VYBERTE SI REGION

Tramvajovou trať na Kamechy zkoumají geologové. Cestující ji využijí v roce 2020

Brno-Bystrc – Ečerova, konečná zastávka. Prosíme cestující, aby vystoupili. Tuto hlášku si lidé v tramvajích na lince číslo 1 za čtyři roky už neposlechnou. V tu dobu bude fungovat nový dopravní terminál. O kilometr a půl dál, v sídlišti Kamechy. Odborníci nyní pracují na průzkumu terénu tak, aby stavební práce mohly začít co nejdřív.

19.4.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Prodloužená trať povede z Ečerovy přes dvě nové zastávky Teyschlova a Ve Strži do nového terminálu Hostislavova. „Specialisté nyní dělají důkladný geologický průzkum, jehož cílem je zjistit podmínky pod plánovanou tratí," informoval místostarosta Bystrce Jaroslav Petr.

Vedení města už dřív vyhlásilo výběrové řízení na projektanta stavby. Poté je však zrušilo. „Firmy, které se přihlásily, totiž požadovaly zhruba dvojnásobnou cenu oproti naší předpokládané. Rozhodli jsme se proto nejdříve zadat geologický průzkum terénu," vysvětlil náměstek brněnského primátora Richard Mrázek, který má investice v Brně na starost.

Místostarosta Petr doplnil, že souběžně s průzkumem povrchu odborníci připravují také dokumentaci k územnímu rozhodnutí, aby město mohlo se stavbou trati začít co nejdřív.

Podle Mrázka připadá v úvahu i další krok, který by stavbu uspíšil a město by navíc ušetřilo. „Vyjednáváme s ministerstvem dopravy o tom, že bychom nevyhlásili soutěž na zpracování dokumentace pro stavební povolení. Místo toho bychom na základě výsledků geologického průzkumu mohli v soutěži vybrat dodavatele celé stavby. Ten by si najal projektanta, který všechny dokumentace vyhotoví," uvedl Mrázek.

Místostarosta Petr dodal, že kromě Bystrce plánovaná trať obslouží také sousední městskou část Žebětín, jejíž zástavba zasahuje k plánované konečné zastávce. „Trať povede téměř v celém úseku v zářezu a v polovině trasy bude svedená do tři sta metrů dlouhého tunelu," poznamenal Petr.

Projekt má být podle předpokladů hotový v roce 2020. Trať bude odhlučněná a vozy po ní pojedou rychlostí až šedesát kilometrů v hodině. Stát má kolem 900 milionů korun. „Plánujeme využít fondy z Evropské unie, které pokryjí přibližně pětaosmdesát procent všech nákladů," informoval bystrcký místostarosta.

Souběžně budou dělníci pracovat také na prodloužení tramvajové trati ze zastávky Osová ve Starém Lískovci do univerzitního kampusu v Bohunicích. Také tato investiční akce bude stát téměř miliardu korun. „I na tento projekt chceme získat evropské dotace. Ke kampusu budou místo do Starého Lískovce zajíždět rovněž regionální autobusy," poznamenal vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko.

Brněnští radní v úterý schválili dohodu, která opravňuje brněnský dopravní podnik tuto trať postavit. Aktuálně proto nic nebrání začátku stavby. „Odborníci nyní pracují na geologickém průzkumu a projektování," upozornil Mrázek.

VĚRA SYCHROVÁ
MARKÉTA CHUMCHALOVÁ

Autor: Redakce

19.4.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies