VYBERTE SI REGION

Cestující si stěžují. Nejvíce na chování řidičů

Brno - Řidič mi ujel před nosem. Autobus přijel na zastávku později a já nestihl vlak. V tramvaji nefungoval automat na značení jízdenek. Každoročně zasílají nespokojení cestující brněnskému dopravnímu podniku stovky podobných stížností. Nejčastěji lidem vadí, jak se chovají právě řidiči.

17.4.2009 48
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ondřej Surý

„Za loňský rok nám došlo 596 stížností, což je o devět méně než v roce 2007. Když jsme je prošetřili, většina z nich byla neoprávněná. Vloni jsme jich ze všech uznali 158,“ vypočítala mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová. Lidé si stěžují osobně, telefonicky, dopisem i e­mailem.

Na chování řidičů a revizorů poslali cestující dohromady 175 stížností. Z nich dopravní podnik uznal pětatřicet. Na nepříjemné zážitky vzpomíná třeba Alena Oleníková. „Nastoupila jsem, posadila malé dítě a šla jsem si cvaknout jízdenku. V tu chvíli mě chytil revizor, a když zjistil, že jsem Slovenka, začal mi nadávat do cizinecké havěti. Strážníci mi pak díky svědkům dali za pravdu,“ stěžuje si Oleníková.

Řidiče hlídá počítač

Další v pořadí stížností je nezastavení na zastávce, neotevření prvních dveří nebo předčasný odjezd vozu ze zastávky. Na nedochvilnost řidičů dohlíží moderní informační systém, takže výtky na ně dokáže podnik řešit téměř okamžitě. „Přesně víme, kdy řidič na zastávku přijel a kdy z ní odjel. Chodí k nám třeba cestující s tím, že jim kvůli zpoždění ujel vlak nebo uletělo letadlo. Můžeme však okamžitě ověřit, zda řidič skutečně nedodržel jízdního řádu,“ vysvětlila Pohanová.

Upozornila také na častý případ, kdy si matky s kočárky stěžují, že je řidič skřípl ve dveřích. „Někdy totiž místo tlačítka nade dveřmi signalizující výstup kočárku mačkají pouze tlačítko na madle u dveří,“ doplnila Pohanová.

Dispečeři dopravního podniku zažívají i kuriózní příhody. Jeden mladík například sledoval každý den příjezdy a odjezdy tramvají. „Pokud se pak třeba jen o půl minuty některá zpozdila, tak nám hned psal stížnost,“ zavzpomínala Pohanová.

Za trest pokuta

Pokud dopravní podnik při šetření zjistí, že je stížnost oprávněná, tak může dát hříšníkovi napomenutí nebo i peněžitou pokutu. Na druhou stranu někdy naopak lidé zaměstnance brněnského přepravce chválí. „Jeden řidič třeba pomohl při hledání starší zraněné ženy, která utekla z nemocnice. Písemných pochval nám cestující vloni poslali sedmnáct,“ podotkla Pohanová.

Dobré zkušenosti s dopravním podnikem má třeba Milan Havlíček. „Nikdy jsem neměl důvod si na nic stěžovat. Je pravda, že tramvaje nejezdí vždy na čas, ale dá se to tolerovat,“ myslí si Havlíček.

Autor: Michal Kárný

17.4.2009 VSTUP DO DISKUSE 48
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Vive la France! Bitvu tří císařů opět ovládli Napoleonovi vojáci

Tvarožná /REPORTÁŽ/ – Po 211 letech se historie na Slavkovském bojišti v sobotu odpoledne zopakovala. Přibližně tisícovka vojáků oděných do dobových uniforem před zraky několika tisíců lidí svedla boj připomínající Napoleonovo vítězství v bitvě tří císařů z roku 1805.

AKTUALIZOVÁNO

Bída na závěr chabého podzimu. Zbrojovka remizovala s Karvinou

Brno /FOTOGALERIE/ – Fotbalisté Zbrojovky v posledním podzimním utkání nejvyšší soutěže remizovali na domácím trávníku s Karvinou 1:1. Skórovali Jan Šisler a v nastavení Lukáš Vraštil.

EXKLUZIVNĚ

Kempný si zvyká na dril v NHL: I na rozbruslení před zápasem se jedou bomby

Chicago, Brno /ROZHOVOR/ - Nasedl na vysněný kolotoč nejprestižnější hokejové soutěže světa, z kterého ani na chvíli nesmí vyskočit. Bývalý obránce brněnské Komety Michal Kempný vstřebává první zápasové dávky v NHL. Zatím odehrál dvacet utkání a už si vyzkoušel i dril tří zápasů v pěti dnech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies