VYBERTE SI REGION

Šaliny v Brně drhnou, z podvozku létají jiskry

BRNO - Gejzír jisker a škrtnutí podvozku o vozovku většinou prožijí diváci v napínavém filmu plném honiček a rychlých výjezdů z garáží. Jízdu plnou adrenalinu lze zažít i v Brně.

26.4.2007
SDÍLEJ:

Tramvaj Anitra, kterou používá Dopravní podnik města Brna.Foto: Ilustrační foto

V pravotočivých zatáčkách mezi stanicemi Šilingrovo náměstí a Česká totiž nízkopodlažní tramvaje, které jezdí na linkách pět, šest a sedm, drhnou podvozkem tak, že létají jiskry.

V plně obsazené tramvaji vzbudí zvuk tramvaje, jedoucí po asfaltu vedle kolejí, mezi cestujícími drobnou paniku. Dívají se po sobě, kroutí hlavami. „To je síla. Už jsem to několikrát zažil. A ještě zadrhneme u České,“ informuje své udivené přátele z Olomouce Kamil Švihálek, který v Brně studuje.

Lidé tak s napětím očekávají zatáčku u „červeného kostela“. „Mám pocit, jako když se mi podlaha tramvaje propadne pod nohama. Nemůže něco odpadnout,“ ptá se Eliška Bartáčková. Podle Zdeňka Neusara z drážní inspekce ale bezpečnost cestujících ani v takovém případě ohrožena není. „Není ohrožena přímo, ale je třeba posoudit, jestli nemůže dojít například k vykolejení tramvaj,“ uvedl mluvčí Neusar.

Dopravní podnik tvrzení, že šaliny drhnou, odmítá. „Sledujeme opotřebení kol i stav tratí a nezaznamenali jsme jejich větší opotřebení. V ojedinělých případech se může stát, že při rychlejším průjezdu obloukem dojde ke kontaktu karoserie tramvaje s vozovkou,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová.

V problematickém úseku na křižovatce ulic Pekařská, Husova a Joštova jezdí několik typů nízkopodlažních tramvají. Cena jedné soupravy se pohybuje okolo třiatřiceti miliónů korun.

Všechny typy tramvají schvaluje do provozu drážní úřad. Jeho pracovníci si neumí záhadu drhnutí vysvětlit. „A není to tak, že při jízdě do kopce a zpomalení jen víc hučí motor, nevěřil zprávám o jízdách plných napětí v Brně technik v pražském ústředí úřadu Petr Kvapílek.

Řidiči na těchto linkách ale o problému, který mají podle mluví Pohanové omezit snížením rychlosti v zatáčkách, vědí. „Stává se to jen u určitého druhu souprav. Nezáleží na tom, jestli je plně obsazené nebo prázdná, jestli jedu rychle nebo pomalu,“ prozradil na konečné v Králově poli řidič šaliny číslo šest. Jméno si uvést nepřál.

Podle něj ale drhnutí také možným důvodem, proč na třech linkách, které protínají město, nízkopodlažní tramvaje často nejezdí. Maximálně jednou do hodiny.

26.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bruslařskou dálnici na Brněnské přehradě využívají o víkendu davy lidí.
2 23

Bruslařská dálnice. Na přehradě si lidé užívali dvoukilometrového okruhu

Ilustrační foto.

Pozor. Řidičák musí na jižní Moravě vyměnit 82 tisíc lidí

Na ledě ve společném dresu. Hokejový tým tří univerzit sbírá podporu

Brno – HC Univerzita Brno. Tak by mohl znít název společného hokejového týmu hráčů z Masarykovy univerzity, Vysokého učení technického a Mendelovy univerzity. Sportovci třech největších brněnských vysokých škol by pod jednotnou barvou dresu rádi bojovali v druhé lize.

Auto skončilo v řece. Nehoda uzavřela silnici mezi Bílovicemi a Adamovem

Bílovice nad Svitavou – Silnici mezi Bílovicemi nad Svitavou a Adamovem zablokovala v sobotu odpoledne dopravní nehoda. Krátce před druhou hodinou osobní auto sjelo do příkopu a skončilo v řece. Záchranáři odvezli do nemocnice jednu ženu. Podle prvních informací nejde o vážné zranění.

Jistota školky? Nově blízko domova. Brno zavede spádové oblasti

Brno – Každé ráno vyjíždí Martina Kratochvílová z brněnské Bystrce se svou čtyřletou dcerou. „Jelikož pracuji v centru, malou dávám do školky kousek od práce. Je to pro mě pohodlnější. Když skončím, dceru vyzvednu. Kdybych ji musela vyzvedávat v Bystrci, často bych to nestíhala," přiznala matka. Po zavedení takzvaných spádových oblastí, by Kratochvílová mohla mít s umístěním dcery v centru Brna problém. Při letošním zápise si rodiče sice mateřinku vyberou podle zaměření nebo kvality. Hlavním kritériem pro přijetí ale bude místo trvalého bydliště. Brno musí spádové oblasti zavést kvůli novele z ministerstva školství.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies