VYBERTE SI REGION

Tramvaj nebo auto? V centru Brna vyhrává silnější

Brno - Takzvané pravidlo pravé ruky vštěpují učitelé autoškol žákům od první hodiny. V centru Brna na něj řidiči tramvají a aut projíždějících Masarykovou ulicí zapomínají.

8.8.2009 2
SDÍLEJ:

Nehoda tramvaje a auta - ilustrační fotografie.Foto: archiv DENÍKU

Na křižovatkách, kde neurčují přednost dopravní značky, tramvaje často nezastavují řidičům jedoucím z ulic vpravo. I když jim předpisy nařizují, aby je pouštěly.

Lidé v autech se do přetlačované s ocelovými kolosy na kolejích nepouštějí a raději je nechávají projet. „Masarykova sice není označená jako hlavní silnice, ale podle mě řidiči tramvají na přednost aut zprava vůbec nemyslí,“ uvedl Ivo Skoupý, který bydlí v centru Brna a Masarykovu ulici často přejíždí od Zelného trhu k Měnínské bráně. Na pěší zónu může vjet, protože má povolení od magistrátu.

Provizorní trať

Někteří řidiči ani nevědí, že mají při vjezdu do Masarykovy ulice přednost. Odborníci však upozorňují, že je tramvaje musí respektovat. „Pokud v ulici nejsou žádné jiné značky, tak je to křižovatka nerozlišená. A v ní platí přednost zprava,“ potvrdil František Komárek z brněnského dopravního inspektorátu. Značení podle něj u kolejí chybí, protože tramvaje jezdí Masarykovou ulicí pouze dočasně po dobu rekonstrukce nedaleké Husovy ulice.

Dopravní podnik města Brna tvrdí, že řidiči o povinnosti dát autům v Masarykově ulici přednost zprava vědí. „Pravidlem pravé ruky se tramvaje řídí. Křižovatky jsou přehledné a řidičům nedělá problém přibrzdit a autu zprava v případě potřeby umožnit průjezd,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová. Společnost podle ní na problém upozorňuje zaměstnance i při školeních.

Učitel brněnské autoškoly Vlastimil Vosinek organizaci dopravy v Masarykově ulici kritizuje. „Je štěstí, že se tam ještě nestala vážná dopravní nehoda. Ta by vyvolala diskuzi o dopravě v centru města. A také o tom, kdo je za nepřesnosti v ní zodpovědný,“ uvedl Vosinek.

Hromada železa

Nedostatečné značení v Masarykově ulici zaráží i strážníky brněnské městské policie. „Právě v centru, kde dopravu ztěžují chodci, musí být vše řádně označené. Pokud se stane nehoda, kdy tramvaj nedá přednost autu zprava, viník je jasný,“ řekl strážník, který si nepřál zveřejnit své jméno.

Křižovatky v Masarykově ulici zaujaly i diskutující na serveru Autorevue.cz. „Tramvaj má vždy přednost. Je to hromada železa, která špatně brzdí,“ myslí si diskutující s přezdívkou Mello.

Podobný názor mají i oslovení řidiči aut. „Přednost nepřednost, nejsem blázen, abych tramvaji vjel do cesty,“ tvrdí řidič dodávky Čestmír Sedláček. A spoléhat se na přednost zprava v Masarykově ulici neradí svým žákům ani učitel autoškoly Vosinek. „Zákon zachování rodu v tomto případě velí, zastav dřív,“ dodal Vosinek.

Autor: Gabriela Peringerová

8.8.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Ministr Jurečka odvolal ředitele Povodí Moravy. Nebyl spokojen s jeho vedením

Brno, Praha – Ministr zemědělství Marian Jurečka ve středu odvolal generálního ředitele státního podniku Povodí Moravy Jana Hodovského. Ministr podle všeho nebyl spokojený s výsledky jeho práce. „Generální ředitel nedokázal čerpat finanční limity pro Povodí Moravy ze státního rozpočtu, časté byly chyby v zakázkách a často se střídali také ředitelé na klíčových postech podniku," nastínila důvody odvolání mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies