VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stop ničení. Kampaň No Tag! je namířená proti vandalům

Brno - Posprejované tramvaje, autobusy i jízdní řády na zastávkách. Okna poškrábaná nebo poleptaná. To vidí denně tisíce cestujících v brněnské hromadné dopravě. Proti vandalům zatím bojuje dopravní podnik marně. Od začátku týdne to zkouší pomocí nové kampaně No Tag!

1.9.2013 13
SDÍLEJ:

Kampaň No Tag! se chce přiblížit náctiletým.Foto: DENÍK/Attila Racek

Oproti dřívějším kampaním se tentokrát snaží zaujmout hlavně mladé lidi. „Předpokládáme totiž, že vandalové patří právě do této kategorie," uvedla správní ředitelka podniku Eva Lukavská.

Kampaň No Tag! podle ní využívá grafiku, která je mladým blízká. „Stejně jako forma, kterou je oslovujeme. Využíváme polepy tramvají, placky či moderní silikonové náramky," doplnila Lukavská.

Název kampaně je podle ní slovní hříčka. Tagem nazývají sprejeři svoje podpisy. Název kampaně tedy v překladu z angličtiny zní Žádné tagy. Pokud je ale někdo přečte česky, zní jako káravé „No tak".

Některým mladým lidem se kampaň líbí. „Připadá mi modernější a zajímavější než nápisy s varováním. Ale nevím, jestli sprejery nebude spíš dráždit," zamyslel se například Pavel Krejčí.

Dopravní podnik má s vandaly dlouhodobý problém. „Ročně na odstranění jejich řádění dáme zhruba pět milionů korun. Malůvky se dají smýt, ale největší problém je s poškrabanými či poleptanými skly. Ta vyměňujeme jenom u řidiče. Jedno okno totiž stojí pět tisíc korun," upozornil provozní ředitel podniku Jiří Valníček.

Vandaly se navíc daří dopadnout jen výjimečně. „Objasněnost takových případů je malá. Především proto, že se o trestném činu dovídáme pozdě. Důležitá je proto spolupráce cestujících, kteří vandala vidí. Nechceme, aby jej chytali, ale měli by nám hned zavolat," uvedla policejní mluvčí Andrea Straková.

Kampaň, nabádající k rychlému oznámení policii, spustil dopravní podnik na začátku léta. A připojuje se k ní i městská policie. „Chystáme letáky, kde upozorníme, jak je důležité včasné oznámení. Nemusí to být v době, kdy je vandal v tramvaji. Stačí, když si svědek zapamatuje jeho oblečení a směr, kam odešel. A po jeho vystoupení nám zavolá. Šance, že jej chytíme, je pak velká," řekl mluvčí strážníků Jakub Ghanem.

Autor: Petr Jeřábek

1.9.2013 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brněnské výstaviště hostí Mezinárodní strojírenský veletrh.

Strojírenský veletrh: 80 tisíc lidí a problémová aplikace pro návštěvníky

Ilustrační foto

Smrtelná nehoda. Motorkář v protisměru se srazil s odbočujícím autem

Za zamčenými dveřmi? Počítání hlasů si navzájem hlídáme, říká členka komise

Jižní Morava – Ve volebních komisích zasedá Monika Smetanová už asi šest let. „Prošla jsem už řadou obcí a v každé komise funguje trošku jiným způsobem. Vždy záleží na předsedovi, jak si vše zorganizuje,“ zmiňuje žena z Brna, která se ve členství v komisi dostala přes svou matku. Působí totiž v jedné z politických stran a svou dceru do komise při volbách nominuje.

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Tabla prvňáčků: představíme ZŠ v Nesovicích, Ostrovačicích, Zbýšově a Tišnově

Jižní Morava – Spolu se začátkem nového školního roku odstartoval ojedinělý projekt Deníku, který má ambice stát se stejně oblíbeným a úspěšným, jako jsou například Miminka – pravidelné série fotografií novorozeňat z českých porodnic. Seriál s fotkami prvňáčků najdete vždy ve středečním tištěném vydání Deníku Rovnost.

Video politologů z Masarykovy univerzity varuje před volbou populistů

Brno /VIDEO/ – Před volbou populistických uskupení varují od začátku volebního týdne politologové z Katedry politologie Fakulty Sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Vydali video, v němž vysvětlují, jak poznat populismus.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení