VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaj Žofinka ve zkoušce uspěla. Bude vozit lidi

Brno - /FOTOGALERIE/ Po jedenácti letech spánku v depu Dopravního podniku vyjede v nejbližších dnech do plného provozu problémová tramvaj RT6–N1. Prošla totiž konečně typovými zkouškami a Drážní úřad ji s osvědčením vyslal do brněnských ulic. Jezdit by měla na trase linky šest. Další tři tramvaje stejného typu na své zprovoznění stále čekají.

21.1.2009 1
SDÍLEJ:

Drážní úřad vyslal tramvaj Žofinku - RT6–N1 do brněnských ulic.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

„Moc příjemně mě tramvaj překvapila. Má krásný design, je tichá a při jízdě jsem měl pocit, že má někdo zájem, abych se cítil dobře. Byla to luxusní jízda,“ shrnul svoje zážitky Lukáš Svoboda, který se tramvají, nyní již pokřtěnou jménem Žofinka, svezl během jejího tříměsíčního zkušebního provozu. Ještě minulý týden jezdila tramvaj na zkoušku na trase linky dvanáct.

I když by měla staronová tramvaj s 215 místy pro cestující vyjet do ulic v nejbližších dnech, kterou trasou pojede, není ještě jasné. „Tramvaj se dá využít na všech trasách kromě osmičky, která je obousměrná. Může jezdit třeba na místě šestky nebo dvanáctky, kde se i zkoušela. Své trasy ale může i měnit,“ přiblížila mluvčí Dopravního podniku Hana Pohanová.

Brno v roce 1997 zakoupilo od ČKD čtyři vozy typu RT6–N1 za sto milionů korun. Naostro však nikdy nevyjely, protože firma vzápětí zkrachovala a nedokončila potřebné testy. Znovuzprovoznění první z nich stálo město další milion korun. Tramvaje měly problémy s bržděním a elektroinstalací. Po dlouhém stání jim také ztrouchnivěly gumy.

Čtyři vozy RT6–N1 od zkrachovalé ČKD stojí i v pražském depu. “V Praze se je však zprovoznit nepodařilo,“ podotkl technický ředitel brněnského Dopravního podniku Rudolf John.

Autor: Hana Fasurová

21.1.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Společnost Thermona v Rapoticích vyrábí plynové a elektrické kotle.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Konec červených v noci na semaforech? Rozhodne analýza. Jedou kvůli bezpečnosti

Brno /ANKETA/ - Část řidičů i brněnských politiků chce prověřit celonoční provoz křižovatek řízených semafory. V Brně jich je čtyřiadvacet a zpomalují provoz. Semafory se nevypínají kvůli bezpečnosti.

Historické bitvy: možná beze zbraní. Kvůli nové směrnici Evropské unie

Jižní Morava - Místo divácky atraktivních rekonstrukcí slavných bitev pouze hudba z reproduktorů a pokládání květin na hromadný hrob. Takový scénář podle mnohých nadšenců vojenské historie hrozí tradičním živým připomínkám historických událostí. Může za to nová směrnice Evropské unie, která zakazuje používat některé typy historických zbraní.

Manželství v kostce? S herci Kronerovou a Navrátilem v brněnské premiéře

Brno – Divadlo Komediograf uvede v brněnské premiéře inscenaci Manželství v kostce, v níž autor a režisér Luboš Balák vsadil na komediální talent Zuzany Kronerové a Oldřicha Navrátila.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies