VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Studie doporučí jednu z variant nádraží.Na její výsledek si lidé počkají 2 roky

Brno - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nechá detailně porovnat obě možné varianty rekonstrukce brněnského železničního uzlu. Výsledky studie proveditelnosti mají být známé ve druhé polovině roku 2016. Nyní SŽDC vypsala předběžné oznámení o zakázce, zpracování studie má stát 18 milionů korun, vyplývá z informací ve Věstníku veřejných zakázek.

10.11.2014 21
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

SŽDC tak navazuje na studie, v nichž na pokyn někdejšího ministra dopravy Pavla Dobeše (Věci veřejné) dopracovala studii nádraží pod Petrovem na stejnou úroveň, jako byla zpracovaná studie nádraží u řeky, tedy v odsunuté poloze. Právě tuto variantu podporovalo dříve vedení města.

"Nyní je možné začít obě varianty porovnávat a jít do dalších detailů. Město, aby napomohlo studii, jejíž zpracování má trvat rok a půl, nechá na žádost SŽDC zpracovat studii dopravních modelů a studii územních dopadů obou variant. Tyto studie se budou dělat paralelně se studií proveditelnosti," řekl ČTK končící náměstek brněnského primátora Robert Kotzian (ODS).

Studie posoudí ekonomiku obou projektů, vliv průběhu stavby na železniční dopravu, na životní prostředí a na průchodnost území. Zhodnotí ekonomický přínos variant, přínos pro veřejnou dopravu v Brně a v okolí Brna. Posoudí napojení na MHD a další veřejnou dopravu a stejně tak budoucí napojení vysokorychlostních tratí, musí se řešit i budoucí zkapacitnění konvenčních tratí. "Studie bude obsahovat i dopravně-technické řešení městské infrastruktury, veřejné dopravy a železniční dopravy," uvádí se v zadání zakázky.

Výsledkem studie bude tentokrát doporučení SŽDC a ministerstvu dopravy, jakou variantu zvolit. V Brně se o rekonstrukci železničního uzlu mluví už téměř století, současné intenzitě dopravy přestává stačit. Ve špičkách pracovních dnů je kapacita maximálně vyčerpána a nelze přidávat další vlaky.

Náklady obou variant rekonstrukce železničního uzlu se odhadují na 20 miliard korun. Před deseti lety se konalo referendum, v němž se většina lidí přiklonila k nádraží v centru, výsledek kvůli účasti nebyl závazný. Druhý pokus o referendum má na svědomí občanská aliance Referendum 2014. Původně chtěla plebiscit spojit s komunálními volbami, což však kvůli nedostatkům v návrhu nestihla. Termín referenda musí nyní určit nové zastupitelstvo, které se sejde pravděpodobně ve druhé polovině listopadu.

Autor: ČTK

10.11.2014 VSTUP DO DISKUSE 21
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
1

Medička pomáhala v uprchlickém táboře. Základem v práci je dobrý kolektiv, míní

Ilustrační foto.
6

Brno podpoří cyklisty. V práci se osprchují

AKTUALIZOVÁNO

Zbrojovka zvládla domácí premiéru, spasila ji vítězná hlavička Řezníčka

Brno – Fotbalisté Zbrojovky přivítali v osmnáctém kole nejvyšší soutěže na svém stadionu Liberec a zvítězili 1:0.

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

Brno – Bum! Rány se ozývaly každou chvíli brněnskými Kníničkami. Místní chasa totiž v sobotu odpoledne slavila masopust. Ulicemi procházel průvod v maskách. Lidé v ulicích potkali tradiční masky, které k fašanku patří, ale třeba i Čerta a Káču, nebo bandu pirátů i se střílející pirátskou lodí.

AKTUALIZOVÁNO

Legendární baron Trenck se projde Špilberkem. Vědci tvoří 3D model podle mumie

Brno – Přesnou podobu jednoho z nejznámějších vězňů držených v brněnské pevnosti Špilberk, legendami opředeného barona Trencka, uvidí lidé již za dva roky. Trojrozměrný model baronova těla i obličeje připravuje vědecký tým. V sobotu baronovu mumii, která se nachází v Kapucínské hrobce, poprvé skenovali a měřili. Výzkum zatím ukázal, že jedna z legend je lživá. Baron totiž nemá v těle žádnou uvízlou střelu.

AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici u Popůvek se srazilo několik aut. Tvořily se kolony

Popůvky – Se zdržením museli počítat řidiči, kteří chtěli jet dálnicí D1 ve směru na Brno v sobotu odpoledne. Nedaleko Popůvek se totiž stala dopravní nehoda, kvůli které se tvořily kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies