VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stát připravuje nový zákon, zrychlí schvalování dálnic

Jižní Morava - Spory o stavbu silnic R43 a R52 se na jižní Moravě táhnou už dlouho. Stejně jako přesun železničního nádraží v Brně. Ministerstvo dopravy chce nikdy nekončící koloběh povolení a odvolávání utnout. Připravuje nový zákon, který zjednoduší zisk stavebního povolení i vykupování pozemků.

10.3.2014 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Barbora Horáková

Ministerstvo chce změnu představit zákonodárcům ještě letos. U strategických staveb národního významu by se účastníci stavebního a územního řízení nemohli opakovaně odvolávat a majitelé potřebných pozemků by dostali tím víc peněz, čím rychleji je odprodají. „V první řadě vycházíme z německé právní úpravy. Tu však musíme transformovat, aby byla v souladu s českými zákony," sdělil mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Ředitelství silnic a dálnic přípravu nového zákona vítá. „V současnosti máme problémy s modernizací D1. Ochránci přírody napadají způsob opravy a práce se neustále odkládají. Průtahy jsou pro nás zásadní v tom, že například opravy mostů musíme stihnout před začátkem zimy a když se příprava zdrží, musíme stavbu posunout až na příští rok a vracet přidělené peníze," upozornila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Předseda ekologické organizace Děti Země Miroslav Patrik pochybuje, že nový zákon stavbu dálnic skutečně urychlí. „Ministerstvo by se spíš mělo snažit, aby nové stavby vznikaly v souladu se zákonem a bez chyb. Takhle se spíš zavalí soudy, na které se se svými odvoláními obrátíme. Politici se snaží schvalování urychlit místo toho, aby se snažili plnit zájmy obyvatel," komentoval Patrik.

Radní pro územní plánování Antonín Tesařík naopak považuje nový zákon za užitečný. „Na jihu Moravy se příprava dálnic a rychlostních silnic prodlužuje dlouhodobě. Dřív to trvalo v průměru deset let a teď je to dvanáct. Nejdeme v Evropě obvyklou cestou, že se stavba dálnic řeší samostatným zákonem, který sladí místní a veřejný zájem. Potom to dopadá tak, že zatímco Rakousko splní mezistátní dohodu a v roce 2016 dostaví dálnici až k hranicím, my s R52 neustále přešlapujeme na místě," poznamenal radní. Jihomoravské stavební plány však brzdí především chybějící zásady územního rozvoje. Z rychlostních silnic tak může vzniknout pouze obchvat Mikulova, který už je zanesený v tamním územním plánu.

Autor: Petra Kozlanská

10.3.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kometa Brno proti Dukle Jihlava.
13

Výhru Komety nad Jihlavou řídilo duo rybářů, Haščák se mstil

Brněnské letiště v Tuřanech - ilustrační foto.
3

Linka z Brna do Eindhovenu končí. WizzAir ji v říjnu zruší

Důchodkyně našla na chodníku 200 tisíc korun. Brašnu s penězi odnesla strážníkům

Brno /ANKETA/ - Přes dvě stě tisíc korun, osobní doklady i platební kartu přinesla ve středu v kožené brašně na řečkovickou služebnu strážníků šestašedesátiletá žena. Našla ji na chodníku v Ječné ulici. Zapomněl ji tam čtyřiasedmdesátiletý muž.

Muž se chtěl otrávit výfukovými plyny. Policista mu zachránil život

Brno – Napsal dopisy na rozloučenou, připojil hadici k výfuku, posadil se do auta a nastartoval. Muže, který se rozhodl ukončit život, si ve středu nad ránem všiml na obchůzce v parku na Kraví hoře psovod se svým čtyřnohým pomocníkem. V poslední chvíli ho z auta vytáhl a tím mu zachránil život.

Začíná souboj žluté a zelené. Cestující z Brna do Prahy svezou další autobusy

Brno /FOTOGALERIE/ – Zelená či žlutá, to je oč tu běží. Dosud dominantní brněnský dopravce RegioJet dostává těžkou konkurenci na trase z Brna do Prahy. Flixbus, charakteristický zelenými autobusy, od čtvrtka zvyšuje počet spojů do a z hlavního města. Celkem jich bude jezdit osmadvacet párů denně. Dosud přes Brno provozoval jen mezinárodní linky.

RegioJet zlevnil autobusové jízdenky do Prahy. Reaguje na FlixBus

Brno – V den, kdy narostla konkurence na autobusové lince z Brna do Prahy, se rozhodl brněnský dopravce RegioJet snížit ceny jízdného. „Od čtvrtka nabízíme jízdenky od 149 korun,“ informoval mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení