VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Technologický areál Švédské šance ve Slatině: v roce 2015

Brno-Slatina /VIZUALIZACE/ - Montážní haly na Černovické terase doplní šest budov se zázemím pro zdejší firmy. V průmyslové zóně Černovické terasy zřejmě v nejbližších letech vyroste nový velký komplex budov.

13.3.2009 1
SDÍLEJ:

VELKORYSÝ PROJEKT. Soubor šesti vzájemně propojených budov doplní dvě společná podzemní patra s parkovišti.Foto: Vizualizace: Areal Slatina

Slatina však nezíská další z montážních hal, ale velkorysé technologické centrum. Ponese historický název Švédské šance, který pochází už z dob obléhání Brna. Areál chce postavit společnost Areal Slatina do konce roku 2015, začít chce příští rok.

Odvážný záměr

Ve velkolepě pojatém areálu najdou své místo také kanceláře a zázemí pro zaměstnance. „Prostory přinesou možnost stravování, parkování a také nejrůznější možnosti vyžití,“ popsal záměr investiční ředitel společnosti Petr Hledík. Švédské šance jsou podle něj přirozený a potřebný doplněk současné Černovické terasy. „Místo jsme vybrali na jediném pozemku průmyslové zóny, který město Brno nezařadilo do svého dotačního programu. V územním plánu města je určený pro jiné využití,“ doplnil Hledík.

Celá stavba vytvoří soubor šesti vzájemně propojených budov ve tvaru písmene H. Čtyři z nich budou mít čtyři nadzemní podlaží, zbylá dvojice vyroste do výše šesti pater. Další dvě podzemní patra s parkovišti budou pro všechny domy společná. Výstavba areálu je naplánovaná do dvou etap. První začne příští rok a o dvě léta později skončí, druhá pak vyvrcholí v roce 2015. Alespoň podle záměru investora.

Ekonom Marek Hatlapatka ze společnosti Cyrrus považuje budování tak velké stavby v době krize za odvážné. „Na druhé straně však můžeme předpokládat, že si společnost všechno dobře rozmyslela. Krize navíc může za dva roky pominout a v období opětovného růstu bude štěstí přát připraveným,“ soudí analytik. A investiční ředitel firmy Areal Slatina mu dává za pravdu. „Každá krize jednou skončí,“ tvrdí sebevědomě.

Na slatinské radnici záměr firmy vítají, i když k němu mají připomínky. „Jsme určitě rádi, že v místě bývalé skládky má něco takového vyrůst. Moc hezky to tam doposud nevypadalo. Na Černovické terase jsou navíc jen výrobní haly bez potřebného zázemí,“ řekl starosta Slatiny Jiří Navrátil. Zároveň však vyslovil některé své pochyby. „Ten projekt se mi zdá možná až moc velkorysý. Hlavně vzhledem k dopravě ve Slatině,“ upozornil Navrátil. Silnice v městské části jsou podle něj už teď přetížené. „Nedovedu si představit, jak by to vypadalo, kdyby se na vozovky každodenně nahrnulo těch dva tisíce čtyři sta aut, s nimiž plán počítá,“ obává se starosta zhoršení již dnes špatné průjezdnosti Slatinou.

Obavy z dopravy

Aby doprava do technologického centra měla promyšlené a schůdné řešení, požadují slatinští radní po firmě Areal Slatina vypracování podrobné studie. „Chceme, aby jasně určila a vymezila trasy, kterými budou auta moci jezdit,“ uvedl starosta.

Vedle obav z přehlcení dopravy přes Slatinu mají zdejší radní ještě další připomínku. „Týká se takzvaného indexu podlažních ploch. Ten udává, jak velká část zvoleného pozemku může být zastavěna. Firma počítá s jeho úrovní na čísle jedna, podle územního plánu však má v daném místě hodnotu pouhé tři desetiny. A změna územního plánu trvá skoro dva roky,“ poukázal starosta Navrátil.

Výtkám se však představitelé společnosti brání. Potvrdili žádost o změnu podlažního indexu v územním plánu a vyloučili výraznější vliv centra Švédské šance na dopravu ve středu Slatiny. „Obavy městské části jsou naprosto zbytečné. Z dopravní studie vyplývá, že podstatná část aut skončí na dálnici D1 a v ulici Průmyslová. Jen málo jich bude jezdit ulicí Řípskou,“ vypověděl Luděk Beneš z představenstva firmy. Navíc je podle něj pravděpodobné, že zaměstnanci firem v areálu upřednostní hromadnou dopravu. „Z tohoto důvodu projekt počítá s vybudováním nové autobusové zastávky s točnou,“ uzavřel Beneš.

Už nyní se začínají objevovat první zájemci o místo ve Švédských šancích. „První jednání jsme vedli kolem desátého března na veletrhu v Cannes,“ prozradil ředitel Hledík.

Autor: Petr Jeřábek

13.3.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies