VYBERTE SI REGION

Stížností na dopravní podnik přibylo. Cestující jich loni podali 1088

Brno /INFOGRAFIKA/ – Nárůst o sto oproti minulému roku, tedy více, než předloni. Tak lze charakterizovat čerstvou statistiku stížností za minulý rok, kterou poskytl Brněnskému deníku Rovnost Dopravní podnik města Brna. Zatímco za předminulý rok museli zaměstnanci podniku vyřizovat 980 stížností, v roce 2012 jich bylo 1088.

1.3.2013 19
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová upozornila, že nárůst je jen mírný. „V posledních letech se počet stížností příliš nemění, pohybuje se kolem tisíce za rok," uvedla Škrancová. Nespekulovala proto ani o příčině. Rekordní byl v tomto ohledu nárůst počtu stížností z roku 2009 na 2010. Tehdy se zvedl takřka o čtyři stovky.

Zdůraznila přitom, že většinu ze stížností společnost vyhodnotí jako neoprávněné. „Takových bylo skoro sedm set čtyřicet," poznamenala.

Nejvíce si lidé loni stěžovali na chování řidičů. Podali 552 stížností, z nichž pětina byla oprávněná. Jako neoprávněné dopravní podnik hodnotí například to, když si lidé stěžují, že revizor zablokoval označovače v autobusu ještě před tím, než si stačili lidé označit své jízdenky. Ty se totiž v přítomnosti revizora automaticky blokují až po patnácti vteřinách jízdy. „Všech osmapadesát stížností na chování revizora bylo loni neoprávněných," upozornila Škrancová.

Na chování revizorů si přitom Brňané stěžují pravidelně. Nelíbilo se třeba Lucii Prchalové. „Před časem se jedna mladá revizorka spletla o hodinu v platnosti mého lístku. A chtěla mě pokutovat. Když jsem ji vyvedla z omylu, ani se neomluvila a odešla. Byla jsem fakt naštvaná a na hlavním nádraží vyrazila k budově dopravního podniku na Novobranské s tím, že podám stížnost. Nakonec jsem ale nějak vychladla a ztratila chuť se hádat a někomu něco oplácet," kroutila hlavou Prchalová.

Jiní lidé ale stížnost podat problém nemají, i když její důvod působí kuriózně. „Jenda žena si telefonicky nejprve stěžovala, že nefunguje jízdenkový automat. Omluvili jsme se jí a doporučili, aby si zakoupila jízdenku u řidiče. To udělala. Ale asi za půl hodiny volala znovu, že jí revizor dal pokutu, protože jízdenku neměla označenou. Stěžovala si, že ji nikdo neupozornil, že to má udělat," popsala případ mluvčí.

Vývoj počtu stížností na Dopravní podnik města Brna.
PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE!

Naopak oprávněně si stěžoval jeden z Brňanů, který však nechce zveřejňovat svoje jméno. „V noci na sebe nenavazovaly spoje, které měly. A já musel čekat čtvrt hodiny v mrazu na další. Stížnost podnik uznal a vrátil mi jízdné," řekl muž.

Podle Škrancové přijde nejvíce stížností emailem. „Některé dostaneme i poštou a v neposlední řadě se stěžovatelé dostavují i osobně na oddělení stížností. Na ty telefonické pak reagujeme prosbou, aby ji lidé podali písemně. Zamezí se tak zkreslení konkrétních údajů jako například den a čas události," řekla mluvčí.

Připomněla, že podnik se zabývá každou stížností. „Po zaevidování ji předáme příslušné provozovně k prošetření. Podle jejího vyjádření pak zpracujeme odpověď. Ty vyřizujeme do třiceti dnů," ujistila Škrancová.

Na dopravní podnik se lidé neobracejí jen se stížnostmi. „Loni nám přišlo sto dvacet pochval nebo poděkování řidičům. Ty posíláme na provozovny, kde je předají řidičům a rozhodnou, zda také dostane odměnu. Též je otiskujeme v našem interním časopise. Slouží jako motivace pro ostatní," popsala mluvčí.

Stížnosti na dopravu nechodí jen do dopravního podniku. Dostává je také odbor dopravy brněnského magistrátu. „Předáváme je podniku k vyřešení," upozornil vedoucí odboru Vladimír Bielko.

Dodal, že už po dvou prvních měsících je jasné, jaký bude hlavní motiv stížností v tomto roce. „Jsou to novoroční velké změny ve vedení linek. Připomínky a stížnosti v této oblasti chceme vyhodnotit na konci března," nastínil Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

1.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 19
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kvůli sladkostem za 350 korun vyhrožoval nožem v pekárně

Brno – Svérázně si opatřil mikulášskou nadílku mladík v brněnské ulici Cejl. Minulý čtvrtek před sedmou hodinou večer přišel do pekárny. „Mluvil se slabým romským přízvukem a chtěl bonboniéry, kávu a čokolády," uvedla k případu až o týden později policejní mluvčí Andrea Cejnková. Když měl zaplatit, na obsluhu vytáhl nůž a s nákupem za tři sta padesát korun utekl.

Kometa hledá jednodušší cestu, na ledě omezí i žabičky. Zábranský nazul brusle

Brno – Na trénincích hokejové Komety v posledních dnech přibyl jeden hlas navíc. Ne, nejedná se o novou posilu. Na své svěřence dohlížel přímo na ledě i majitel klubu a zároveň hlavní kouč Libor Zábranský, který dosud přípravu nechával na svých asistentech. „Je to persona a ví, kdy má vstoupit do kabiny a na led," oceňuje přínos hlavního muže Komety asistent Kamil Pokorný.

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda u Lomničky: dívka je stále ve vážném stavu, žáci prý spěchali do školy

Lomnička – Nezletilá dívka, která si vážně poranila hlavu při čtvrteční dopravní nehodě u Lomničky na Brněnsku, je nadále ve vážném stavu. „Není už bezprostředně v ohrožení života, ale její stav je pořád vážný. Má poraněnou hlavu a je na umělé plicní ventilaci," uvedl mluvčí Fakultní nemocnice Brno Pavel Žára. Dívka leží na oddělení ARO v Dětské nemocnice v Brně. Při havárii se zranilo celkem pět mladých lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies