VYBERTE SI REGION

Studie doporučí jednu z variant nádraží.Na její výsledek si lidé počkají 2 roky

Brno - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nechá detailně porovnat obě možné varianty rekonstrukce brněnského železničního uzlu. Výsledky studie proveditelnosti mají být známé ve druhé polovině roku 2016. Nyní SŽDC vypsala předběžné oznámení o zakázce, zpracování studie má stát 18 milionů korun, vyplývá z informací ve Věstníku veřejných zakázek.

10.11.2014 21
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

SŽDC tak navazuje na studie, v nichž na pokyn někdejšího ministra dopravy Pavla Dobeše (Věci veřejné) dopracovala studii nádraží pod Petrovem na stejnou úroveň, jako byla zpracovaná studie nádraží u řeky, tedy v odsunuté poloze. Právě tuto variantu podporovalo dříve vedení města.

"Nyní je možné začít obě varianty porovnávat a jít do dalších detailů. Město, aby napomohlo studii, jejíž zpracování má trvat rok a půl, nechá na žádost SŽDC zpracovat studii dopravních modelů a studii územních dopadů obou variant. Tyto studie se budou dělat paralelně se studií proveditelnosti," řekl ČTK končící náměstek brněnského primátora Robert Kotzian (ODS).

Studie posoudí ekonomiku obou projektů, vliv průběhu stavby na železniční dopravu, na životní prostředí a na průchodnost území. Zhodnotí ekonomický přínos variant, přínos pro veřejnou dopravu v Brně a v okolí Brna. Posoudí napojení na MHD a další veřejnou dopravu a stejně tak budoucí napojení vysokorychlostních tratí, musí se řešit i budoucí zkapacitnění konvenčních tratí. "Studie bude obsahovat i dopravně-technické řešení městské infrastruktury, veřejné dopravy a železniční dopravy," uvádí se v zadání zakázky.

Výsledkem studie bude tentokrát doporučení SŽDC a ministerstvu dopravy, jakou variantu zvolit. V Brně se o rekonstrukci železničního uzlu mluví už téměř století, současné intenzitě dopravy přestává stačit. Ve špičkách pracovních dnů je kapacita maximálně vyčerpána a nelze přidávat další vlaky.

Náklady obou variant rekonstrukce železničního uzlu se odhadují na 20 miliard korun. Před deseti lety se konalo referendum, v němž se většina lidí přiklonila k nádraží v centru, výsledek kvůli účasti nebyl závazný. Druhý pokus o referendum má na svědomí občanská aliance Referendum 2014. Původně chtěla plebiscit spojit s komunálními volbami, což však kvůli nedostatkům v návrhu nestihla. Termín referenda musí nyní určit nové zastupitelstvo, které se sejde pravděpodobně ve druhé polovině listopadu.

Autor: ČTK

10.11.2014 VSTUP DO DISKUSE 21
SDÍLEJ:

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies