VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šaliny v Brně drhnou, z podvozku létají jiskry

BRNO - Gejzír jisker a škrtnutí podvozku o vozovku většinou prožijí diváci v napínavém filmu plném honiček a rychlých výjezdů z garáží. Jízdu plnou adrenalinu lze zažít i v Brně.

26.4.2007
SDÍLEJ:

Tramvaj Anitra, kterou používá Dopravní podnik města Brna.Foto: Ilustrační foto

V pravotočivých zatáčkách mezi stanicemi Šilingrovo náměstí a Česká totiž nízkopodlažní tramvaje, které jezdí na linkách pět, šest a sedm, drhnou podvozkem tak, že létají jiskry.

V plně obsazené tramvaji vzbudí zvuk tramvaje, jedoucí po asfaltu vedle kolejí, mezi cestujícími drobnou paniku. Dívají se po sobě, kroutí hlavami. „To je síla. Už jsem to několikrát zažil. A ještě zadrhneme u České,“ informuje své udivené přátele z Olomouce Kamil Švihálek, který v Brně studuje.

Lidé tak s napětím očekávají zatáčku u „červeného kostela“. „Mám pocit, jako když se mi podlaha tramvaje propadne pod nohama. Nemůže něco odpadnout,“ ptá se Eliška Bartáčková. Podle Zdeňka Neusara z drážní inspekce ale bezpečnost cestujících ani v takovém případě ohrožena není. „Není ohrožena přímo, ale je třeba posoudit, jestli nemůže dojít například k vykolejení tramvaj,“ uvedl mluvčí Neusar.

Dopravní podnik tvrzení, že šaliny drhnou, odmítá. „Sledujeme opotřebení kol i stav tratí a nezaznamenali jsme jejich větší opotřebení. V ojedinělých případech se může stát, že při rychlejším průjezdu obloukem dojde ke kontaktu karoserie tramvaje s vozovkou,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová.

V problematickém úseku na křižovatce ulic Pekařská, Husova a Joštova jezdí několik typů nízkopodlažních tramvají. Cena jedné soupravy se pohybuje okolo třiatřiceti miliónů korun.

Všechny typy tramvají schvaluje do provozu drážní úřad. Jeho pracovníci si neumí záhadu drhnutí vysvětlit. „A není to tak, že při jízdě do kopce a zpomalení jen víc hučí motor, nevěřil zprávám o jízdách plných napětí v Brně technik v pražském ústředí úřadu Petr Kvapílek.

Řidiči na těchto linkách ale o problému, který mají podle mluví Pohanové omezit snížením rychlosti v zatáčkách, vědí. „Stává se to jen u určitého druhu souprav. Nezáleží na tom, jestli je plně obsazené nebo prázdná, jestli jedu rychle nebo pomalu,“ prozradil na konečné v Králově poli řidič šaliny číslo šest. Jméno si uvést nepřál.

Podle něj ale drhnutí také možným důvodem, proč na třech linkách, které protínají město, nízkopodlažní tramvaje často nejezdí. Maximálně jednou do hodiny.

26.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brněnská Zbrojovka ve 26. kole nejvyšší fotbalové ligy před domácími fanoušky porazila Příbram 2:0.

Z Norska se vrací nejlepší střelec. Útočník Škoda pomůže Zbrojovce

Bez střihání pásky, jen zvednutí dopravního kuželu. Tak ve čtvrtek vypadalo zprovoznění sedmého zmodernizovaného úseku dálnice D1 u Devíti křížů na pomezí Jihomoravského kraje a Vysočiny.
24

Dálnice u Devíti křížů je hotová. Silničáři dokončili modernizaci

Brněnská zoo spustila online přenos ze lví ubikace

Brno – Brněnská zoologická zahrada nabízí novou zvířecí reality show. Díky online kamerám mohou lidé nahlédnout do soukromí lvího páru.

Císařský řez? Na jižní Moravě se tak narodí každé páté dítě. Ženy se bojí porodu

Brno – Bojí se obtížného porodu a bolesti. Proto ženy upřednostňují porody císařským řezem před přirozenými. Počet rodiček, které volí chirurgickou metodu, se podle národního registru novorozenců od počátku tisíciletí více než zdvojnásobil. Na jižní Moravě se tak narodí každé páté dítě.

AUTOMIX.CZ / AKTUALIZOVÁNO

10 dostupných aut, ve kterých budete vypadat bohatší, než ve skutečnosti jste

Ruku na srdce, každý z nás chce tu a tam vypadat před ostatními dobře – a dobře v tomto případě znamená „zámožně“. Samozřejmě jen málokterý movitý majetek poukazuje na stav konta tak, jako luxusní auto.

Rok registru: smlouvy pod drobnohledem, úřady jich odkryly tisíce

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Nejvíc peněz od kraje dostává charita, od Brna technické sítě. Registr smluv odkryl firmy, které získávají veřejné zakázky. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení