VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stížností na dopravní podnik přibylo. Cestující jich loni podali 1088

Brno /INFOGRAFIKA/ – Nárůst o sto oproti minulému roku, tedy více, než předloni. Tak lze charakterizovat čerstvou statistiku stížností za minulý rok, kterou poskytl Brněnskému deníku Rovnost Dopravní podnik města Brna. Zatímco za předminulý rok museli zaměstnanci podniku vyřizovat 980 stížností, v roce 2012 jich bylo 1088.

1.3.2013 19
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová upozornila, že nárůst je jen mírný. „V posledních letech se počet stížností příliš nemění, pohybuje se kolem tisíce za rok," uvedla Škrancová. Nespekulovala proto ani o příčině. Rekordní byl v tomto ohledu nárůst počtu stížností z roku 2009 na 2010. Tehdy se zvedl takřka o čtyři stovky.

Zdůraznila přitom, že většinu ze stížností společnost vyhodnotí jako neoprávněné. „Takových bylo skoro sedm set čtyřicet," poznamenala.

Nejvíce si lidé loni stěžovali na chování řidičů. Podali 552 stížností, z nichž pětina byla oprávněná. Jako neoprávněné dopravní podnik hodnotí například to, když si lidé stěžují, že revizor zablokoval označovače v autobusu ještě před tím, než si stačili lidé označit své jízdenky. Ty se totiž v přítomnosti revizora automaticky blokují až po patnácti vteřinách jízdy. „Všech osmapadesát stížností na chování revizora bylo loni neoprávněných," upozornila Škrancová.

Na chování revizorů si přitom Brňané stěžují pravidelně. Nelíbilo se třeba Lucii Prchalové. „Před časem se jedna mladá revizorka spletla o hodinu v platnosti mého lístku. A chtěla mě pokutovat. Když jsem ji vyvedla z omylu, ani se neomluvila a odešla. Byla jsem fakt naštvaná a na hlavním nádraží vyrazila k budově dopravního podniku na Novobranské s tím, že podám stížnost. Nakonec jsem ale nějak vychladla a ztratila chuť se hádat a někomu něco oplácet," kroutila hlavou Prchalová.

Jiní lidé ale stížnost podat problém nemají, i když její důvod působí kuriózně. „Jenda žena si telefonicky nejprve stěžovala, že nefunguje jízdenkový automat. Omluvili jsme se jí a doporučili, aby si zakoupila jízdenku u řidiče. To udělala. Ale asi za půl hodiny volala znovu, že jí revizor dal pokutu, protože jízdenku neměla označenou. Stěžovala si, že ji nikdo neupozornil, že to má udělat," popsala případ mluvčí.

Vývoj počtu stížností na Dopravní podnik města Brna.
PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE!

Naopak oprávněně si stěžoval jeden z Brňanů, který však nechce zveřejňovat svoje jméno. „V noci na sebe nenavazovaly spoje, které měly. A já musel čekat čtvrt hodiny v mrazu na další. Stížnost podnik uznal a vrátil mi jízdné," řekl muž.

Podle Škrancové přijde nejvíce stížností emailem. „Některé dostaneme i poštou a v neposlední řadě se stěžovatelé dostavují i osobně na oddělení stížností. Na ty telefonické pak reagujeme prosbou, aby ji lidé podali písemně. Zamezí se tak zkreslení konkrétních údajů jako například den a čas události," řekla mluvčí.

Připomněla, že podnik se zabývá každou stížností. „Po zaevidování ji předáme příslušné provozovně k prošetření. Podle jejího vyjádření pak zpracujeme odpověď. Ty vyřizujeme do třiceti dnů," ujistila Škrancová.

Na dopravní podnik se lidé neobracejí jen se stížnostmi. „Loni nám přišlo sto dvacet pochval nebo poděkování řidičům. Ty posíláme na provozovny, kde je předají řidičům a rozhodnou, zda také dostane odměnu. Též je otiskujeme v našem interním časopise. Slouží jako motivace pro ostatní," popsala mluvčí.

Stížnosti na dopravu nechodí jen do dopravního podniku. Dostává je také odbor dopravy brněnského magistrátu. „Předáváme je podniku k vyřešení," upozornil vedoucí odboru Vladimír Bielko.

Dodal, že už po dvou prvních měsících je jasné, jaký bude hlavní motiv stížností v tomto roce. „Jsou to novoroční velké změny ve vedení linek. Připomínky a stížnosti v této oblasti chceme vyhodnotit na konci března," nastínil Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

1.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 19
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Psa měl na vodítku, ale bez náhubku. Zvíře pokousalo důchodkyni

Ilustrační foto.

Zvýšené nebezpečí vzniku požárů končí. Hejtman výstrahu odvolal

Nebezpečné topoly vykáceli. Nové stromy v ulici nevysadí

Brno /FOTOGALERIE/ - Místo čtyř poškozených topolů u Moldavské ulice v brněnských Bohunicích stojí od minulého týdne pouze jeden z nich. Nechali je vykácet představitelé městské části. Některým z místních se to nelíbí.

AKTUALIZOVÁNO

Krajský soud potvrdil podmínku policistovi, který zfackoval sprejera

Brno – Rok vězení s podmíněným odkladem na dva roky potvrdil v úterý ráno Krajský soud v Brně policistovi Jakubu Zejdovi za ublížení na zdraví a zneužití pravomoci. Zamítl tedy odvolání proti rozsudku z letošního května. „Trest uložený brněnským městským soudem nelze považovat za nepřiměřený a přísný,“ řekl předseda senátu Dan Krátký.

AKTUALIZOVÁNO

Habanec ve Zbrojovce končí, hráče po výprasku na Hané stihly pokuty

Brno /FOTOGALERIE, ANKETA/ – Tenhle primát by si fotbalová Zbrojovka zřejmě ráda odpustila. Svatopluk Habanec se totiž v pondělí stal prvním odvolaným trenérem v prvoligové sezoně, brněnský klub jeho konec oznámil v odpoledních hodinách. V sobotním domácím střetnutí proti pražské Spartě povedou tým dosavadní asistenti Richard Dostálek a Lukáš Přerost.

Smrt na přejezdu: policie dál vyšetřuje. Zraněná dívka je stabilizovaná

Znojemsko /ANKETA/ - Čtyři mrtví, šest zraněných, z toho čtyři děti. Jak už Deník Rovnost informoval, dvě tragické víkendové nehody se staly nedaleko Znojma v rozmezí osmačtyřiceti hodin.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení