VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaj nebo auto? V centru Brna vyhrává silnější

Brno - Takzvané pravidlo pravé ruky vštěpují učitelé autoškol žákům od první hodiny. V centru Brna na něj řidiči tramvají a aut projíždějících Masarykovou ulicí zapomínají.

8.8.2009 2
SDÍLEJ:

Nehoda tramvaje a auta - ilustrační fotografie.Foto: archiv DENÍKU

Na křižovatkách, kde neurčují přednost dopravní značky, tramvaje často nezastavují řidičům jedoucím z ulic vpravo. I když jim předpisy nařizují, aby je pouštěly.

Lidé v autech se do přetlačované s ocelovými kolosy na kolejích nepouštějí a raději je nechávají projet. „Masarykova sice není označená jako hlavní silnice, ale podle mě řidiči tramvají na přednost aut zprava vůbec nemyslí,“ uvedl Ivo Skoupý, který bydlí v centru Brna a Masarykovu ulici často přejíždí od Zelného trhu k Měnínské bráně. Na pěší zónu může vjet, protože má povolení od magistrátu.

Provizorní trať

Někteří řidiči ani nevědí, že mají při vjezdu do Masarykovy ulice přednost. Odborníci však upozorňují, že je tramvaje musí respektovat. „Pokud v ulici nejsou žádné jiné značky, tak je to křižovatka nerozlišená. A v ní platí přednost zprava,“ potvrdil František Komárek z brněnského dopravního inspektorátu. Značení podle něj u kolejí chybí, protože tramvaje jezdí Masarykovou ulicí pouze dočasně po dobu rekonstrukce nedaleké Husovy ulice.

Dopravní podnik města Brna tvrdí, že řidiči o povinnosti dát autům v Masarykově ulici přednost zprava vědí. „Pravidlem pravé ruky se tramvaje řídí. Křižovatky jsou přehledné a řidičům nedělá problém přibrzdit a autu zprava v případě potřeby umožnit průjezd,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová. Společnost podle ní na problém upozorňuje zaměstnance i při školeních.

Učitel brněnské autoškoly Vlastimil Vosinek organizaci dopravy v Masarykově ulici kritizuje. „Je štěstí, že se tam ještě nestala vážná dopravní nehoda. Ta by vyvolala diskuzi o dopravě v centru města. A také o tom, kdo je za nepřesnosti v ní zodpovědný,“ uvedl Vosinek.

Hromada železa

Nedostatečné značení v Masarykově ulici zaráží i strážníky brněnské městské policie. „Právě v centru, kde dopravu ztěžují chodci, musí být vše řádně označené. Pokud se stane nehoda, kdy tramvaj nedá přednost autu zprava, viník je jasný,“ řekl strážník, který si nepřál zveřejnit své jméno.

Křižovatky v Masarykově ulici zaujaly i diskutující na serveru Autorevue.cz. „Tramvaj má vždy přednost. Je to hromada železa, která špatně brzdí,“ myslí si diskutující s přezdívkou Mello.

Podobný názor mají i oslovení řidiči aut. „Přednost nepřednost, nejsem blázen, abych tramvaji vjel do cesty,“ tvrdí řidič dodávky Čestmír Sedláček. A spoléhat se na přednost zprava v Masarykově ulici neradí svým žákům ani učitel autoškoly Vosinek. „Zákon zachování rodu v tomto případě velí, zastav dřív,“ dodal Vosinek.

Autor: Gabriela Peringerová

8.8.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Masopust v brněnských Kníničkách.
16

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

Zbrojovka porazila v prvním domácím zápase jarní části ligy Slovan Liberec těsně 1:0.
AKTUALIZUJEME
1 20

Zbrojovka zvládla domácí premiéru, spasila ji vítězná hlavička Řezníčka

AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici u Popůvek se srazilo několik aut. Tvoří se kolony

Popůvky – Se zdržením musí počítat řidiči, kteří chtějí jet dálnicí D1 ve směru na Brno v sobotu odpoledne. Nedaleko Popůvek se totiž stala dopravní nehoda, kvůli které se tvoří kolony.

AKTUALIZOVÁNO

Legendární baron Trenck se projde Špilberkem. Vědci tvoří 3D model podle mumie

Brno – Přesnou podobu jednoho z nejznámějších vězňů držených v brněnské pevnosti Špilberk, legendami opředeného barona Trencka, uvidí lidé již za dva roky. Trojrozměrný model baronova těla i obličeje připravuje vědecký tým. V sobotu baronovu mumii, která se nachází v Kapucínské hrobce, poprvé skenovali a měřili. Výzkum zatím ukázal, že jedna z legend je lživá. Baron totiž nemá v těle žádnou uvízlou střelu.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

V parku na bývalém hřbitově v Líšni rozkvetou magnólie

Brno – Dříve tam k odpočinku ukládali mrtvé, dnes tam nachází klid živí. Park v líšeňské Trnkově ulici se už na podzim možná dočká rekonstrukce. Růst v něm mají nové stromy a návštěvníkům posvítí lampy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies