VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaje v Brně vozí 200 vyznání pro Elenku

Brno /ANKETA/ - Drahá Elenko, zůstaly mi po tobě jen vzpomínky a drobnosti, co mi vhání slzy do očí. Tak začíná milostný dopis, kterým chce neznámý muž dobýt zpět ztracenou lásku. V těchto dnech se objevil v brněnských tramvajích. „Inzerát si zaplatila soukromá osoba, nikoli reklamní agentura," ujistila mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová. Autor se podepsal pouze jako Pája.

6.3.2013 11
SDÍLEJ:

Milostný dopis teď objíždí Brno v několika tramvajích.Foto: DENÍK/ Attila Racek

Asi dvě stě kopií tohoto dopisu jezdí Brnem linkami číslo dvě, tři a pět. Inzerce v takovém rozsahu stála anonymního romantika zhruba čtrnáct tisíc korun. Některým lidem připadá text přesvědčivý. „Hrozně se mi líbí. Na mě by dojem udělal. Už jsem jednou viděla podobné vyznání lásky na billboardu u Blanska a bylo to moc hezké," svěřila se třeba dvaadvacetiletá instruktorka aerobiku Sabina Sedláková, která linkou číslo pět jezdí často.

Většina cestujících si nenápadného letáku nevšimla. Nevědí o něm často ani řidiči tramvají. „Vůbec jsem to ještě neviděl. Kvůli výluce celý den nic nestíhám," vysvětlil strojvůdce Pavel Kulant.

Podle odborníka není chování autora dopisu neobvyklé. „Kdyby sebe nebo dívku identifikoval víc, tak by to bylo na pováženou. Chce ji asi jen ohromit tím, jak velký je jeho zájem," myslí si psycholog Jiří Brančík.

Dodal, že na celém počinu nevidí nic zvláštního. Není ale jasné, zda může takové vyznání fungovat. „Šanci má všechno, záleží na konkrétním případu. Pokud jí ale třeba něčím hodně ublížil, asi to nezabere," dodal Brančík.

Podobné dopisy se objevily v dubnu 2000 v pražském metru. Anonymní pan „A" v nich volal zpět svou ztracenou lásku Marii. Tehdy někdo dopisy s měsíčními odstupy šestkrát vyměnil. Až po roce vyšlo najevo, že byly součástí reklamní kampaně na novou knihu Michala Viewegha. Původní reklama nejspíš autora nového dopisu inspirovala. „Je to evidentní, část textu je v podstatě stejná," potvrdila Škrancová.

Metoda použitá před třinácti lety při knižní kampani reklamními experty v Praze se nazývá virální marketing. Rozšířený je především na internetu. Spočívá v tvorbě zajímavého obsahu, který sdílejí média a lidé na sociálních sítích. Musí být originální, vtipný, krásný nebo šokující. Přitáhne tak pozornost diváka, který se navíc bude chtít o zážitek podělit.

Tentokrát nejspíš o marketingový tah nejde. „Něco takového nikdo příliš často nepodniká," řekla za brněnskou marketingovou firmu Michaela Kalčíková. Dodala, že občas si někdo objedná inzerci jen proto, aby potěšil partnera. „Před dvěma lety naše firma dělala billboard k výročí jednoho páru," vysvětlila.

Dopis obsahuje řadu pravopisných chyb. Autor často používá jako ukončení vět dvě tečky, několikrát zapomněl v textu oddělit věty v souvětí čárkou. „Je to asi zoufalý pokus, jak získat ženu zpět," podotkl Brančík.

Vyznání bude brněnskými tramvajemi jezdit pouze čtrnáct dní. „Poté vyprší jeho předplacená doba," konstatovala Škrancová.

Jméno zadavatele inzerátu dopravní podnik zveřejnit nechce. Podle Škrancové se  zřejmě nejedná o studenta. „Takový inzerát by si pravděpodobně nemohl dovolit," řekla.

JIŘÍ HANÁK

Autor: Redakce

Přesvědčil by vás milostný dopis k návratu do vztahu?

ANO

28 %

NE

72 %

Hlasovalo: 271

Anketa byla ukončena

6.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

S ukradeným autem ujížděl policistům, zastavila ho až svodidla.
4

VIDEO: S ukradeným autem ujížděl policistům, zastavila ho až svodidla

Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME

Udusily se, nebo je zabily výkaly? V rybníce u Předklášteří zemřely stovky ryb

Nejsem dobrý hlavičkář, smál se autor vítězné trefy proti Liberci Řezníček

Brno – Když se trefí, Zbrojovka zákonitě boduje. V letošním ročníku nejvyšší české fotbalové soutěže sice útočník Jakub Řezníček vstřelil teprve čtvrtou branku z osmnácti utkání, ale Zbrojovka z těchto duelů brala osm bodů. V sobotu poprvé v aktuálním ročníku skóroval na domácím stadionu v Srbské ulici a jeho hlavička přinesla nesmírně důležitou výhru 1:0 s Libercem.

Při ničení okna se pořezal. Chtěl obvaz, proto ještě rozbil výplň dveří obchodu

Kobynice – Přezdívku Old Shatterhand si zřejmě nevyslouží dvaadvacetiletý vandal, který v noci řádil v Kobylnicích.

AKTUALIZOVÁNO

Chceme přitáhnout do kraje mozky, teď se sem ale nemají jak dostat, řekl hejtman

Brno – Kraj potřebuje chytré mozky a šikovné ruce, nemá je ale jak sem dostat. Tak se dá shrnout závěr pondělní diskuse, kterou pořádal Deník Rovnost. Debatovali v ní jihomoravský hejtman Bohumil Šimek, krajský náměstek pro dopravu Roman Hanák a další hosté. Hlavními tématy byla doprava, zásady územního rozvoje a jižní Morava jako kraj vyspělých technologií. Celou panelovou debatu jste mohli také sledovat online.

Brno dnes začíná vyplácet příspěvky na levnější roční jízdné MHD

Brno - Brno začíná dnešním dnem vyplácet příspěvek 1425 korun na roční jízdné městskou hromadnou dopravou. V tiskové zprávě to sdělila Zuzana Taušová z tiskového centra brněnského magistrátu. Roční jízdenka stojí 4750 korun. Brňané platící řádně za odpad mohli letos nově zažádat město o příspěvek, díky němuž se jim třetina peněz vrátí. V konečném součtu je tak roční jízdenka vyjde na 3325 korun. Podle Taušové od začátku roku zažádalo o příspěvek přes 19.000 lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies