VYBERTE SI REGION

Tramvajovou trať prodlouží o 300 metrů. Povede přes Jaselská kasárna k bazénu

Brno – Na bazén za Lužnánkami tramvají? O trati spojující v Brně Štefánikovu ulici a koleje linek z centra do Králova Pole s oblastí okolo lužáneckého bazénu zvažuje dopravní podnik. Projekt si vyžádá úpravy v bývalých Jaselských kasárnách.

12.10.2016 17
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

KDE MAGISTRÁT AKTUÁLNĚ PLÁNUJE DALŠÍ NOVÉ TRATĚ SI MŮŽETE PŘEČÍST V PŘEHLEDU VE STŘEDEČNÍM VYDÁNÍ BRNĚNSKÉHO DENÍKU ROVNOST

Ze Štefánikovy by tramvaj odbočovala na křižovatce s Šumavskou ulicí. Jde o starší plán, který nyní znovu ožívá. „Tramvaj by jela přes Jaselská kasárna až k základně záchranářů. Tím by obsloužila celou lokalitu," nastínila mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová. Zároveň zdůraznila, že zatím jde o projekt.

Chystané úpravy v oblasti bývalých Jaselských kasáren potvrdila starostka Králova Pole Karin Karasová. „Vlastník přepracovává projekt využití areálu kasáren v Dělostřelecké ulici, kterou kvůli trati potřebují dořešit," zmínila Karasová.

Projekt vychází z územního plánu. „Jde o propojku, která obslouží městskou hromadnou dopravou lokalitu kolem lužáneckého bazénu nebo stadionu," poznamenal vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko.

Přibližně tři sta metrů dlouhá plánovaná trať bude mít zřejmě jen jednu zastávku. „Umístění zatím není jasné. Stejně tak existuje několik variant, kde by mohla být tramvajová smyčka. Jedna z možností je před hotelem Avanti, další například u Kauflandu nebo v okolí parkoviště sanitek záchranné služby," vysvětlila Lukšová.

Návštěvníkům lužáneckého bazénu by mohla trať zkrátit dopravu. Její smyčka je totiž plánovaná do vzdálenosti přibližně padesáti metrů od zařízení. „Záleží, jestli a jak jim cestu znepříjemní přechod silnice," podotkla mluvčí společnosti Starez Michaela Radimská. Firma městské bazény provozuje. Lidé se v současnosti dopravují k bazénu většinou autem nebo autobusovou linkou, která má zastávku asi čtvrt kilometru od bazénu.

Nedaleko už v minulosti fungoval takzvaný kolejový trojúhelník sloužící k obracení jednosměrných tramvají. Nedá se ale hovořit o trati, protože se jednalo pouze o odstavnou kolej, na kterou se dalo jen nacouvat. „Kolej v ulici Rybníček byla prodloužená směrem ke stadionu za Lužánkami a odstavovali tam tramvaje jako posilu pro odvoz fanoušků v době zápasů," informoval Tomáš Kocman z Technického muzea v Brně. Kolejový trojúhelník byl v provozu mezi lety 1948 a 1982.

Kdy se cestující svezou novou tratí k bazénu či obchodnímu domu, zatím není jasné. „Může to být dřív, může to být později. Časový horizont se nedá říct," zdůraznil Bielko. Podle něj má město koncepci napojení dopravy i parkování, podle které se řídí.

Zatím o zvažované trati lidé příliš neví. „Je to pro mě novinka. Jestli to využiji, záleží také na tom, kam dál tramvaj pojede, jakmile se napojí na Štefánikovu," podotkl Brňan Petr Kalecký.

Autor: Jan Žlebek

12.10.2016 VSTUP DO DISKUSE 17
SDÍLEJ:
Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies