadí. Chyběla mi tam ale upoutávka, která by mě na výtvor upozornila,“ řekl Dvořák.