VYBERTE SI REGION

Stavba Svitavské radiály zkomplikuje dopravu v Brně

Brno /AKTUALIZOVÁNO/ - Sotva si řidiči zvykli na uzavírky a nové dopravní značení z minulého týdne, na konci prázdnin je čekají další. A mnohem výraznější. Taková je situace ve Sportovní ulici, kde dělníci chystají další etapu stavby Svitavské radiály. Obří mimoúrovňová křižovatka má napojit Dobrovského tunely na velký městský okruh.

26.7.2010 1
SDÍLEJ:

Stavba Svitavské radiály.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Na to, že se změny řidičů dotknou opravdu citelně, upozorňuje i ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Pavel Doležal. „Dopravu tam omezíme velmi výrazně. Průjezdnost místa se kvůli tomu sníží na minimum,“ zdůraznil Doležal s tím, že silnice zůstane otevřená v obou směrech.

Dělníci už ve Sportovní postavili provizorní silnice, na které svedli veškerou dopravu. „Auta musí z původní silnice pryč, abychom mohli pokračovat v práci na mostních opěrách a pilířích,“ vysvětlil důvod nedávné změny Doležal.

Úplně zavřený zůstane pravý jízdní pruh ve směru do centra. A to až do předpokládaného konce prací v prosinci příštího roku. Letos v říjnu k němu ještě přibude uzavírka Porgesovy ulice směrem z Husovic do Řečkovic.

Plánovaných změn se řidiči obávají už teď. „Bude to tedy skutečný blázinec. Už teď se tam každý den motám lesem značek, ve kterých se těžko orientuji. Volantem točím sem a tam, div do někoho nevrazím,“ postěžoval si Jan Šárek, který bydlí v brněnských Řečkovicích.

Navzdory změnám je podle policie ve Sportovní zatím klid. „Za poslední týden nám odtud nikdo nehlásil žádnou dopravní nehodu,“ uvedla mluvčí policistů Petra Vedrová.

Práce na nové křižovatce zatím postupují přesně podle schváleného harmonogramu. „Počítáme, že ji otevřeme na konci příštího roku. Stejně jako Dobrovského tunely,“ řekl Doležal.

Jestli se to skutečně podaří, zatím není jisté. Silničáři totiž na radiálu potřebují více než miliardu korun. A od státu zatím dostali jen 250 milionů. „To, jestli se najdou na ministerstvu dopravy další peníze, bude jasné po prázdninách,“ upozornil mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.

Pokud stamilióny na křižovatku Ředitelství silnic a dálnic nedostane, hrozí, že stavbu nedokončí včas. „Musíme se přizpůsobit situaci, která nastane. Proto nevylučuji ani zpomalení stavby,“ podotkl Doležal.

Dostavbu radiály už bude kvůli úsporám pravděpodobně řešit jednotný podnik. Ředitelství silnic a dálnic příští rok podle serveru idnes.cz sloučí svůj Závod Brno se Správou Brno. Úsporné opatření začalo prvním krokem ve čtvrtek, když byl odvolán ředitel správy Pavel Kremitovský.

Autor: Petr Jeřábek

26.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Odstřelená katedrála a další zločiny rudého ateismu

Měl to být nejviditelnější triumf komunistického ateismu nad náboženstvím. Přesně před 85 lety – 2. prosince 1931 – zbořil Stalinův sovětský režim pravoslavnou katedrálu Krista Spasitele v Moskvě.

V Králově Poli opraví nádraží. Náklady se vyšplhají na téměř dvě miliardy korun

Brno /FOTOGALERIE/ – Růžové oprýskané zdi a zanedbaná autobusová nástupiště nyní vítají cestující, kteří z vlaku vystoupí na nádraží v brněnském Králově Poli. Změnit se to má po roce 2020. Správce železnic chce opravit koleje i výpravní budovu, město okolí nádraží.

Kamery ve městech? Pozor na ztrátu soukromí, varuje expert

Jižní Morava - Pomáhají policistům v chytání zločinců, strážníkům v ochraně lidí před kapsáři a třeba i brněnskému dopravnímu podniku a Brněnským komunikacím při rychlém řešení kolapsů. Zároveň ale vyvolávají otázky ohledně možnosti jejich zneužití. Řeč je o kamerových systémech, které čeká modernizace ve většině velkých jihomoravských měst.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies