Rozpočet vychází přibližně na dvě miliardy korun. Město zatím platilo převážně za výkup pozemků. Podle náměstka brněnského primátora Richarda Mrázka ředitelství, které má silnici v oblasti na starost, na přestavbu pošle asi dvacet procent ze zbylé částky. „Celkem nové tramvajové koleje v Plotní spolu s její přestavbou vyjdou ještě na miliardu korun," uvedl Mrázek.

Zatím vznikají plány, které určí, kdy bude trať hotová. „S přestavbou začneme koncem příštího roku. Zatím vykupujeme pozemky a snažíme se zajistit, aby i v době rekonstrukce bylo místo bez problémů průjezdné," sdělil Vladimír Kotek z brněnské pobočky Ředitelství silnic a dálnic. Zároveň odhadl, že práce nepotrvají déle než tři roky.

S tím souhlasí i bývalý náměstek brněnského primátora a současný předseda dopravního spolku Brno+ Robert Kotzian. „Domnívám se, že do roku 2019 bude vše hotové," potvrdil Kotzian.

Takové časové rozmezí je podle něj nutné dodržet. „Loni dopravní podnik za třicet milionů korun opravil koleje na Dornychu, které byly v havarijním stavu. Je to ale jen dočasné řešení. Právě za tři roky se bude opravovat znovu. Pokud už nebude Plotní hotová, vynaložené peníze přijdou vniveč," dodal Kotzian.

nové tratě v brnětramvajová linka v Plotní ulici: vznikne nová trať, která usnadní spojení Komárova s centrem, tramvaje nebudou dál projíždět ulicí Dornych; projekt za dvě miliardy už začal, hotovo má být do tří let
prodloužení tratě v Bohunicích: tramvaje budou zajíždět až k univerzitnímu kampusu, s projektem za miliardu mají dělníci začít v roce 2018
prodloužení tratě na Kamechy: tramvaje pojedou na sídliště mezi Bystrcí a Žebětínem, trať za 830 milionů dělníci začnou stavět v roce 2018

Na rekonstrukci už několik let dopravní podnik čeká. „Opravy tramvajové trati v ulici Dornych jsme proto co nejvíc odkládali. Nakonec to však bylo nevyhnutelné," vysvětlila mluvčí podniku Linda Hailichová.

Přestavba Plotní ulice je rozdělená do pěti etap. Město nejprve muselo vykoupit pozemky. „To už je skoro hotové," informoval Mrázek.

V listopadu má pak skončit první část prací, při kterých vznikne dvouproudová silnice. „Propojí Masnou ulici s Dornychem. V předpokládaném termínu opravdu skončíme," potvrdila mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová.

Ve druhé až čtvrté etapě dělníci postaví čtyřpruhovou silnici z Dornychu, po které řidiči dojedou do centra Brna. Tramvaje navíc nebudou zbytečně projíždět po původní trase, ale povedou přímo skrz Plotní ulici. „Na plánech se také podílíme. Město s námi vše diskutuje, návrhy budeme připomínkovat," řekl starosta městské části Brno-jih Daniel Kypr.

Kvůli složitému výkupu pozemků se celý projekt několik let odsouval. „Doufám, že současná koalice ho dokáže dotáhnout do konce. Lepší spojení Komárova s centrem města je potřeba a nejen já ho rozhodně uvítám," řekl Karel Bílek, který v oblasti bydlí.

Rozšíření tramvajových linek plánuje město také u sídliště Kamechy a bohunického univerzitního kampusu. „Do konce září chceme vybrat projektanta, který navrhne plány pro obě nové tramvajové trasy," dodal náměstek Mrázek.