VYBERTE SI REGION

Spor brněnských taxikářů: Podnikatel Pochylý ustoupil

Brno – Majitel firmy City Taxi Kamil Pochylý se rozhodl částečně ustoupit tlaku devětadvaceti soukromých taxikářů a vzdát se nároku na stání, z nichž zatím nabízejí svoje služby. A to i přesto, že si místa za 160 tisíc korun na rok už od 1. března pronajal.

24.3.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Podnikatel to prohlásil ve středu na schůzce zástupců brněnské radnice, magistrátu a všech brněnských taxislužeb. „Nelpím na místech, na nichž živnostníci stávají. Ale pouze v případě, že mi magistrát vyhradí jiná čtyři stání před Hlavním nádražím,“ potvrdil Brněnskému deníku Rovnost Pochylý.

Dodal, že řešení, které zvolil, je kompromis přijatelný pro obě strany sporu. „Nebudu pak muset stát na zavedených místech ostatních taxikářů. Spokojeni tak budeme všichni,“ řekl si Pochylý. Zároveň si středeční schůzi pochvaloval jako věcnou a bez emocí. „Schůzku s náměstkem primátora Ladislavem Mackem a ostatními hodnotím kladně,“ řekl Pochylý.

V tom se sním shodli i zástupci taxikářů od Hlavního nádraží. „V porovnání s tím, jak se k nám před měsícem stavěly úřady, byl přístup zástupců města velmi vstřícný,“ uvedl Evžen Hachler. Výsledek schůzky je podle něj uspokojivý. „Jsme rádi za to, že nám naše stání zůstanou. Dvacet let jsme si tu budovali pozici, nalákali pravidelné zákazníky a o to nechceme přijít,“ řekl Hachler.

Se svými kolegy teď má dvě možnosti. Buď si místa pronajmou, nebo je nechají jako veřejná stání přístupná všem. „O tom se ale musíme teprve dohodnout. Je nás devětadvacet živnostníků a já nemohu mluvit za všechny,“ řekl Hachler.

Kočkopes na zádech

Poněkud kritičtější byl druhý ze zástupců taxikářů na středeční schůzi Radek Ulrych. „Podle mne je to tak trochu kočkopes. Budeme si jen přetahovat zákazníky. Já nemám nic proti konkurenci, ale nesmí mi ji nikdo posadit přímo na záda,“ prohlásil taxikář.

Zda firma City Taxi skutečně další vyhrazení místa před nádražím dostane, není ještě zcela jisté. Silnice, po níž projíždí i velké meziměstské autobusy, je totiž na to velmi úzká. Tuto výtku taxikářů nepřímo potvrdil i vedoucí magistrátního odboru Vladimír Bielko, který se o možnost splnění požadavků Kamila Pochylého přijel po středečním poledni osobně přesvědčit. „Samozřejmě vnímám, jak to tu vypadá. Nikdo se nemusí bát toho, že to budeme ignorovat,“ prohlásil v rozhovoru s taxikáři Bielko. (čtěte více zde)

Blíže se ale k problému parkování před Hlavním nádražím vyjadřovat nechtěl. „Zatím stále není u konce odvolací řízení na zřízení vyhrazených míst pro City Taxi,“ vysvětlil Bielko.

Boj o lukrativní místa se rozhořel v půlce února. Tehdy si Kamil Pochylý místa, kde doposud stávali jen taxikáři bez výhody centrálního dispečinku na rok pronajal. Živnostníci se proti rozhodnutí odvolali a zároveň podali několik stížností na postup městské části Brno-střed, jejíž úředníci o vyhrazeném stání rozhodli. „Odbor dopravy magistrátu nám dal v našich výtkách za pravdu a původní rozhodnutí zrušil,“ uvedla právnička devětadvaceti taxikářů Běla Sedláčková.

Její klienti navíc v pátek ještě podali kvůli postupu úřadů trestní oznámení na neznámého pachatele. „V úředním postupu při přidělování vyhrazených stání jediné firmě City Taxi totiž úředníci udělali tolik chyb, že to už přestává vypadat jako náhoda,“ tlumočila názory taxikářů Sedláčková.

Autor: Petr Jeřábek

24.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies