VYBERTE SI REGION

Trať do Zastávky: přestavba už letos

Brněnsko – Rychlostí sto dvacet kilometrů v hodině z Brna do Zastávky? Vlaky na této trati každých patnáct minut? V současnosti si lidé cestující do obcí a měst na západ od Brna nedokáží takový luxus představit. Přesto se má stát na konci roku 2014 realitou. Vláda totiž schválila peníze na projekt elektrizace zmíněné trati. Jeho součástí bude i rozšíření trati na dvě koleje.

16.1.2012 7
SDÍLEJ:

Ilustrační snímek.Foto: Foto Deník/ Lenka Střihavková

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Hally začnou železničáři se stavbou za čtyři a půl miliardy korun už letos. „Ještě v lednu začneme připravovat projekt, hotový bude v září. Na konci roku pak začneme stavět a potrvá to dva roky,“ potvrdil Brněnskému deníku Rovnost Halla.

Elektrifikování a rozšíření tratě železničáři prosadili i přesto, že právě před rokem odsunul tehdejší ministr Vít Bárta tento projekt až na rok 2020. „Nakonec se ale ukázala potřeba této stavby. Vedle zvýšení kapacity trati počítáme se zvýšením její bezpečnosti, snížením hlukové zátěže a rekonstrukce zastávek včetně bezbariérových přístupů.“

Výkonnější lokomotivy

Elektrické troleje nově povedou nad zhruba dvaceti kilometry trati. Umožní tak jízdu výkonnějších elektrických lokomotiv. Maximální rychlost na trati se zvedne z 90 kilometrů v hodině na 120 kilometrů za hodinu. Díky zdvojkolejnění úseku od Střelic po Zastávku pak pojedou regionální vlaky v pouhém patnáctiminutovém intervalu místo současného půlhodinového.

To vítá například Patrik Pospíšil z Rosic. „Nedávno jsme se přistěhovali do levnějšího podnájmu, ale pracuji samozřejmě pořád v Brně. Většinou mi je líto utrácet za benzín a jezdím do práce raději vlakem. Pokud pojede po čtvrt hodině, bude to docela luxusní. Skoro jako tramvaje z okraje Brna. Navíc je jízda vlakem romantičtější,“ usmál se mladý muž.

Lepší komfort

Regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová skutečně pohodlnější cestování slibuje. „Zkapacitnění zvýší komfort, což vynahradí krátkodobé komplikace při nutném uzavření trati,“ poznamenala mluvčí. Zároveň dodala, že pro letošek dráhy nemají žádné velké výluky na trati do Zastávky nahlášeny.

To potvrdil i mluvčí Správy Halla. „Výluky nastanou až na jaře příštího roku. Na tu dobu totiž počítáme se zahájením hlavních stavebních prací,“ podotkl Halla.

Nové zastávky

Kromě rychlejších vlaků čeká na cestující po otevření trati v roce 2014 také další novinka. Dvě nové zastávky. Poprvé v historii bude vlak stavět v Ostopovicích na Brněnsku. Obec přitom jeho dráha protíná. „Jsme těsně vedle Brna, přitom doprava stejně není ideální. Vlak nabídne na rozdíl od autobusu spojení přímo doprostřed Brna. Teď musí lidí od nás na něj chodit až do Troubska,“ liboval si ostopovický starosta Jan Symon.

Staronové vlakové zastávky se dočkají také v sousedním Starém Lískovci. Vrátí se tam takřka po čtyřiceti letech. A stane se součástí plánovaného přestupního terminálu mezi vlaky, rychlíky, regionálními a městskými autobusy a trolejbusy. „Zastávka na jedné straně ulehčí lidem cestujícím do centra Brna tramvají. Ale řeší také napojení dopravy ze západu od Brna. Lidem mířícím odtud do bohunické nemocnice či kampusu naopak cesta do centra odpadne,“ chválil záměr starosta městské části Vladan Krásný.

Autor: Petr Jeřábek

Je na jihu Moravy kvalitní vlaková doprava?

ANO

19 %

NE

81 %

Hlasovalo: 85

Anketa byla ukončena

16.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies