VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaj ke kampusu povede z Osové

Brno – Pravděpodobně definitivní tečku za plánem vést tramvaj k univerzitnímu kampusu po Jihlavské ulici udělali ve středu brněnští radní. Schválili totiž takzvaný investiční záměr pro stavbu odbočky tramvajové tratě ke kampusu z Osové ulice.

3.2.2011 9
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

„Tramvaj v Jihlavské je nyní velmi nepravděpodobná. Město se totiž rozhodlo dále pracovat jen s mnohem výhodnější variantou vedení kolejí od Osové,“ potvrdil náměstek brněnského primátora Robert Kotzian. Rozhodnutí radních potěšilo představitele dopravního podniku. „Přestože akceptujeme i druhou možnost, preferujeme odbočku z Osové,“ řekla mluvčí podniku Linda Škrancová.

Trasa plánované tratě vychází ze studie, kterou město nechalo vypracovat už v roce 2008. Povede přes Mikuláškovo náměstí, kolem domova důchodců, za místním autobazarem a dál ulicí Netroufalky. Aby tramvaj zvládla poměrně velké stoupání, povede část tratě pod zemí. Částečně se tak omezí i hluk, který by rušil lidi v okolních domech.

Podle vedoucího dopravního odboru brněnského dopravního podniku Jana Seitla je popsaná trasa v porovnání s plánem vést tramvaj Jihlavskou jednoznačně výhodnější. „Provoz na ní bude výrazně levnější. Tramvaje ve směru do centra totiž obslouží i lidi ze sídlišť v Bohunicích a Starém Lískovci. Budou tak vytížené nejen ve směru ke kampusu. Pokud by se tramvaje odpojovaly už za krematoriem a jezdily po Jihlavské, budou plné jen do kampusu a zpět pojedou prázdné,“ uvedl Seitl.

Rozhodnutí rady uvítal i starosta Bohunic Miloš Vrážel. „Pro Bohunice je to určitě výhodnější. Po Jihlavské by totiž tramvaj vozila jen lidi do kampusu a nemocnice, sídliště by neobsloužila. A vítáme i přínos pro všechny Brňany, dosavadní přístup k nemocnici je špatný. Tramvaj by byla potřeba i bez kampusu,“ podotkl Vrážel.

Masarykova univerzita, k jejímuž kampusu bude tramvaj jezdit, zatím rozhodnutí radních hodnotit nechtěla. „Dopravní obsluha kampusu tramvají je pro nás důležitá. Přímo k variantě, kterou radní schválili, se ale vyjadřovat nemůžeme. Nemáme ji k dispozici,“ uvedla mluvčí univerzity Tereza Fojtová.

V lednu přitom univerzita kritizovala tramvajovou smyčku, kterou návrh územního plánu vykresluje až za kruhovým objezdem u kampusu. Podle náměstka Kotziana ovšem trať zakončí původně plánovaná úvrať v novém terminálu, který u kampusu vyrostl. „Smyčka v plánu je jen rezerva,“ ujistil Kotzian.

Podle Brňanů je spíše než rozhodnutí, kudy tramvaj pojede, důležitější kdy to bude. „Autobusy ke kampusu jezdí občas šíleně přeplněné. Tramvají to určitě bude pohodlnější. Kudy se tam dostane by měli podle mne rozhodnout odborníci,“ nebyla si jistá Radka Pechartová. Po politickém kroku se nyní při přípravě opravního projektu podle náměstka Kotziana budou činit především magistrátní úředníci. „Na zpracování investičního záměru začnou pracovat bezodkladně,“ řekl Kotzian.

Začátek stavby je podle něj možný v ideálním případě za pět let. „Musíme získat stavební povolení a hlavně peníze. Počítáme takřka s miliardovou investicí a bude proto hodně záležet na tom, kolik bude mít město peněz. Půjčovat si pravděpodobně nebude,“ uvedl náměstek.

Kromě tramvaje ke kampusu včera radní kývli i na další a mnohem levnější dopravní projekt. Možná už příští rok natáhnou v Nerudově ulici dělníci trolejbusové troleje. Město za ně zaplatí půl třetího milionu korun. Okruh vytvořený ulicemi Nerudova, Kounicova, Kotlářská a Konečného náměstí tak vytvoří smyčku pro otáčení trolejbusů. „Využijeme ji jako konečnou při výlukách a odklonech na linkách 25 a 26. Otvírá se nám ale i možnost využít smyčku jako konečnou pro posilové spoje směrem ke kampusu,“.uvedla mluvčí dopravního podniku Škrancová.

Autor: Petr Jeřábek

Místo události:
3.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Oprava Křenové ulice se odkládá o dva měsíce

Kanadská borůvka

Za borůvkami nemusíte do lesa, můžete je mít i na balkóně

Policisté zastavili auto kvůli překročení rychlosti. Řídil šestnáctiletý mladík

Brno – Rychlou jízdou na sebe minulý týden upozornil zdrogovaný mladík, který projel židenickou Jedovnickou ulicí rychlostí dvaadevadesát kilometrů za hodinu. „Poté, co ho policisté zastavili, předložil řidič doklady k autu. Řidičský průkaz ale ne. Ukázalo se, že je mu teprve šestnáct," sdělil v pondělí policejní mluvčí Pavel Šváb.

Za kávu mu platí místo penězi dobrým skutkem. Inspirovala ho dalajlámova kočka

Brno - Dostat kávu, aniž by museli sáhnout do peněženky, mohou lidé od června na Zelném trhu. „U nás všichni platí dobrým skutkem," říká autor nápadu Libor Hoření.

Čtvrt hodiny nebeského divadla? Ohňostroj na Špilberku chystali patnáct hodin

Brno /REPORTÁŽ/ - Špilberk obsadili v osm hodin ráno. A večer z něj Brňanům ukázali, jak vypadá Nebe na zemi. Než ale ohňostrůjci ze společnosti Flash Barrandov SFX závěrečnou show festivalu Ignis Brunensis pod tímto názvem odpálili, čekaly je ještě dlouhé hodiny práce na jihozápadním bastionu hradu, přímo pod pražícím sluncem.

Auto bez řidiče i se zataženou ruční brzdou vjelo do silnice. Blokovalo provoz

Brno – Řidič zřejmě nechyběl autu, které se v neděli ráno samovolně rozjelo směrem na silnici. Poblíž zastávky Kartouzská pak v jízdním pruhu zavazelo projíždějícím lidem. Zpátky na parkovací místo jej odtlačili strážníci.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies