VYBERTE SI REGION

Strategie pro Brno: parkování ve městě mají zlepšit zóny

Brno – Brněnská strategie parkování navrhuje vznik zón, kde zaparkují jen lidé z okolí. Rezidenční zóny chce magistrát zavádět od roku 2015.

28.2.2014 40
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Divíšek Martin

Parkování v bezprostřední blízkosti domova? Jen pro lidi se stálým bydlištěm v dané ulici. Takového systému se už brzy dočkají Brňané. Magistrát totiž umožní radnicím městských částí zavést takzvané rezidenční parkování. Je to jeden z návrhů strategie parkování, kterou mají na starosti Brněnské komunikace.

Dokument vznikne po třech letech příprav. „Schválení strategie předpokládám do léta. Pak můžeme začít naplňovat její návrhy," řekl brněnský radní a člen dozorčí rady Brněnských komunikací Libor Šťástka.

Podle něj dokument navrhuje tři základní pilíře pro parkování. Jedním z nich jsou záchytná parkoviště na okrajích města, další parkovací domy po obvodu centra a třetím je zavedení rezidenčních zón. „Po technické stránce jsme připravení dobře. Chceme se ale vyvarovat chyb, kterých se dopustila třeba Praha," řekl Šťástka.

Problémem v hlavním městě bylo třeba to, že po zákazu parkování pro všechny kromě místních klesly tržby obchodníků či restauratérů.

Podle náměstka primátora Roberta Kotziana si od příštího roku městské části mohou vybrat, zda zóny chtějí. „Pro centrum se ovšem skoro nic nemění. Tam už rezidenční karty rozdáváme a funguje i systém výjimek. Strategie jen navrhuje zrušení předplacených míst, kde nemůže parkovat nikdo jiný. Ukazuje se totiž, že je lidé využívají jen ve dne a v noci jsou prázdná," podotkl Kotzian. Dodal, že na parkovací kartu má mít právo každý člověk, který má v místě stálé bydliště.

Citlivou otázku, kterou musí politici řešit, je cena za rezidenční karty. „Musíme zvážit, zda ji už na začátku třeba symbolicky zpoplatníme, nebo budeme dávat zadarmo," upozornil Šťástka.

Obsah strategie
- rezidenční zóny: oblasti, kde mohou parkovat jen lidé, kteří tam bydlí
- záchytná parkoviště: na okrajích města s přestupem na hromadnou dopravu
- parkovací domy: po obvodu centra

Proti vysokému zpoplatnění je třeba lídr opozičních zelených Martin Ander. „Karta nebude garantovat, že člověk najde místo. Jen umožní legálně zaparkovat. Poplatek má být proto jen symbolický," řekl Ander.

Brňané jsou zatím z plánu rozpačití. „Pokud budu mít jisté, že zaparkuji, tak proč ne. Na druhou stranu ale nechci platit za něco, co mi místo nezaručí," řekl třeba Radek Strnad.

Ze stejného důvodu zůstává opatrný například starosta Vinohrad Jiří Čejka. „Tuto možnost jsme kdysi probírali. Narazili jsme na to, že u nás nepřipadá méně než jedno parkovací místo na domácnost. Karty bychom tak museli přidělovat losem, a to by bylo hrubě nespravedlivé," upozornil starosta.

Naopak zájem o zóny hlásí Nový Lískovec. „Chceme podpořit parkování rezidentů. Auta tu totiž parkuje spousta lidí, kteří tu bydliště nemají," řekla starostka Jana Drápalová.

Autor: Petr Jeřábek

28.2.2014 VSTUP DO DISKUSE 40
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies