VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Suvenýrům chybí vazba na město, odborníci hodnotili i spojení Jošta a Vánoc

Brno – Plátěnou tašku, placku či tričko se sochou Jošta na koni naproti žirafě nebo s nápisem Brno na koni. Láhev pálenky s motivem poloviční vločky s nápisem To bude špicové a víno s obráceným stromem s mašlí. Lidé si na letošních vánočních trzích v Brně pořídí netradiční suvenýry. Některým odborníkům na marketing se zdají nejednotné, jiným chybí dostatečný odkaz na Brno.

28.11.2015 AKTUALIZOVÁNO 30.11.2015
SDÍLEJ:

Suvenýry pro brněnské vánoční trhy.Foto: Turistické informační centrum města Brna

Suvenýry si mohou lidé po celou dobu Brněnských Vánoc zakoupit ve stánku Turistického informačního centra na náměstí Svobody. „Mezi dárkovými předměty jsou plátěné tašky, perníčky, mentolky, placky, vína, pálenky či balicí papír a především pak speciální edice vánočního Jošta s vtipnými názvy. Věříme, že se mezi ty nejoblíbenější suvenýry zařadí vratné hrnečky z trhů," informovala pracovnice centra Adéla Novotná.

motiv Brněnských Vánocpálenka 0,05l – 54 Kč, 0,2l – 144 Kč
víno – cca 150 Kč
perníčky – 15 Kč
placka – 15 Kč
tašky – 70 Kč
Clic Clac – 45 Kč

Suvenýry pro brněnské vánoční trhy.Na designu loga poloviční vločky spolupracovali s agenturou Etnetera Motion a v případě vánočního Jošta s firmou Naše triko. „Když se odhalovala socha Odvahy, napadlo nás vymyslet s ní nějaké suvenýry. Vytvořili jsme plátěné tašky Brno na koni. Potom jsme je jeden den zadarmo u sochy rozdávali," sdělil marketingový specialista firmy Naše triko Michal Zedníček.

Nápad se zalíbil Turistickému a informačnímu centru města Brno a požádali je, aby pro ně suvenýry na Vánoce vytvořili.

Dárkové předměty někteří odborníci hodnotí kladně. „Ty s motivem sochy se mi líbí, protože reflektují aktuální téma vtipným způsobem. Alkohol je pak obvyklý dárek, který neurazí ani nenadchne," konstatoval marketingový odborník Filip Dítě.

Podle jiných však dárky na první pohled působí zmatečně. „Není to dělané v jednom duchu, jsou tam až čtyři styly. Jeden je poloviční vločka, kelímky jsou zase laděné do ladovského stylu. Kůň i víno mají také rozdílný motiv. Celkový dojem nepůsobí v souladu," řekl marketingový odborník Vladimír Kuchař.

motiv Jošt Lucemburskýtaška – 190 Kč
placka – 22 Kč
tričko dámské i pánské – 390 Kč

Každý zvlášť se mu však líbí. „Nejsem si jistý, jestli už turisti i Brňané vnímají sochu jako dominantu, která si zaslouží být na tričkách. Možná je to předčasné," dodal Kuchař.

Podle turistického centra chtěli motivem sochy reagovat na zájem lidí z Brna i ostatních měst. „V Brně je opět něco, co zajímá celou Českou republiku. Proto jsme ho zpracovali vánočním způsobem. Počítáme však, že ji budeme využívat po celý rok. Poloviční vločka a strom jsou potom suvenýry výhradně pro Brněnské Vánoce," reagovala Novotná.

Jiným vadí brněnská vánoční kampaň, která byla mířená proti pražským Vánocům. Tu pro odpor lidí zrušili. „Motiv obráceného vánočního stromečku na etiketě vína odkazuje na reklamní kampaň, která se zrovna moc nepovedla," uvedl PR manažer Aleš Řiháček.

Suvenýry pro brněnské vánoční trhy.Kolekce dárků se sochou Jošta na koni se mu naopak zdá nápaditá. „Socha – ať už se lidem líbí nebo ne – je určitě aktuálním charakteristickým prvkem města," doplnil Řiháček.

Marketingový lektor Petr Soukeník si myslí, že by suvenýry měly více budit dojem, že jsou z Brna. „Jediná vazba je právě socha Odvahy, která je ale známá převážně Brňákům. V podstatě jakákoliv další vazba na Brno z nich nejde cítit," konstatoval Soukeník.

VERONIKA PAPOUŠKOVÁ

Autor: Redakce

28.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jednání u olomouckého vrchního soudu v případu čtyřnásobné vraždy s obviněným Kevinem Dahlgrenem.
1

Rozsudek doživotí pro Dahlgrena? Místo překládání tlumočnice odešla na procházku

Kamerunský basový mág Richard Bona přezdívaný „africký Sting“ vystoupí ve společném večeru s Danem Bártou v Janáčkově divadle.

Corea, Bona i Diana Krall. Na brněnský JazzFest míří světoznámé hvězdy

Národní divadlo Brno láká do Reduty na jednorožce se ztopořeným penisem

Brno - Národní divadlo Brno chystá v Divadle Reduta na Zelném trhu novou inscenaci Strach jíst duši a vyzývá diváky: "Pokud Vás už nebaví fronty na selfie pod Joštem na Moraváku, stavte si udělat fotku k nám. V Redutě to vidíme růžově!" Tato krátká výzva doplňuje snímky zveřejněné na sociální síti Facebook, na nichž je nahý muž s hlavou jednorožce. Rekvizita je zabarvená do růžova a diváka upoutá zejména zvýrazeněním penisu.

Hošnova vila v duchu podnikatelského baroka je na prodej. Hrozí jí i zbourání

Brno – Připomínku porevolučního kapitalismu v podobě vily podnikatele Rudolfa Hošny nabízí k prodeji realitní kancelář. Známou stavbu nad Pisáreckými tunely možná čeká demolice, na jejím místě může vyrůst bytový dům.

Pomohou s jazykem, děláním úkolů, výběrem školy. Brno dá na doučování 50 milionů

Brno – Cizinci, kteří neovládají dobře český jazyk, školáci ze sociálně slabších rodin i děti, kterým nejde třeba matematika. Škála žáků, kteří potřebují doučování, je široká. Vedení města Brna je od srpna plánuje podpořit. Na doučování a kariérové poradenství získalo v pondělí od ministerstva školství dotaci padesát milionů korun.

Jako na Kanárech. Aqualand rozšíří za stovky milionů o divokou řeku i vodní svět

Pasohlávky – Největší akvapark v České republice, Aqualand Moravia u Pasohlávek, se v následujících dvou letech ještě rozroste. Práce za stovky milionů korun začnou už letos.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies