VYBERTE SI REGION

Tramvajím ke kampusu a na Kamechy pomohou dotace. V Jižním centru zatím nebudou

Brno – Především ve špičce narvané autobusy a trolejbusy plné lidí. Tak vypadá po většinu roku doprava k univerzitnímu kampusu v brněnských Bohunicích či sousední nemocnici. Už dva roky měly podle původních plánů pohodlnou obsluhu zajišťovat tramvaje. Po odkladech vidí město naději nyní. Věří totiž, že získá evropské dotace. Dočkat se mají i lidé na sídlišti Kamechy. Naopak tramvajovou obsluhou Jižního centra se Brno zatím zabývat nebude.

13.1.2015 67
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

O prioritách v dopravě informoval Brněnský deník Rovnost investiční náměstek primátora Richard Mrázek. „Ministerstvo pro místní rozvoj už vyhlásilo předběžné dotační výzvy. Dopravu chceme řešit systémově," uvedl Mrázek.

Brno podle něj chce stavět jak tramvajové tratě, tak parkoviště typu Park and Ride. Na nich na okraji města řidiči z okolí nechají auto a dál pokračují hromadnou dopravou. Připravuje i například elektronickou jízdenku.

Z projektů tramvajových tratí nová koalice vládnoucí od podzimu vybrala prodloužení tramvajové trati na Kamechy a do univerzitního kampusu. „Chceme co nejrychleji vykoupit potřebné pozemky a získat územní rozhodnutí. Stavební povolení může pak být v polovině roku 2017. Pak je potřeba vybrat firmu, která může začít stavět v roce 2018," popsal Mrázek.

Podle dřívějších odhadů má tramvaj do kampusu stát miliardu, na Kamechy 830 milionů.

Lidé plán vítají. „Je to ještě hodně let, ale jsem rád, že se stavět opravdu bude. Autobusy a hlavně mikrobusy jsou ve špičkách plné pracujících, dětí jezdících ze škol, i lidí, kteří sice jsou celý den doma, ale právě v tuto dobu musí na nákupy. Tramvaj je přeci jen větší," řekl Pavel Horák z bystrcko-žebě­tínského sídliště Kamechy.

Výběr tratí podporuje i dopravní podnik. „V oblastech kolem kampusu a na Kamechách určitě tramvaj pomůže," konstatovala mluvčí podniku Linda Hailichová.

Podotkla přitom, že stavbu lanovky, s níž jako řešením dopravy do kampusu přišel na podzim tehdejší primátor Roman Onderka, podnik nepřipravuje. „Museli bychom dostat pokyn od města," řekla.

Podle náměstka Mrázka je nutné projekt lanovky ještě prostudovat.

Na rozdíl od minulého vedení města neplánuje to současné stavět také tramvajové tratě v Jižním centru. Bude čekat. „S případným projektem navážeme až na to, jaká bude konečná poloha nádraží," řekl Mrázek.

K poloze se Brňané v referendu vyjádří až příští rok na podzim. Ve stejné době určí i stát, která poloha je výhodnější.

Tento přístup se ovšem nelíbí Mrázkovu předchůdci a šéfovi spolku Brno+ Robertu Kotzianovi. „Město je podle mne povinno využít jedinečné příležitosti, že lze získat peníze jak na nádraží u řeky, tak na tramvajovou obsluhu jeho i Jižního centra. Čekat je nezodpovědné. Je třeba se připravovat, protože příprava je složitá. Navíc bez ohledu na to, kde nádraží bude, jsou tratě potřeba. Kolik na nich nakonec bude jezdit tramvají je podružné," kritizoval Kotzian.

Autor: Petr Jeřábek

13.1.2015 VSTUP DO DISKUSE 67
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Knihkupectví Ryšavý v centru města končí. Může za to vysoký nájem

Brno – Po čtvrt století mizí z brněnského náměstí Svobody poslední rodinné knihkupectví v centru města – knihkupectví Ryšavý. Podle majitele za to může vysoký nájem. Lidé v budově naposled nakoupí knihy o Štědrém dni.

Nové kanceláře pro tisíc lidí otevřeli ve Slatině. Investor už plánuje další

Brno – Další kancelářský komplex se otevřel ve čtvrtek firmám i živnostníkům v Brně. Zájemci jej najdou v městské části Slatina kousek od brněnského letiště. Nové kanceláře ve městě rostou díky nízkým nájmům.

AKTUALIZOVÁNO

Zbrojovka po podzimu pouští Lacka či Vávru, přichází rychlonohý Nigerijec

Brno – Nechtějí navázat na bídný podzim. Nejvyšší představitelé brněnské Zbrojovky po skončení podzimní části první fotbalové ligy intenzivně pracují na obměně kádru. V pátek se čtveřice stávajících hráčů dozvěděla, že s nimi klub už dál nepočítá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies