VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Svitavská radiála nabírá zpoždění

Brno - Kvůli hospodářské krizi chybí peníze na stavbu Svitavské radiály v brněnské ulici Sportovní. Problémy však nemají oddálit zahájení provozu v Dobrovského tunelech.

18.5.2009 1
SDÍLEJ:

Celkový pohled na MÚK od Králova Pole.Foto: Magistrát města Brna

Už příští měsíc měla začít stavba takzvané Svitavské radiály. Dopravní tepny směřující k centru Brna, do které mají ústit i budované Dobrovského tunely a která je součástí velkého městského okruhu. Začátek stavby ve Sportovní ulici však zpozdí nedostatek peněz a Ředitelství silnic a dálnic musí její začátek odložit. Na plánovaný termín dostavby v roce 2011 to přesto nemusí mít vliv. Včera o zdržení stavby informoval deník Mladá fronta Dnes.

„Hlavní stavební práce na radiále letos nezačnou. Kvůli hospodářské krizi nám klesají příjmy ze spotřební daně, silniční daně a z elektronického mýtného. Prostě nemáme peníze, se kterými jsme počítali,“ objasnil důvody zdržení mluvčí Státního fondu dopravní infrastruktury Karel Hanzelka.

Stavební práce mají podle něj začít příští rok. „Na ten požádalo Ředitelství silnic a dálnic o čtyři sta sedmdesát milionů korun,“ doplnil Hanzelka. Zatím mohou stavaři začít pouze s přípravnými pracemi. „Na stavbu máme pro letošek zhruba čtyřicet milionů korun. Můžeme tedy začít pracovat na přeložkách parovodu, plynovodu a různých kabelů,“ podotkl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Pavel Doležal.

Podle něj zpoždění začátku stavby ještě nemusí znamenat i odložení jejího dokončení. „Ještě pořád můžeme stihnout dostavět radiálu včas. Záleží na tom, kolik dostaneme peněz pro příští rok. Podle toho navrhneme řešení, se kterým bychom mohli dodržet i původní harmonogram. Tedy dovršení stavby ke konci roku 2011,“ upozornil Doležal. Rychlost stavby podle něj ovlivní také to, jak bude stavařům přát počasí.

Kolik peněz Ředitelství silnic a dálnic na budování Svitavské radiály příští rok dostane, bude předmětem jednání v nejbližších měsících. Nyní totiž Státní fond dopravní infrastruktury začíná připravovat rozpočet na příští rok. Podle Hanzelky v něm má být na dopravní stavby dostatek peněz. „Současný český premiér Jan Fischer minulý týden řekl, že prioritou státního rozpočtu pro příští rok bude věda a dálnice. Tak jsme sami zvědaví,“ podotkl Hanzelka.

Stavba bezprostředně navazuje na Dobrovského tunely, které jsou už více než z poloviny dokončeny. Někteří řidiči tak mají obavu, že zpoždění radiály odloží i jejich zprůjezdnění. „Kvůli stavbě tunelů je v Brně hodně dopravních omezení, která způsobují kolony. Čím dřív budou průjezdné, tím líp,“ myslí si třeba řidič Ivan Spálený. Ředitelství silnic a dálnic ale tvrdí, že tunely otevře i v případě, že stavba radiály nabere zpoždění. „Najdeme nějaké řešení. Nechceme nechat hotové tunely bez provozu,“ podotkl Doležal.

Kromě Státního fondu dopravní infrastruktury platí stavbu také město Brno. To problémy s penězi nemá. „Na stavbu Dobrovského tunelů a Svitavské radiály máme připravených celkem tři sta milionů korun,“ vypočítal náměstek brněnského primátora Ladislav Macek.

Autor: Michal Kárný

18.5.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cizinecká policie - ilustrační foto

Anonym nahlásil bombu ve vlaku. Policisté po oznamovateli pátrají

Koupaliště v Tišnově.
15

Koupaliště na Brněnsku se chystají na sezonu. V Tišnově vznikl dětský bazén

Radnice: Už žádné nebezpečné zkracování si cesty. Postaví schodiště na Bašty

Brno /FOTOGALERIE/ – Místo po vyšlapané pěšině sejdou ještě letos na podzim lidé z Bašt pod Petrovem do Nádražní ulice po schodech. Radnice Brna-středu a brněnská veřejná zeleň na projekt získaly téměř jeden a tři čtvrtě milionu korun. „Jde o frekventované místo, kudy si lidé zkracují cestu už mnoho let. Je to pro ně nebezpečné a svah to ničí," vysvětlil význam stavby za městskou část Filip Chvátal.

Zelené mosty na jižní Moravě chybí. Migrační trasy zvířatům blokují cesty

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Ručička na tachometru ukazuje rychlost devadesát kilometrů za hodinu. Najednou však řidič zahlédne těsně před autem srnu, která vyběhla z lesa lemujícího cestu. Za okamžik se ozve rána a zvíře pod koly umírá a ani řidič nevyvázne bez zranění. Dramatickým okamžikům přitom mohou zabránit průchody pro zvířata pod nebo nad dálnicemi a silnicemi. Těch je ale na jihomoravských cestách málo. A ekodukt, což je most propojující migrační trasy rozdělené silnicí, žádný.

Oběti holocaustu a odbojáře připomínají v ulicích Brna další kameny zmizelých

Brno /FOTOGALERIE/ – V domě číslo dvanáct v Radnické ulici kdysi žili Oskar a Marta Löfflerovi. Brněnští Židé. Jejich životy ukončili nacisté, když je v roce 1942 poslali jedním z transportů Židů z Brna do Terezína a později do polského tábora Izbica. Tam oba zemřeli. V ulici dvojici nově připomínají zlaté kameny zasazené v chodníku.

AKTUALIZOVÁNO

Opilý řidič naboural do rodinného domu. Vjel přímo do ložnice

Malešovice /FOTOGALERIE/ – Do ložnice rodinného domu se strefil mladý řidič, který v noci na neděli boural v Malešovicích na Pohořelicku. Byl opilý.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies