Jeho spoj se tak o několik minut zpozdí. "V takových případech musím zavolat na dispečink dopravního podniku, tam zase volají strážníky, kteří to musí řešit," upozornil Rudzan.

Podobných situací zažívají brněnští řidiči tramvají stále víc. Dopravní podnik se proto rozhodl spojit síly se strážníky a problémy s bezohlednými řidiči aut řešit.

Strážníci budou od letoška přísněji dohlížet na dodržování zákazů stání, aby ulehčili práci dopravnímu podniku. Auta by měla při parkování dodržovat tříapůlmetrový volný prostor kolem kolejí. „Řidiči to ale zejména v Hybešově, Lidické nebo Údolní ulici nedodržují. Právě na to se chystají zaměřit brněnští strážníci. Auta budou odtahovat," upozornil generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Mnoho řidičů však vůbec netuší, že při parkování poblíž tramvajových kolejí musí dodržovat nějaké vzdálenosti. „Je mi jasné, že nemůžu zaparkovat na kolejích, ale nevěděl jsem, že vzdálenost od nich je pevně daná," přiznal například Brňan Petr Novák.

Podle šéfa strážníků Bohumila Šimka hlídky loni odhalily přes čtyři a půl tisíce takových případů. „Jedná se o závažné přestupky, které ohrožují bezpečnost cestujících v tramvajích a trolejbusech, ale také řidičů a cyklistů, kteří nevhodně zaparkovaná auta musí objíždět po kolejích," upozornil Šimek.

Špatné parkování navíc brzdí dopravu ve městě. „Někdy je to zdržení na pět až deset minut, což je nepříjemné nejen pro cestující v tramvaji, ale i v dalších autech, která jedou za ní," podotkl vedoucí dopravního odboru Jan Seitl.