VYBERTE SI REGION

Šaliny v Brně drhnou, z podvozku létají jiskry

BRNO - Gejzír jisker a škrtnutí podvozku o vozovku většinou prožijí diváci v napínavém filmu plném honiček a rychlých výjezdů z garáží. Jízdu plnou adrenalinu lze zažít i v Brně.

26.4.2007
SDÍLEJ:

Tramvaj Anitra, kterou používá Dopravní podnik města Brna.Foto: Ilustrační foto

V pravotočivých zatáčkách mezi stanicemi Šilingrovo náměstí a Česká totiž nízkopodlažní tramvaje, které jezdí na linkách pět, šest a sedm, drhnou podvozkem tak, že létají jiskry.

V plně obsazené tramvaji vzbudí zvuk tramvaje, jedoucí po asfaltu vedle kolejí, mezi cestujícími drobnou paniku. Dívají se po sobě, kroutí hlavami. „To je síla. Už jsem to několikrát zažil. A ještě zadrhneme u České,“ informuje své udivené přátele z Olomouce Kamil Švihálek, který v Brně studuje.

Lidé tak s napětím očekávají zatáčku u „červeného kostela“. „Mám pocit, jako když se mi podlaha tramvaje propadne pod nohama. Nemůže něco odpadnout,“ ptá se Eliška Bartáčková. Podle Zdeňka Neusara z drážní inspekce ale bezpečnost cestujících ani v takovém případě ohrožena není. „Není ohrožena přímo, ale je třeba posoudit, jestli nemůže dojít například k vykolejení tramvaj,“ uvedl mluvčí Neusar.

Dopravní podnik tvrzení, že šaliny drhnou, odmítá. „Sledujeme opotřebení kol i stav tratí a nezaznamenali jsme jejich větší opotřebení. V ojedinělých případech se může stát, že při rychlejším průjezdu obloukem dojde ke kontaktu karoserie tramvaje s vozovkou,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová.

V problematickém úseku na křižovatce ulic Pekařská, Husova a Joštova jezdí několik typů nízkopodlažních tramvají. Cena jedné soupravy se pohybuje okolo třiatřiceti miliónů korun.

Všechny typy tramvají schvaluje do provozu drážní úřad. Jeho pracovníci si neumí záhadu drhnutí vysvětlit. „A není to tak, že při jízdě do kopce a zpomalení jen víc hučí motor, nevěřil zprávám o jízdách plných napětí v Brně technik v pražském ústředí úřadu Petr Kvapílek.

Řidiči na těchto linkách ale o problému, který mají podle mluví Pohanové omezit snížením rychlosti v zatáčkách, vědí. „Stává se to jen u určitého druhu souprav. Nezáleží na tom, jestli je plně obsazené nebo prázdná, jestli jedu rychle nebo pomalu,“ prozradil na konečné v Králově poli řidič šaliny číslo šest. Jméno si uvést nepřál.

Podle něj ale drhnutí také možným důvodem, proč na třech linkách, které protínají město, nízkopodlažní tramvaje často nejezdí. Maximálně jednou do hodiny.

26.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Při nehodě dvou aut v Rajhradě se zranil kojenec

Rajhrad – Čtyři zraněné včetně jednoho kojence si vyžádala nehoda dvou osobních aut. Ta se střetla v sobotu dopoledne v Rajhradě na Brněnsku.

Měl podpírat německou dálnici. Místo mostu stojí u přehrady jen osamělé torzo

Brno – Zakázaná výzva lákala před lety horolezce u brněnské přehrady. Ještě v devadesátých letech minulého století mohli lézt na opuštěný pilíř Hitlerovy dálnice, dnes už zde ale platí zákaz. Právě pozůstatku po nikdy nedostavěné dálnici je věnován další díl pravidelného seriálu Brněnského deníku Rovnost Brněnské mosty.

Nové jízdní řády? Změny čekají cestující už od neděle. Přibude nová linka

Brno – Z bohunické nemocnice do Technologického parku za pětadvacet minut a bez přestupů. Od neděle platí nový jízdní řád brněnské hromadné dopravy. Jak už Brněnský deník Rovnost informoval, cestující v něm najdou i novou expresní linku E56, která propojí Univerzitní kampus a Technologický park.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies