VYBERTE SI REGION

Tramvají až k Zámeckému parku? V Medlánkách se přou

Brno – Rozhodně ne, nebo určitě ano. Návrh prodloužení tramvajové linky číslo 12 až k Zámeckému parku v Medlánkách má jasné zastánce i odpůrce. Jeden z místních Dominik Des, který bydlí v ulici Hudcova, se bojí zvýšeného hluku. „Už teď je to tady jak na dálnici a tramvaj to jenom zhorší," zdůraznil Des. Další obyvatel Pavel Najman má ale opačný názor. „Prodloužení by bylo fajn, protože pak bychom se do centra dostali bez přesedání," oponoval. Odpůrci protahování linky nyní oslovili radnici v dopisu a žádají diskuzi.

9.1.2016 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Autor: DENÍK/Attila Racek

Prodloužit chce vedení Brna linku hlavně proto, aby byl dostupnější Technologický park. Další posunutí od Výzkumného ústavu veterinárního lékařství ke čtyři sta metrů vzdálenému parku odsouhlasili zastupitelé městské části už před dvěma roky. „Z protažení kolejí by mohli těžit také občané Medlánek," prohlásil medlánecký starosta Michal Marek.

Právě jednodušší spojení do centra města je hlavním argumentem lidí, kteří změnu podporují. „Navíc by pak ubylo aut, protože lidé by nejezdili auty, ale tramvají," podotkla místní obyvatelka Dagmar Muselíková.

Podle starosty Marka by také nemuseli místní chodit přes kopec na zastávku linky číslo 1. „Ušetřili by si tím námahu a nejvytíženější tramvaji města by ubylo cestujících," dodal Marek. Ne každý s tím ale souhlasí. „Nechápu, proč někdo chce prodlužovat tramvaj až k Zámeckému parku. Autobusy, které tu jezdí, nám stačí," řekla medlánecká důchodkyně Helga Zábranská.

Vedení medlánecké radnice proto požádalo magistrátní odbor dopravy o zpracování studie. Ta má ukázat, jak moc by lidé prodlouženou trasu dvanáctky využívali. Odpůrci navíc radnici už koncem minulého roku oslovili s připomínkami. Obávají se nejen hluku v Hudcově ulici, ale i poškození Zámeckého parku kvůli stavebním pracím. O protahování trasy tramvaje si přejí veřejně diskutovat a radní městské části jim plánují vyhovět. „Nyní hledáme způsob, jak jejích názory vyslyšet," sdělil Marek.

Podle něj by vhodnou možností byla anketa spojená s říjnovými krajskými volbami. S hlasováním není třeba spěchat. „Pokud vše půjde dobře, bude se stavět za takových osm až deset let," poznamenal starosta.Ať už budou názory obyvatel Medlánek jakékoliv, rozhodující slovo bude mít Brno. „Dopravní obsluha technologického parku patří k celoměstským zájmům," dodal Marek.

Podle Zdeňky Šamánkové z dopravního odboru brněnského magistrátu se původně počítalo s prodloužením linky pouze o jednu zastávku. „To se ale týkalo starého územního plánu. Logičtější je prodloužení až do Medlánek. V tuto chvíli se ani jiná varianta neřeší," uvedla Šamánková.

Existují čtyři způsoby, jak trasu vybudovat. Podle Šamánkové nejlevnější počítá s náklady ve výši šestaosmdesát milionů korun, nejdražší vyjde na 162 milionů. Cenu nejdražšího řešení zvyšuje plánované mimoúrovňové křížení se silnicí. „Všechny varianty obsahují protihlukové stěny," doplnila Šamánková.

JAN ŽLEBEK

ELIŠKA GÁFRIKOVÁ

Autor: Redakce

9.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Části školy ve Vejrostově ulici propojí tunel. Projedou i vozíčkáři

Brno - O sto osmdesát dětí více nastoupí ve školním roce 2017/2018 na základní školu ve Vejrostově ulici v brněnské Bystrci. Na radnici nedávno schválili konečnou podobu přístavby k základní škole. Podle předběžných odhadů by budova s šesti třídami měla vyjít na přibližně čtyřicet milionů korun.

Pechanová odlétá do Ria. Už jsem si jednou zapomněla vzít plavky i brýle, říká

Brno /ROZHOVOR/ – Účast na olympijských hrách v Brazílii si zajistila před měsícem, když doplavala třináctá v kvalifikačním závodě v portugalském Setúbalu. Jana Pechanová má za sebou už tři olympiády, ale přesto bude ta nadcházející v něčem premiérová. Do Ria de Janeiro totiž pojede poprvé jako maminka tříleté dcery Pavlínky. „Jsem moc ráda, že můžu do Ria jet a zažít znovu olympijskou atmosféru," uvedla Pechanová.

Část oprav na dálnici D2 v pátek skončila. Další na řidiče teprve čekají

Jižní Morava – Od pátku se řidičům na dálnici D2 jezdí o něco lépe. Skončila totiž rekonstrukce cementobetonového povrchu mezi nultým a třetím kilometrem ve směru na Brno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.