VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Svitavská radiála nabírá zpoždění

Brno - Kvůli hospodářské krizi chybí peníze na stavbu Svitavské radiály v brněnské ulici Sportovní. Problémy však nemají oddálit zahájení provozu v Dobrovského tunelech.

18.5.2009 1
SDÍLEJ:

Celkový pohled na MÚK od Králova Pole.Foto: Magistrát města Brna

Už příští měsíc měla začít stavba takzvané Svitavské radiály. Dopravní tepny směřující k centru Brna, do které mají ústit i budované Dobrovského tunely a která je součástí velkého městského okruhu. Začátek stavby ve Sportovní ulici však zpozdí nedostatek peněz a Ředitelství silnic a dálnic musí její začátek odložit. Na plánovaný termín dostavby v roce 2011 to přesto nemusí mít vliv. Včera o zdržení stavby informoval deník Mladá fronta Dnes.

„Hlavní stavební práce na radiále letos nezačnou. Kvůli hospodářské krizi nám klesají příjmy ze spotřební daně, silniční daně a z elektronického mýtného. Prostě nemáme peníze, se kterými jsme počítali,“ objasnil důvody zdržení mluvčí Státního fondu dopravní infrastruktury Karel Hanzelka.

Stavební práce mají podle něj začít příští rok. „Na ten požádalo Ředitelství silnic a dálnic o čtyři sta sedmdesát milionů korun,“ doplnil Hanzelka. Zatím mohou stavaři začít pouze s přípravnými pracemi. „Na stavbu máme pro letošek zhruba čtyřicet milionů korun. Můžeme tedy začít pracovat na přeložkách parovodu, plynovodu a různých kabelů,“ podotkl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Pavel Doležal.

Podle něj zpoždění začátku stavby ještě nemusí znamenat i odložení jejího dokončení. „Ještě pořád můžeme stihnout dostavět radiálu včas. Záleží na tom, kolik dostaneme peněz pro příští rok. Podle toho navrhneme řešení, se kterým bychom mohli dodržet i původní harmonogram. Tedy dovršení stavby ke konci roku 2011,“ upozornil Doležal. Rychlost stavby podle něj ovlivní také to, jak bude stavařům přát počasí.

Kolik peněz Ředitelství silnic a dálnic na budování Svitavské radiály příští rok dostane, bude předmětem jednání v nejbližších měsících. Nyní totiž Státní fond dopravní infrastruktury začíná připravovat rozpočet na příští rok. Podle Hanzelky v něm má být na dopravní stavby dostatek peněz. „Současný český premiér Jan Fischer minulý týden řekl, že prioritou státního rozpočtu pro příští rok bude věda a dálnice. Tak jsme sami zvědaví,“ podotkl Hanzelka.

Stavba bezprostředně navazuje na Dobrovského tunely, které jsou už více než z poloviny dokončeny. Někteří řidiči tak mají obavu, že zpoždění radiály odloží i jejich zprůjezdnění. „Kvůli stavbě tunelů je v Brně hodně dopravních omezení, která způsobují kolony. Čím dřív budou průjezdné, tím líp,“ myslí si třeba řidič Ivan Spálený. Ředitelství silnic a dálnic ale tvrdí, že tunely otevře i v případě, že stavba radiály nabere zpoždění. „Najdeme nějaké řešení. Nechceme nechat hotové tunely bez provozu,“ podotkl Doležal.

Kromě Státního fondu dopravní infrastruktury platí stavbu také město Brno. To problémy s penězi nemá. „Na stavbu Dobrovského tunelů a Svitavské radiály máme připravených celkem tři sta milionů korun,“ vypočítal náměstek brněnského primátora Ladislav Macek.

Autor: Michal Kárný

18.5.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Kratochvíl.

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

Hromadná nehoda na dálnici D1. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Brno chystá výstavu k výročí 100 let od vzniku první republiky

Brno – Století od vzniku samostatného československého státu a devadesát let od první výstavy na brněnském výstavišti. Dvě velká výročí, která se příští rok v květnu dočkají oslav. Představitelé Brna v pátek  schválili první přibližný návrh, jak by expozice mohla vypadat.

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Hráz Brněnské přehrady, kterou nacisté za druhé světové války chtěli odpálit, zadržuje až jednadvacet milionů kubických metrů vody. Do nitra stavby dokončené v roce 1940 a přilehlé zmodernizované vodní elektrárny vyrazili redaktoři Brněnského deníku Rovnost v dalším díle seriálu Za zavřenými dveřmi.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Brno – Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení