Přestože je vyučený tesař, v pohostinství pracuje už dvacet let. „Po roce na pozici číšníka jsem se přesunul za pípu. Od té chvíle jsem měl jasno, kam patřím," říká s úsměvem.

V srpnovém finále mu konkurovalo dvacet soupeřů. „Postupně jsme plnili řadu úkolů. Od degustace naslepo až po nalévání lahvového piva do sklenice," vzpomíná.

Nejdůležitější při práci je podle Jeglíka kvalitní hygiena a zvolený postup. „Sklenice musí být dokonale čistá a vychlazená na správnou teplotu. Podle stylu čepování pak pivo mění chuť," vysvětluje finalista soutěže.

Správný výčepní je podle něj charismatický a umí komunikovat s lidmi. „Čepovat se naučí každý, důležité ale je, aby lidé chodili nejen za dobrým pitím, ale také za kvalitní obsluhou," podotýká.

Stává se tak, že host přijde i pro radu. „Důležité je neodbýt ho, ale naopak mu dát najevo, že vás zajímá, o čem mluví," dodává.

Pro zájemce pořádá kurzy, kde vysvětluje, jak má dobře načepované pivo chutnat. „Účastníkům lekcí říkám, že se nesmějí bát ozvat, když nejsou spokojení. Neplatíme přeci čtyřicet korun za nekvalitní produkty," dodává.

MARKÉTA WEINLICHOVÁ