VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šaliny v Brně drhnou, z podvozku létají jiskry

BRNO - Gejzír jisker a škrtnutí podvozku o vozovku většinou prožijí diváci v napínavém filmu plném honiček a rychlých výjezdů z garáží. Jízdu plnou adrenalinu lze zažít i v Brně.

26.4.2007
SDÍLEJ:

Tramvaj Anitra, kterou používá Dopravní podnik města Brna.Foto: Ilustrační foto

V pravotočivých zatáčkách mezi stanicemi Šilingrovo náměstí a Česká totiž nízkopodlažní tramvaje, které jezdí na linkách pět, šest a sedm, drhnou podvozkem tak, že létají jiskry.

V plně obsazené tramvaji vzbudí zvuk tramvaje, jedoucí po asfaltu vedle kolejí, mezi cestujícími drobnou paniku. Dívají se po sobě, kroutí hlavami. „To je síla. Už jsem to několikrát zažil. A ještě zadrhneme u České,“ informuje své udivené přátele z Olomouce Kamil Švihálek, který v Brně studuje.

Lidé tak s napětím očekávají zatáčku u „červeného kostela“. „Mám pocit, jako když se mi podlaha tramvaje propadne pod nohama. Nemůže něco odpadnout,“ ptá se Eliška Bartáčková. Podle Zdeňka Neusara z drážní inspekce ale bezpečnost cestujících ani v takovém případě ohrožena není. „Není ohrožena přímo, ale je třeba posoudit, jestli nemůže dojít například k vykolejení tramvaj,“ uvedl mluvčí Neusar.

Dopravní podnik tvrzení, že šaliny drhnou, odmítá. „Sledujeme opotřebení kol i stav tratí a nezaznamenali jsme jejich větší opotřebení. V ojedinělých případech se může stát, že při rychlejším průjezdu obloukem dojde ke kontaktu karoserie tramvaje s vozovkou,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová.

V problematickém úseku na křižovatce ulic Pekařská, Husova a Joštova jezdí několik typů nízkopodlažních tramvají. Cena jedné soupravy se pohybuje okolo třiatřiceti miliónů korun.

Všechny typy tramvají schvaluje do provozu drážní úřad. Jeho pracovníci si neumí záhadu drhnutí vysvětlit. „A není to tak, že při jízdě do kopce a zpomalení jen víc hučí motor, nevěřil zprávám o jízdách plných napětí v Brně technik v pražském ústředí úřadu Petr Kvapílek.

Řidiči na těchto linkách ale o problému, který mají podle mluví Pohanové omezit snížením rychlosti v zatáčkách, vědí. „Stává se to jen u určitého druhu souprav. Nezáleží na tom, jestli je plně obsazené nebo prázdná, jestli jedu rychle nebo pomalu,“ prozradil na konečné v Králově poli řidič šaliny číslo šest. Jméno si uvést nepřál.

Podle něj ale drhnutí také možným důvodem, proč na třech linkách, které protínají město, nízkopodlažní tramvaje často nejezdí. Maximálně jednou do hodiny.

26.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kolona na dálnici. Ilustrační foto.

Dálnice D1 ve směru na Prahu u Domašova stojí. Blokuje ji nehoda

S požárem sklepa panelového domu v Mikulovské ulici v Brně v neděli krátce před jedenáctou hodinou večer vyjely bojovat jednotky jihomoravských hasičů.
5

V Mikulovské ulici hořel sklep. Požár likvidovalo deset jednotek hasičů

V Kníničské ulici už jen padesátkou. Snížení povolené rychlosti řidičům vadí

Brno – Nemilé překvapení v podobě snížení povolené rychlosti zažili nedávno řidiči v Kníničské ulici ve směru z Bystrce do centra města. Okolo cyklostezky nově musí jezdit padesátikilometrovou rychlostí oproti původní sedmdesátce.

Tour de Brno. S pohárem jsme chodili po hospodách, směje se kapitán mistrů

Brno – Spánek a odpočinek není na pořadu dne. Hokejisté brněnské Komety po zisku extraligového titulu neúnavně oslavují a dle jejich slov jen tak neskončí. Doma se objevují spíš sporadicky. „Za tři dny jsem přišel jednou. I to je myslím úspěch," smál se útočník Martin Zaťovič.

Nemůžeme doma dostat tři góly, zlobil se Zavadil po prohře Zbrojovky

Brno /ROZHOVOR/ – Ta rána neměla chybu. Brněnský kapitán Pavel Zavadil si došel pro faul v těsné blízkosti pokutového území a pak se tradičně postavil k rozehrání přímého kopu. Míč poslal neomylně do levého horního rohu a zařídil vyrovnání fotbalistů Zbrojovky v domácím duelu s Mladou Boleslaví. „Gólman na té straně stál, ale tohle asi nemohl chytat," utrousil brzy devětatřicetiletý záložník. Jenže Zbrojovka prohrála 2:3.

OBRAZEM: Vrátili se v čase. Na palubě historických autobusů

Brno – Padesát korun musel zaplatit prvorepublikový řidič autobusu či nákladního auta, pokud ho nachytali četníci když jel mimo obec více než padesát kilometrů v hodině. Do těchto časů se mohli alespoň na chvíli vrátit návštěvníci akce To bude jízda. Otevřely se jim brány depozitáře brněnského technického muzea a zájemci se projeli dobovými autobusy.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies