VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavbu Žabovřeské odložili. Na příští rok

Brno - Špunt na silnici brněnského velkého městského okruhu. Tak působí dvoupruhová silnice v Žabovřeské ulici. Auta do ní totiž z obou stran míří ze čtyřpruhových silnic. Proto vznikají kolony, které zpomalují dopravu v okolí. Problém má řešit rozšíření silnice.

16.2.2013 7
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Silničáři slibovali, že stavět začnou už loni na podzim, později projekt odložili na letošní rok. Jenže nakonec nebudou stavět ani letos. Podle zjištění Deníku Rovnost dá letos ministerstvo dopravy peníze jen na projekt a výkupy pozemků.

Do Brna pošle devadesát milionů korun. „Peníze spolkne přípravná fáze. Teprve až po jejím dokončení, tedy získání stavebního povolení a zajištění dalších peněz, je reálný začátek stavby," potvrdil mluvčí ministerstva Roman Kluzák.

Ještě před rokem přitom silničáři chtěli začít stavět do konce roku 2012. „Ideální bude, když ve chvíli, kdy přestřihneme pásku u Královopolských tunelů, také poklepeme na základní kámen Žabovřeské I. Je to reálný termín," prohlásil loni v únoru tehdejší ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Pánek. Tunely přitom silničáři otevřeli už v srpnu.

Klíčový brněnský projekt ovšem zbrzdilo právě ministerstvo dopravy. Odmítlo schválit takzvaný investiční záměr. Tři miliardy korun za necelé dva kilometry silnice mu připadalo moc. Potvrdilo mu to i zhodnocení ekonomické výhodnosti stavby. Posuzováním vlivů stavby na životní prostředí ovšem prošla jen nejdražší varianta rozšíření silnice. Ta počítá s tím, že silnici ustoupí tramvajová trať, která skončí v tunelu pod Wilsonovým lesem.

Ředitelství silnic a dálnic proto zadalo nový přepočet podle jiné metodiky. „Počítáme s tím, že investiční záměr schválí úředníci do konce tohoto měsíce. Pak můžeme začít s přípravou. Ale letos stavět nezačneme. Pravděpodobné to je v lednu, únoru nebo na jaře příštího roku," uvedl Martin Kolátor, který má v Ředitelství stavbu na starost.

Brno má letos na projekt v rozpočtu vyčleněných pětaosmdesát milionů korun. Investiční náměstek primátora Robert Kotzian postoj ministerstva kritizuje. „Dostavba Žabovřeské je pro město životní zájem. Dokud se tak nestane, zpochybňuje to do určité míry význam Královopolských tunelů. V místě se tvoří pravidelné kolony," upozornil náměstek.

Naopak po dostavbě Žabovřeské podle něj čeká Brno významné dopravní nadechnutí. „Čtyřproudovou silnicí se totiž v jeden celek propojí významná část okruhu. Řidiči se pohodlně dostanou z dálnice D1 až na Tomkovo náměstí," řekl Kotzian.

Také řidiči doufají v co nejrychlejší dostavbu. „Ve špičce teď ani nemá cenu po Žabovřeské projíždět. Auta se tam sunou strašně dlouho. Raději zvolím trasu přes město. I když je plná semaforů," uvedl Martin Svoboda.

Podle Kotziana přitom hrozí, že silničáři nezačnou v prvních měsících příštího roku, ale naopak až po jeho polovině. „Výběrové řízení na dodavatele vyhlásí silničáři nejdříve na konci tohoto roku. U tak velkého projektu může trvat klidně do jara či léta," upozornil Kotzian.

Dobrou zprávou pro řidiče je to, že silničáři mají alespoň pro příští rok zajištěné peníze na stavbu. „V roce 2014 už dostaneme půl miliardy korun. Silnice bude hotová v roce 2017," slíbil Kolátor.

Autor: Petr Jeřábek

16.2.2013 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Společnost Thermona v Rapoticích vyrábí plynové a elektrické kotle.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Konec červených v noci na semaforech? Rozhodne analýza. Jedou kvůli bezpečnosti

Brno /ANKETA/ - Část řidičů i brněnských politiků chce prověřit celonoční provoz křižovatek řízených semafory. V Brně jich je čtyřiadvacet a zpomalují provoz. Semafory se nevypínají kvůli bezpečnosti.

Historické bitvy: možná beze zbraní. Kvůli nové směrnici Evropské unie

Jižní Morava - Místo divácky atraktivních rekonstrukcí slavných bitev pouze hudba z reproduktorů a pokládání květin na hromadný hrob. Takový scénář podle mnohých nadšenců vojenské historie hrozí tradičním živým připomínkám historických událostí. Může za to nová směrnice Evropské unie, která zakazuje používat některé typy historických zbraní.

Manželství v kostce? S herci Kronerovou a Navrátilem v brněnské premiéře

Brno – Divadlo Komediograf uvede v brněnské premiéře inscenaci Manželství v kostce, v níž autor a režisér Luboš Balák vsadil na komediální talent Zuzany Kronerové a Oldřicha Navrátila.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies