VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaj dojede v Bystrci až do Kamech

Brno - Město zkoumá, zda je možné prodloužit tramvajovou linku z konečné Ečerova v Bystrci až do centra nově vznikajícího sídliště Kamechy. Lidem by se ulevilo.

18.8.2008 4
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ondřej Surý

Lidé, kteří už bydlí v nově vznikajícím sídlišti Kamechy na pomezí Bystrce a Žebětína, dojíždějí do centra Brna velmi složitě. Provizorními autobusy hromadné dopravy.

Vedení města však už hledá možnosti, jak do středu Kamech prodloužit tramvajovou trať. Ta by se rozrostla o tři nové zastávky. „V Kamechách roste nové sídliště pro několik tisíc lidí. Musíme jim zajistit městskou hromadnou dopravu. Uvažujeme proto, že bychom prodloužili tramvajovou trať z konečné zastávky Ečerova. Do Kamech stále jezdí jen autobusy, ale to je spíš provizorní řešení,“ potvrdil brněnský primátor Roman Onderka.

V současnosti podle primátora pracují odborníci na studii, která má zjistit, zda je prodloužení tramvaje vůbec možné. Teprve potom se prý budou řešit další věci, například peníze. „Také bychom museli změnit územní plán, protože ten s něčím takovým zatím nepočítá,“ upozornil Onderka.
Vedení bystrcké radnice by případné prodloužení tramvajové tratě uvítalo. „Vzhledem k tomu, kolik lidí tam má bydlet, by bylo vhodné, aby tam tramvaj jezdila. Navíc místní si to přejí. Ale cesta k prodloužení tramvaje bude ještě velmi dlouhá,“ řekl bystrcký místostarosta Jiří Altman.

Nové zastávky

Altman také tvrdí, že kromě Kamech jsou od tramvaje daleko také další bystrcké ulice. „Nové zastávky by pomohly například lidem z Teyschlovy. Už teď jsou dost daleko a vzdálenosti od zastávek nesplňují předepsané normy. Zatím se to řeší výlukou autobusové linky, která tohle území obsluhuje,“ tvrdí Altman. Jakožto zástupce Bystrce a znalce místních poměrů jej město zve na schůzky skupiny, která tento projekt řeší. „Sešla se už několikrát. Nyní, pokud vím, připravuje odbor územního plánování a rozvoje brněnského magistrátu projektovou dokumentaci,“ dodal Altman.

Oslovení lidé tři nové tramvajové zastávky v Bystrci vítají. „Byla bych moc ráda, kdyby se trať prodloužila. Teď to máme na tramvaj daleko. Sice k nám zavedli autobusy, ale ty často jezdí přeplněné. Trochu se však bojím, aby nám tady jezdící tramvaje nedělaly moc velký hluk,“ tvrdí například Čestmíra Vandretová, která bydlí v Teyschlově ulici.

Bystrcká starousedlice Valerie Dudová si ale myslí, že tramvaje nic nevyřeší. „Postavili nám tu obrovské sídliště, kam se nastěhují hlavně mladé rodiny. A ty budou jezdit spíš auty, takže tu doprava výrazně zhoustne i tak,“ myslí si Dudová.
Prodloužení v Lesné

Prodlužovat tramvajové tratě bude Brno však i jinde. Šesti nových zastávek se dočkají v Lesné. „Prodloužíme linky číslo devět, jedenáct a pět do Seifertovy ulice. Stále ještě nevíme, kde bude konečná. Uvažujeme o Haškově,“ řekl už dříve Jan Seitl z dopravního podniku. Tramvaj by měla jezdit také do Bosonoh.

Autor: Filip Sušanka

18.8.2008 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1

Řezal se v obličeji a hrozil, že skočí z okna. Sebevraha zachránil vyjednavač

Počítačový scan mozku zasaženého Alzheimerovou chorobou. Ilustrační foto.

Alzheimera odhalí pětiminutový test. Pilotní projekt má dřív zachytit nemoc

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Brno /ANKETA/ - Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

AKTUALIZOVÁNO

Kometa mlčela i po mstě Pöpperleho, na Spartě padla 0:4

Praha, Brno – První díl trilogie se soupeři ze špičky extraligové tabulky hokejistům Komety nevyšel. Na ledě pražské Sparty v nedělním 48. extraligovém kole prohráli 0:4 a nenavázali na páteční domácí výhru proti Pardubicím.

Špílmachr Zavadil se vrátil do Teplic, kde se před rokem vážně zranil

Teplice - První zápas ligového jara v Teplicích byl pikantní pro brněnského kapitána Pavla Zavadila. Osmatřicetiletý fotbalista se vrátil do základní sestavy právě v místech, kde se jeho kariéra před necelým rokem málem zastavila nadobro. Zavadil v sobotu výrazně pomohl Zbrojovce k cenné remíze 1:1 a končit ani zdaleka nechce.

Kordis chystá elektronické jízdné pro celou jižní Moravu. Nejdřív už příští rok

Jižní Morava – Skoro čtyřiadvacet tisíc cestujících v brněnské hromadné dopravě už prostřednictvím platebních karet používá elektronické předplatní jízdenky, takzvané šalinkarty. Koordinátor jihomoravské dopravy Kordis usiluje o to, aby si elektronické jízdenky mohli pořizovat lidé v celém kraji. Nejdřív to ale bude až v příštím roce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies