VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať do Zastávky: přestavba už letos

Brněnsko – Rychlostí sto dvacet kilometrů v hodině z Brna do Zastávky? Vlaky na této trati každých patnáct minut? V současnosti si lidé cestující do obcí a měst na západ od Brna nedokáží takový luxus představit. Přesto se má stát na konci roku 2014 realitou. Vláda totiž schválila peníze na projekt elektrizace zmíněné trati. Jeho součástí bude i rozšíření trati na dvě koleje.

16.1.2012 7
SDÍLEJ:

Ilustrační snímek.Foto: Foto Deník/ Lenka Střihavková

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Hally začnou železničáři se stavbou za čtyři a půl miliardy korun už letos. „Ještě v lednu začneme připravovat projekt, hotový bude v září. Na konci roku pak začneme stavět a potrvá to dva roky,“ potvrdil Brněnskému deníku Rovnost Halla.

Elektrifikování a rozšíření tratě železničáři prosadili i přesto, že právě před rokem odsunul tehdejší ministr Vít Bárta tento projekt až na rok 2020. „Nakonec se ale ukázala potřeba této stavby. Vedle zvýšení kapacity trati počítáme se zvýšením její bezpečnosti, snížením hlukové zátěže a rekonstrukce zastávek včetně bezbariérových přístupů.“

Výkonnější lokomotivy

Elektrické troleje nově povedou nad zhruba dvaceti kilometry trati. Umožní tak jízdu výkonnějších elektrických lokomotiv. Maximální rychlost na trati se zvedne z 90 kilometrů v hodině na 120 kilometrů za hodinu. Díky zdvojkolejnění úseku od Střelic po Zastávku pak pojedou regionální vlaky v pouhém patnáctiminutovém intervalu místo současného půlhodinového.

To vítá například Patrik Pospíšil z Rosic. „Nedávno jsme se přistěhovali do levnějšího podnájmu, ale pracuji samozřejmě pořád v Brně. Většinou mi je líto utrácet za benzín a jezdím do práce raději vlakem. Pokud pojede po čtvrt hodině, bude to docela luxusní. Skoro jako tramvaje z okraje Brna. Navíc je jízda vlakem romantičtější,“ usmál se mladý muž.

Lepší komfort

Regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová skutečně pohodlnější cestování slibuje. „Zkapacitnění zvýší komfort, což vynahradí krátkodobé komplikace při nutném uzavření trati,“ poznamenala mluvčí. Zároveň dodala, že pro letošek dráhy nemají žádné velké výluky na trati do Zastávky nahlášeny.

To potvrdil i mluvčí Správy Halla. „Výluky nastanou až na jaře příštího roku. Na tu dobu totiž počítáme se zahájením hlavních stavebních prací,“ podotkl Halla.

Nové zastávky

Kromě rychlejších vlaků čeká na cestující po otevření trati v roce 2014 také další novinka. Dvě nové zastávky. Poprvé v historii bude vlak stavět v Ostopovicích na Brněnsku. Obec přitom jeho dráha protíná. „Jsme těsně vedle Brna, přitom doprava stejně není ideální. Vlak nabídne na rozdíl od autobusu spojení přímo doprostřed Brna. Teď musí lidí od nás na něj chodit až do Troubska,“ liboval si ostopovický starosta Jan Symon.

Staronové vlakové zastávky se dočkají také v sousedním Starém Lískovci. Vrátí se tam takřka po čtyřiceti letech. A stane se součástí plánovaného přestupního terminálu mezi vlaky, rychlíky, regionálními a městskými autobusy a trolejbusy. „Zastávka na jedné straně ulehčí lidem cestujícím do centra Brna tramvají. Ale řeší také napojení dopravy ze západu od Brna. Lidem mířícím odtud do bohunické nemocnice či kampusu naopak cesta do centra odpadne,“ chválil záměr starosta městské části Vladan Krásný.

Autor: Petr Jeřábek

Je na jihu Moravy kvalitní vlaková doprava?

ANO

19 %

NE

81 %

Hlasovalo: 85

Anketa byla ukončena

16.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zbrojovka porazila v prvním domácím zápase jarní části ligy Slovan Liberec těsně 1:0.
AKTUALIZOVÁNO
1 20

Zbrojovka zvládla domácí premiéru, spasila ji vítězná hlavička Řezníčka

Masopust v brněnských Kníničkách.
16

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

AKTUALIZOVÁNO

Legendární baron Trenck se projde Špilberkem. Vědci tvoří 3D model podle mumie

Brno – Přesnou podobu jednoho z nejznámějších vězňů držených v brněnské pevnosti Špilberk, legendami opředeného barona Trencka, uvidí lidé již za dva roky. Trojrozměrný model baronova těla i obličeje připravuje vědecký tým. V sobotu baronovu mumii, která se nachází v Kapucínské hrobce, poprvé skenovali a měřili. Výzkum zatím ukázal, že jedna z legend je lživá. Baron totiž nemá v těle žádnou uvízlou střelu.

AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici u Popůvek se srazilo několik aut. Tvořily se kolony

Popůvky – Se zdržením museli počítat řidiči, kteří chtěli jet dálnicí D1 ve směru na Brno v sobotu odpoledne. Nedaleko Popůvek se totiž stala dopravní nehoda, kvůli které se tvořily kolony.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

V parku na bývalém hřbitově v Líšni rozkvetou magnólie

Brno – Dříve tam k odpočinku ukládali mrtvé, dnes tam nachází klid živí. Park v líšeňské Trnkově ulici se už na podzim možná dočká rekonstrukce. Růst v něm mají nové stromy a návštěvníkům posvítí lampy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies