VYBERTE SI REGION

Tramvaje v Údolní nahradí autobusy

Brno­-střed - Cesta na brněnskou Kraví Horu je opět o něco těžší. Kvůli opravám havárie kanalizace v Údolní ulici totiž přestaly jezdit tramvaje linky 4 v úseku mezi Komenského náměstím a náměstím Míru.

2.2.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Michal Reich

„Výluka by měla trvat zhruba do dvaadvacátého února. Do té doby nahradíme tramvaje autobusy,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová.

Ve směru od Maloměřického mostu nyní tramvaje jezdí do zastávky Komenského náměstí. Tam se otočí tak, že částečně zacouvají do Husovy ulice. Trasu v opačném směru pak čtyřka začne v České.

Dopravu na konečnou na náměstí Míru a zpátky zajišťují autobusy náhradní linky X4. Ta přesně kopíruje trať tramvaje a jezdí podle stejného jízdního řádu. Zachovaly se dokonce i garantované nízkopodlažní spoje. „Je důležité, že autobusy obslouží všechny zastávky v daném úseku. Cestující tak pocítí jisté nepohodlí jen při přestupování. S tím se ale při takto mimořádné situaci nedá nic dělat,“ podotýká Pohanová.

Minimální změny v dopravě po Údolní Brňané vítají. „Jsem rád, že náhradní autobusy jedou po trase tramvaje. Cestuji čtyřkou denně do práce a nějaké objíždění by mě jen zbytečně zdržovalo,“ tvrdí třeba Jaroslav Mezník.

Za problémy v Údolní může výduť, kterou vytvořila voda pod tramvajovými kolejnicemi v místech křížení s Jiříkovského ulicí. Uniká po havárii letité kanalizace. „Nelze se tomu moc divit, protože stoku postavili v roce 1892. Nyní musíme asi čtyřicet metrů kanálu vyměnit,“ řekl vedoucí kanalizačního provozu brněnských vodáren Stanislav Absolon.

Podle něj akutní nebezpečí propadu kolejnic dosud nehrozilo. „Přesto se však už porucha projevila i na povrchu. Celé kolejiště si kvůli vymleté kaverně takzvaně sedá,“ upozornil Absolon. Aby se podloží dále nesesypávalo, jezdily tramvaje od soboty v rizikovém úseku pomaleji a dnes se zastavily úplně.

Na rozdíl od tramvají se řidiči aut nemusejí bát v Údolní výraznějšího omezení. „Výduť naštěstí pod silnice nezasahuje,“ vysvětlil správní ředitel Brněnských komunikací Roman Nekula.

Autor: Petr Jeřábek

2.2.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bruslařskou dálnici na Brněnské přehradě využívají o víkendu davy lidí.
2 23

Bruslařská dálnice. Na přehradě si lidé užívali dvoukilometrového okruhu

Ilustrační foto.

Pozor. Řidičák musí na jižní Moravě vyměnit 82 tisíc lidí

Na ledě ve společném dresu. Hokejový tým tří univerzit sbírá podporu

Brno – HC Univerzita Brno. Tak by mohl znít název společného hokejového týmu hráčů z Masarykovy univerzity, Vysokého učení technického a Mendelovy univerzity. Sportovci třech největších brněnských vysokých škol by pod jednotnou barvou dresu rádi bojovali v druhé lize.

Auto skončilo v řece. Nehoda uzavřela silnici mezi Bílovicemi a Adamovem

Bílovice nad Svitavou – Silnici mezi Bílovicemi nad Svitavou a Adamovem zablokovala v sobotu odpoledne dopravní nehoda. Krátce před druhou hodinou osobní auto sjelo do příkopu a skončilo v řece. Záchranáři odvezli do nemocnice jednu ženu. Podle prvních informací nejde o vážné zranění.

Jistota školky? Nově blízko domova. Brno zavede spádové oblasti

Brno – Každé ráno vyjíždí Martina Kratochvílová z brněnské Bystrce se svou čtyřletou dcerou. „Jelikož pracuji v centru, malou dávám do školky kousek od práce. Je to pro mě pohodlnější. Když skončím, dceru vyzvednu. Kdybych ji musela vyzvedávat v Bystrci, často bych to nestíhala," přiznala matka. Po zavedení takzvaných spádových oblastí, by Kratochvílová mohla mít s umístěním dcery v centru Brna problém. Při letošním zápise si rodiče sice mateřinku vyberou podle zaměření nebo kvality. Hlavním kritériem pro přijetí ale bude místo trvalého bydliště. Brno musí spádové oblasti zavést kvůli novele z ministerstva školství.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies