VYBERTE SI REGION

Cestující si stěžují. Nejvíce na chování řidičů

Brno - Řidič mi ujel před nosem. Autobus přijel na zastávku později a já nestihl vlak. V tramvaji nefungoval automat na značení jízdenek. Každoročně zasílají nespokojení cestující brněnskému dopravnímu podniku stovky podobných stížností. Nejčastěji lidem vadí, jak se chovají právě řidiči.

17.4.2009 48
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ondřej Surý

„Za loňský rok nám došlo 596 stížností, což je o devět méně než v roce 2007. Když jsme je prošetřili, většina z nich byla neoprávněná. Vloni jsme jich ze všech uznali 158,“ vypočítala mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová. Lidé si stěžují osobně, telefonicky, dopisem i e­mailem.

Na chování řidičů a revizorů poslali cestující dohromady 175 stížností. Z nich dopravní podnik uznal pětatřicet. Na nepříjemné zážitky vzpomíná třeba Alena Oleníková. „Nastoupila jsem, posadila malé dítě a šla jsem si cvaknout jízdenku. V tu chvíli mě chytil revizor, a když zjistil, že jsem Slovenka, začal mi nadávat do cizinecké havěti. Strážníci mi pak díky svědkům dali za pravdu,“ stěžuje si Oleníková.

Řidiče hlídá počítač

Další v pořadí stížností je nezastavení na zastávce, neotevření prvních dveří nebo předčasný odjezd vozu ze zastávky. Na nedochvilnost řidičů dohlíží moderní informační systém, takže výtky na ně dokáže podnik řešit téměř okamžitě. „Přesně víme, kdy řidič na zastávku přijel a kdy z ní odjel. Chodí k nám třeba cestující s tím, že jim kvůli zpoždění ujel vlak nebo uletělo letadlo. Můžeme však okamžitě ověřit, zda řidič skutečně nedodržel jízdního řádu,“ vysvětlila Pohanová.

Upozornila také na častý případ, kdy si matky s kočárky stěžují, že je řidič skřípl ve dveřích. „Někdy totiž místo tlačítka nade dveřmi signalizující výstup kočárku mačkají pouze tlačítko na madle u dveří,“ doplnila Pohanová.

Dispečeři dopravního podniku zažívají i kuriózní příhody. Jeden mladík například sledoval každý den příjezdy a odjezdy tramvají. „Pokud se pak třeba jen o půl minuty některá zpozdila, tak nám hned psal stížnost,“ zavzpomínala Pohanová.

Za trest pokuta

Pokud dopravní podnik při šetření zjistí, že je stížnost oprávněná, tak může dát hříšníkovi napomenutí nebo i peněžitou pokutu. Na druhou stranu někdy naopak lidé zaměstnance brněnského přepravce chválí. „Jeden řidič třeba pomohl při hledání starší zraněné ženy, která utekla z nemocnice. Písemných pochval nám cestující vloni poslali sedmnáct,“ podotkla Pohanová.

Dobré zkušenosti s dopravním podnikem má třeba Milan Havlíček. „Nikdy jsem neměl důvod si na nic stěžovat. Je pravda, že tramvaje nejezdí vždy na čas, ale dá se to tolerovat,“ myslí si Havlíček.

Autor: Michal Kárný

17.4.2009 VSTUP DO DISKUSE 48
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Muž blokoval tramvaj. Dal hlavičku ženě, která mu chtěla pomoci

Ilustrační foto
1

Platy v kraji? I přes navýšení jsou stále podprůměrné

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Brno /VIDEO/ – Byla to honička skoro jako z akčního filmu. Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit. Situaci po zadržení vysvětloval tím, že zákony jsou od toho, aby se porušovaly. „Dobrá honička," řekl zasahujícím policistům.

Ples jako Brno: Gejzír nápadů, hodnotí celebrity

Brno /REPORTÁŽ/ – Po červeném koberci v sobotu večer přicházejí do brněnské Fait Gallery první celebrity. V záři barevných světel se třpytí dlouhé šaty krásných dam, doprovázených pány ve smokingu s motýlkem. Pečlivě upravené stoly zdobí kytice bílých a růžových tulipánů. Nad nimi se starostlivě sklání číšníci a dohlížejí, aby skleničky nezůstávaly prázdné. Ples jako Brno začíná.

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Jižní Morava /ROZHOVOR/ – Větší kontrola pohřebních služeb, důstojnější zacházení s mrtvými a ve výsledku větší komfort pozůstalých. Politici si od novely zákona o pohřebnictví slibují velké zlepšení. Podle majitele brněnské pohřební služby Pavla Cajzla jsou změny nadbytečné. „Většina věcí je jenom o domluvě, není třeba, aby je určoval zákon," vysvětlil majitel pohřební služby Cajzl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies