VYBERTE SI REGION

Tramvají až k Zámeckému parku? V Medlánkách se přou

Brno – Rozhodně ne, nebo určitě ano. Návrh prodloužení tramvajové linky číslo 12 až k Zámeckému parku v Medlánkách má jasné zastánce i odpůrce. Jeden z místních Dominik Des, který bydlí v ulici Hudcova, se bojí zvýšeného hluku. „Už teď je to tady jak na dálnici a tramvaj to jenom zhorší," zdůraznil Des. Další obyvatel Pavel Najman má ale opačný názor. „Prodloužení by bylo fajn, protože pak bychom se do centra dostali bez přesedání," oponoval. Odpůrci protahování linky nyní oslovili radnici v dopisu a žádají diskuzi.

9.1.2016 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Prodloužit chce vedení Brna linku hlavně proto, aby byl dostupnější Technologický park. Další posunutí od Výzkumného ústavu veterinárního lékařství ke čtyři sta metrů vzdálenému parku odsouhlasili zastupitelé městské části už před dvěma roky. „Z protažení kolejí by mohli těžit také občané Medlánek," prohlásil medlánecký starosta Michal Marek.

Právě jednodušší spojení do centra města je hlavním argumentem lidí, kteří změnu podporují. „Navíc by pak ubylo aut, protože lidé by nejezdili auty, ale tramvají," podotkla místní obyvatelka Dagmar Muselíková.

Podle starosty Marka by také nemuseli místní chodit přes kopec na zastávku linky číslo 1. „Ušetřili by si tím námahu a nejvytíženější tramvaji města by ubylo cestujících," dodal Marek. Ne každý s tím ale souhlasí. „Nechápu, proč někdo chce prodlužovat tramvaj až k Zámeckému parku. Autobusy, které tu jezdí, nám stačí," řekla medlánecká důchodkyně Helga Zábranská.

Vedení medlánecké radnice proto požádalo magistrátní odbor dopravy o zpracování studie. Ta má ukázat, jak moc by lidé prodlouženou trasu dvanáctky využívali. Odpůrci navíc radnici už koncem minulého roku oslovili s připomínkami. Obávají se nejen hluku v Hudcově ulici, ale i poškození Zámeckého parku kvůli stavebním pracím. O protahování trasy tramvaje si přejí veřejně diskutovat a radní městské části jim plánují vyhovět. „Nyní hledáme způsob, jak jejích názory vyslyšet," sdělil Marek.

Podle něj by vhodnou možností byla anketa spojená s říjnovými krajskými volbami. S hlasováním není třeba spěchat. „Pokud vše půjde dobře, bude se stavět za takových osm až deset let," poznamenal starosta.Ať už budou názory obyvatel Medlánek jakékoliv, rozhodující slovo bude mít Brno. „Dopravní obsluha technologického parku patří k celoměstským zájmům," dodal Marek.

Podle Zdeňky Šamánkové z dopravního odboru brněnského magistrátu se původně počítalo s prodloužením linky pouze o jednu zastávku. „To se ale týkalo starého územního plánu. Logičtější je prodloužení až do Medlánek. V tuto chvíli se ani jiná varianta neřeší," uvedla Šamánková.

Existují čtyři způsoby, jak trasu vybudovat. Podle Šamánkové nejlevnější počítá s náklady ve výši šestaosmdesát milionů korun, nejdražší vyjde na 162 milionů. Cenu nejdražšího řešení zvyšuje plánované mimoúrovňové křížení se silnicí. „Všechny varianty obsahují protihlukové stěny," doplnila Šamánková.

JAN ŽLEBEK

ELIŠKA GÁFRIKOVÁ

Autor: Redakce

9.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies