VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Suvenýrům chybí vazba na město, odborníci hodnotili i spojení Jošta a Vánoc

Brno – Plátěnou tašku, placku či tričko se sochou Jošta na koni naproti žirafě nebo s nápisem Brno na koni. Láhev pálenky s motivem poloviční vločky s nápisem To bude špicové a víno s obráceným stromem s mašlí. Lidé si na letošních vánočních trzích v Brně pořídí netradiční suvenýry. Některým odborníkům na marketing se zdají nejednotné, jiným chybí dostatečný odkaz na Brno.

28.11.2015 AKTUALIZOVÁNO 30.11.2015
SDÍLEJ:

Suvenýry pro brněnské vánoční trhy.Foto: Turistické informační centrum města Brna

Suvenýry si mohou lidé po celou dobu Brněnských Vánoc zakoupit ve stánku Turistického informačního centra na náměstí Svobody. „Mezi dárkovými předměty jsou plátěné tašky, perníčky, mentolky, placky, vína, pálenky či balicí papír a především pak speciální edice vánočního Jošta s vtipnými názvy. Věříme, že se mezi ty nejoblíbenější suvenýry zařadí vratné hrnečky z trhů," informovala pracovnice centra Adéla Novotná.

motiv Brněnských Vánocpálenka 0,05l – 54 Kč, 0,2l – 144 Kč
víno – cca 150 Kč
perníčky – 15 Kč
placka – 15 Kč
tašky – 70 Kč
Clic Clac – 45 Kč

Suvenýry pro brněnské vánoční trhy.Na designu loga poloviční vločky spolupracovali s agenturou Etnetera Motion a v případě vánočního Jošta s firmou Naše triko. „Když se odhalovala socha Odvahy, napadlo nás vymyslet s ní nějaké suvenýry. Vytvořili jsme plátěné tašky Brno na koni. Potom jsme je jeden den zadarmo u sochy rozdávali," sdělil marketingový specialista firmy Naše triko Michal Zedníček.

Nápad se zalíbil Turistickému a informačnímu centru města Brno a požádali je, aby pro ně suvenýry na Vánoce vytvořili.

Dárkové předměty někteří odborníci hodnotí kladně. „Ty s motivem sochy se mi líbí, protože reflektují aktuální téma vtipným způsobem. Alkohol je pak obvyklý dárek, který neurazí ani nenadchne," konstatoval marketingový odborník Filip Dítě.

Podle jiných však dárky na první pohled působí zmatečně. „Není to dělané v jednom duchu, jsou tam až čtyři styly. Jeden je poloviční vločka, kelímky jsou zase laděné do ladovského stylu. Kůň i víno mají také rozdílný motiv. Celkový dojem nepůsobí v souladu," řekl marketingový odborník Vladimír Kuchař.

motiv Jošt Lucemburskýtaška – 190 Kč
placka – 22 Kč
tričko dámské i pánské – 390 Kč

Každý zvlášť se mu však líbí. „Nejsem si jistý, jestli už turisti i Brňané vnímají sochu jako dominantu, která si zaslouží být na tričkách. Možná je to předčasné," dodal Kuchař.

Podle turistického centra chtěli motivem sochy reagovat na zájem lidí z Brna i ostatních měst. „V Brně je opět něco, co zajímá celou Českou republiku. Proto jsme ho zpracovali vánočním způsobem. Počítáme však, že ji budeme využívat po celý rok. Poloviční vločka a strom jsou potom suvenýry výhradně pro Brněnské Vánoce," reagovala Novotná.

Jiným vadí brněnská vánoční kampaň, která byla mířená proti pražským Vánocům. Tu pro odpor lidí zrušili. „Motiv obráceného vánočního stromečku na etiketě vína odkazuje na reklamní kampaň, která se zrovna moc nepovedla," uvedl PR manažer Aleš Řiháček.

Suvenýry pro brněnské vánoční trhy.Kolekce dárků se sochou Jošta na koni se mu naopak zdá nápaditá. „Socha – ať už se lidem líbí nebo ne – je určitě aktuálním charakteristickým prvkem města," doplnil Řiháček.

Marketingový lektor Petr Soukeník si myslí, že by suvenýry měly více budit dojem, že jsou z Brna. „Jediná vazba je právě socha Odvahy, která je ale známá převážně Brňákům. V podstatě jakákoliv další vazba na Brno z nich nejde cítit," konstatoval Soukeník.

VERONIKA PAPOUŠKOVÁ

Autor: Redakce

28.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vizualizace plánovaného komunitního centra.
7 12

Teplárenské objekty ožívají. Mění se na centra i parky

Ilustrační foto.

Přes pět tisíc obyvatel bez teplé vody. V Bystrci vymění potrubní rozvody

Chcete lístky na Zbrojovku? Soutěžte s Deníkem Rovnost

Soutěžte s Deníkem Rovnost o vstupenky na domácí zápasy fotbalové Zbrojovky Brno v sezoně 2017/2018!

Půldruhého roku povinných reflexních prvků? Ubylo usmrcených chodců

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Povinnost nosit při chůzi po neosvětlených silnicích mimo obec reflexní prvky platí rok a půl. Smyslem novely zákona, která novou povinnosti zavedla, bylo zvýšit bezpečnost chodců. Jak se jí to podařilo, je vidět na číslech. Minulý rok bylo v Jihomoravském kraji devět usmrcených chodců, o šest méně než předloni. Stejný trend hlásí policie i celostátně. „Podíl na tom nepochybně mají i reflexní prvky,“ řekla Zuzana Ambrožová z oddělení BESIP Ministerstva dopravy.

Káňa: V ruce jsem měl dva měsíce dráty

Brno - Bojovník je zpět. Hokejista brněnské Komety Jan Káňa na ledě většinou jezdí s elánem a nevypustí žádný souboj. Svou aktivitu musel na delší čas utlumit. Přesně po pěti měsících od zranění zápěstí si pak zahrál přípravný zápas proti Jihlavě, který Brňané vyhráli 3:1. „Tréninků už bylo hodně, určitě chci hrát a budu se snažit s rukou pracovat, aby byla dobrá,“ slíbil pětadvacetiletý útočník.

Kvůli horku v kraji lekly tisíce ryb

Jižní Morava - Nekvalitní voda a tisíce uhynulých ryb. To je bilance letošního léta v rybnících nejen na Brněnsku. Kromě extrémních veder a nedostatku vody bojovali rybáři se zamořením nádrží sinicemi.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení