VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaj Žofinka ve zkoušce uspěla. Bude vozit lidi

Brno - /FOTOGALERIE/ Po jedenácti letech spánku v depu Dopravního podniku vyjede v nejbližších dnech do plného provozu problémová tramvaj RT6–N1. Prošla totiž konečně typovými zkouškami a Drážní úřad ji s osvědčením vyslal do brněnských ulic. Jezdit by měla na trase linky šest. Další tři tramvaje stejného typu na své zprovoznění stále čekají.

21.1.2009 1
SDÍLEJ:

Drážní úřad vyslal tramvaj Žofinku - RT6–N1 do brněnských ulic.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

„Moc příjemně mě tramvaj překvapila. Má krásný design, je tichá a při jízdě jsem měl pocit, že má někdo zájem, abych se cítil dobře. Byla to luxusní jízda,“ shrnul svoje zážitky Lukáš Svoboda, který se tramvají, nyní již pokřtěnou jménem Žofinka, svezl během jejího tříměsíčního zkušebního provozu. Ještě minulý týden jezdila tramvaj na zkoušku na trase linky dvanáct.

I když by měla staronová tramvaj s 215 místy pro cestující vyjet do ulic v nejbližších dnech, kterou trasou pojede, není ještě jasné. „Tramvaj se dá využít na všech trasách kromě osmičky, která je obousměrná. Může jezdit třeba na místě šestky nebo dvanáctky, kde se i zkoušela. Své trasy ale může i měnit,“ přiblížila mluvčí Dopravního podniku Hana Pohanová.

Brno v roce 1997 zakoupilo od ČKD čtyři vozy typu RT6–N1 za sto milionů korun. Naostro však nikdy nevyjely, protože firma vzápětí zkrachovala a nedokončila potřebné testy. Znovuzprovoznění první z nich stálo město další milion korun. Tramvaje měly problémy s bržděním a elektroinstalací. Po dlouhém stání jim také ztrouchnivěly gumy.

Čtyři vozy RT6–N1 od zkrachovalé ČKD stojí i v pražském depu. “V Praze se je však zprovoznit nepodařilo,“ podotkl technický ředitel brněnského Dopravního podniku Rudolf John.

Autor: Hana Fasurová

21.1.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
2

Stavbě nové autobusové zastávky Tichého brání zaparkovaná auta s přívěsy

Kanadský trenér, expert na techniku bruslení, Shawn Allard.
EXKLUZIVNĚ

Unikátní jako Pavel Bure, říká expert na bruslení Allard o Martinu Eratovi

Výročí povodní. Podělte se s námi o vzpomínky!

Jižní Morava – V roce 1997 i pět let nato zasáhly jižní Moravu ničivé povodně. Stoletá voda na mnoha místech v kraji napáchala stamilionové škody a zabíjela. Podělte se s námi o své vzpomínky. Redakce jihomoravských Deníků Rovnost hledá fotografie a svědectví z letních povodní v letech 1997 a 2002.

Říkají mi děda. Pozvání na pivo ale odmítám, povídá výčepní z otevřené garáže

Brno - Za dědou do garáže na jedno, říkají stálí hosté, kteří už bezmála dvacet let chodí do brněnské kníničské Rekreační ulice za dobrým pivem. V otevřeném garážovém výčepu je tam téměř každý letní večer přivítá František Tesař. „Dopoledne vyrábím zmrzlinu. Odpoledne se potom věnuji hostům a načepuji jim pivo podle jejich přání," říká pětaosmdesátiletý výčepní Tesař.

OBRAZEM: Poslední ohňostroj ukázal Nebe na Zemi. V jazzovém rytmu

Brno /VIDEO, ANKETA/ – Nebem tancují miliony pestrobarevných jisker. Vlní se vesele do jazzového rytmu, rozsvítí se a zase mizí. Oblohu nad Špilberkem v sobotu prozářil závěrečný nesoutěžní ohňostroj festivalu Ignis Brunensis. Podívaná nesla název Nebe na zemi podle slov známé skladby Jaroslava Ježka.

Parní vlak na šestiproudé silnici? Dopravní nostalgie připomíná historické linky

Brno /VIDEO, REPORTÁŽ/ – Nádražím v Králově Poli se v sobotu linou oblaka husté tmavé páry. K plným vagónům přibíhají poslední opozdilci. Průvodčí pronikavě zapíská, poté se zvolna zesiluje skřípot kolejí. „Už jede!" křičí děti a utíkají k oknům. Historický vlak, který je součástí akce Dopravní nostalgie, se právě rozjíždí. Cílová stanice? Brněnské Výstaviště.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies