VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať do Zastávky: přestavba už letos

Brněnsko – Rychlostí sto dvacet kilometrů v hodině z Brna do Zastávky? Vlaky na této trati každých patnáct minut? V současnosti si lidé cestující do obcí a měst na západ od Brna nedokáží takový luxus představit. Přesto se má stát na konci roku 2014 realitou. Vláda totiž schválila peníze na projekt elektrizace zmíněné trati. Jeho součástí bude i rozšíření trati na dvě koleje.

16.1.2012 7
SDÍLEJ:

Ilustrační snímek.Foto: Foto Deník/ Lenka Střihavková

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Hally začnou železničáři se stavbou za čtyři a půl miliardy korun už letos. „Ještě v lednu začneme připravovat projekt, hotový bude v září. Na konci roku pak začneme stavět a potrvá to dva roky,“ potvrdil Brněnskému deníku Rovnost Halla.

Elektrifikování a rozšíření tratě železničáři prosadili i přesto, že právě před rokem odsunul tehdejší ministr Vít Bárta tento projekt až na rok 2020. „Nakonec se ale ukázala potřeba této stavby. Vedle zvýšení kapacity trati počítáme se zvýšením její bezpečnosti, snížením hlukové zátěže a rekonstrukce zastávek včetně bezbariérových přístupů.“

Výkonnější lokomotivy

Elektrické troleje nově povedou nad zhruba dvaceti kilometry trati. Umožní tak jízdu výkonnějších elektrických lokomotiv. Maximální rychlost na trati se zvedne z 90 kilometrů v hodině na 120 kilometrů za hodinu. Díky zdvojkolejnění úseku od Střelic po Zastávku pak pojedou regionální vlaky v pouhém patnáctiminutovém intervalu místo současného půlhodinového.

To vítá například Patrik Pospíšil z Rosic. „Nedávno jsme se přistěhovali do levnějšího podnájmu, ale pracuji samozřejmě pořád v Brně. Většinou mi je líto utrácet za benzín a jezdím do práce raději vlakem. Pokud pojede po čtvrt hodině, bude to docela luxusní. Skoro jako tramvaje z okraje Brna. Navíc je jízda vlakem romantičtější,“ usmál se mladý muž.

Lepší komfort

Regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová skutečně pohodlnější cestování slibuje. „Zkapacitnění zvýší komfort, což vynahradí krátkodobé komplikace při nutném uzavření trati,“ poznamenala mluvčí. Zároveň dodala, že pro letošek dráhy nemají žádné velké výluky na trati do Zastávky nahlášeny.

To potvrdil i mluvčí Správy Halla. „Výluky nastanou až na jaře příštího roku. Na tu dobu totiž počítáme se zahájením hlavních stavebních prací,“ podotkl Halla.

Nové zastávky

Kromě rychlejších vlaků čeká na cestující po otevření trati v roce 2014 také další novinka. Dvě nové zastávky. Poprvé v historii bude vlak stavět v Ostopovicích na Brněnsku. Obec přitom jeho dráha protíná. „Jsme těsně vedle Brna, přitom doprava stejně není ideální. Vlak nabídne na rozdíl od autobusu spojení přímo doprostřed Brna. Teď musí lidí od nás na něj chodit až do Troubska,“ liboval si ostopovický starosta Jan Symon.

Staronové vlakové zastávky se dočkají také v sousedním Starém Lískovci. Vrátí se tam takřka po čtyřiceti letech. A stane se součástí plánovaného přestupního terminálu mezi vlaky, rychlíky, regionálními a městskými autobusy a trolejbusy. „Zastávka na jedné straně ulehčí lidem cestujícím do centra Brna tramvají. Ale řeší také napojení dopravy ze západu od Brna. Lidem mířícím odtud do bohunické nemocnice či kampusu naopak cesta do centra odpadne,“ chválil záměr starosta městské části Vladan Krásný.

Autor: Petr Jeřábek

Je na jihu Moravy kvalitní vlaková doprava?

ANO

19 %

NE

81 %

Hlasovalo: 85

Anketa byla ukončena

16.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Byt. Ilustrační foto.
1

Prodeje nových bytů v Brně se propadly skoro o půlku

Ilustrační foto
2

Mrtvice patří mezi významné zabijáky v kraji. Může za ni i znečištěný vzduch

Festival Mendel knows ukázal lidem umělé pěstování rostlin i párovou gymnastiku

Brno /REPORTÁŽ/ – Ve stínu sedí na gymnastických balónech, sedacích pytlech nebo prostě v trávě děti a společně s rodiči sledují dění na blízkém pódiu. O kousek dál, taktéž ve stínu, jsou postavené stánky, které lemují cestu vedoucí po obvodu zahrady Augustiniánského opatství v Brně. Právě v ní se v sobotu odpoledne koná část festivalu Mendel knows.

Bašta lezení na jižní Moravě je hlavně Moravský kras

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ - Prozkoumat nová místa a vychutnat si adrenalinový prožitek. Jižní Morava je výjimečná i jedinečnou přírodou, kterou lze po mnohdy nenáročném lezeckém výstupu obdivovat z vrcholků skal. Lezení je věnovaný třetí díl seriálu Deníku Rovnost Léto v pohybu.

Volno jihomoravských motocyklistů: surfování a jízda po Balkáně

Kazaň, Brno /FOTOGALERIE/ – Motory v mistrovství světa silničních motocyklů na měsíc utichly, ale lenošení není styl jihomoravských jezdců. Závodní víkend Grand Prix v Brně startuje 4. srpna a Karel Abraham nyní plní kondiční přípravu, Jakub Kornfeil se zase prohání na svém oblíbeném jetsurfu. „Hlavně neřeším závody a oddechuju,“ usmíval se závodník z Rohatce na Hodonínsku.

Nehody v kraji? Nejvíc za devět let

Brno /INFOGRAFIKA/ – Cinknutí mobilu ve stojanu na palubní desce přiláká řidičovu pozornost. Ikona hlásí novou zprávu, kterou hned čte. Podvědomě přitom mačká plynový pedál. Když pak vjíždí do zatáčky, nezvládne řízení a auto ve vysoké rychlosti vylétne ze silnice. „Nejčastější příčinou letošních nehod řidičů bylo nevěnování se řízení,“ upozornila mluvčí policejního prezidia Eva Kropáčová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení