VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať z Brna do Kuřimi čekají opravy. A tříleté výluky

Brno, Kuřim /INFOGRAFIKA/ – Rychlejší vlaky, jedna opravená zastávka a jeden nový terminál integrované dopravy. Ale také tři roky výluk a složitého cestování pro lidi z Brna a jeho severního okolí. To vše bude znamenat naplánovaná rekonstrukce pravé koleje tratě mezi Brnem a Kuřimí. Železničáři ji plánují už na příští rok.

12.10.2012 2
SDÍLEJ:

Nádraží v brněnském Králově Poli.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Tesaře znamenají opravy především modernizaci stávajícího koridoru na Havlíčkův Brod. A také předcházejí případným budoucím problémům. „Investice přesahují velikost běžné údržby a oprav. Kvůli lokálním poruchám na určitých místech mohlo hrozit snížení rychlosti pro vlaky. Proto jsme se rozhodli pro rekonstrukci," sdělil mluvčí Tesař.

Zároveň vyloučil, že na trati v současnosti hrozí nebezpečí. „V žádném případě nelze říct, že jsou koleje ve špatném stavu. Provoz na trati je bezpeční a cestující nemohou být nijak ohroženi," zdůraznil Tesař.

Opravy plánují železničáři začít příští rok. A potrvají do roku 2015. Vedle výměny kolejí, části železničního náspu a technologických zařízení mají zahrnout také rekonstrukci nástupiště na nádraží v Řečkovicích a v České.

Právě opravy nástupišť vítají České dráhy. „V České se vystupuje na trávu a také Řečkovice potřebují opravy. Chybí třeba bezbariérový přístup," uvedla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Zároveň ujistila, že prospěje i rekonstrukce kolejí. „V úseku za Maloměřicemi jezdíme jen rychlostí do osmdesáti kilometrů v hodině, za Královým Polem stovkou a za Globusem zase snižujeme na devadesát," upozornila na omezení Šubová.

Rekonstrukce kolejí z Brna do Kuřimi.

Rekonstrukci nástupních ostrůvků ve své městské části vítá i Řečkovický starosta Marek Viskot. „Lidé železnici dost využívají. Stav nádraží úplně neodpovídá tomu, jak je to frekventovaná trať. Proto jsme rádi alespoň za rekonstrukci nástupiště. I když i nádražní budova je na tom špatně," podotkl Viskot.

Nádražní budova s nefunkční čekárnou i prodejnou jízdenek se ovšem oprav v dohledné době nedočká. „Součásti nadcházející rekonstrukce není. Její stav vyřešíme samostatně," řekl Tesař.

Naopak jen kilometr za Brnem lidé dostanou nejen opravenou zastávku, ale také moderní přestupní terminál. „Při rekonstrukci se přiblíží autobusová zastávka k té vlakové. Navíc vznikne parkoviště, pro lidi, kteří dojedou autem a dál pokračují vlakem," uvedl ředitel společnosti Kordis organizující dopravu na jižní Moravě Jiří Horský.

Rekonstrukce trati ale neznamená jen pozitivní zprávy. Přinese sebou také velké výluky. „I pokud zůstane provoz na jedné koleji, nebudeme schopni zajistit stávající patnáctiminutový interval. Bude tedy nutná náhradní autobusová doprava," předeslala mluvčí drah Šubová.

Jak budou výluky vypadat, není doposud jasné. Představitelé integrovaného dopravního systému,dopravních firem i železničářů o nich teprve budou jednat. V Brně to možná bude znamenat více autobusů na Lesnou, na nádraží v Králově Poli či Řečkovicích. Bude totiž třeba zajistit dopravu pro stovky lidí využívající vlak jako rychlé spojení z centra. „Posílení autobusů je jedna z variant. Zatím jsme ale o konkrétních opatřeních nejednali," uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová.

Její slova potvrdil například Radek Strnad. „Pokud to zrovna časově vychází, raději jedu do Králova Pole vlakem, než tramvají. Je to pohodlnější a klidnější cesta. Když o takovou možnost přijdu, bude to nepříjemné," řekl.

Autor: Petr Jeřábek

12.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Bojují o fotbalové hřiště. Jeho odpůrci sepsali petici

Ondřej Němec.
VÍME PRVNÍ

Němec se z reprezentace omluvil. Necítím se fit, říká po nedávném otřesu mozku

AKTUALIZOVÁNO

Mistrovské oslavy v Brně: hokejisty přivítalo 12 tisíc fanoušků, obsadili i věž

Brno /VIDEO, FOTOGALERIE/ – „Brno, miluji tě!" volal na plném Zelném trhu v centru města kouč a majitel hokejové Komety Libor Zábranský. Měl k tomu dobrý důvod, protože bez ohledu na déšť přišlo na sobotní oslavu titulu dvanáct tisíc fanoušků a na náměstí vládla euforická atmosféra připomínající zlaté okamžiky českého hokeje po výhře v Naganu. Fanoušci obsadili i nedalekou věž Staré radnice.

Akce Kulak, pak samota. I přes to trápení bych do strany nevstoupila, vypráví

Jižní Morava /ROZHOVOR/ – Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Obří beranidlo postavili na hradbách Špilberku. Pomocí dobového jeřábu

Brno /FOTOGALERIE, VIDEO/– Jako obrovští křečci se mohli cítit muži, kteří v sobotu odpoledne poháněli jeřáb při stavbě beranidla na Špilberku. Desetimetrové dřevěné součásti stroje totiž zvedali pomocí otočného kola, které rozhýbali díky vlastní chůzi v něm. Středověký jeřáb použili na zvedání dílů dobového beranidla k zatloukání pilotů. Oba stroje postavili jako součást výstavy Stavba jako Brno a návštěvníci je na hradě uvidí až do konce roku.

AKTUALIZOVÁNO

Třetí oběť tragické nehody na Blanensku. V nemocnici zemřel 45letý muž

Černá Hora /FOTOGALERIE/ – Třetího mrtvého má sobotní vážná dopravní nehoda na Blanensku. Pětačtyřicetiletý muž zemřel v noci na neděli v nemocnici na následky vážných zranění. Na silnici I/43 mezi Černou Horou a Závistí se v podvečer srazilo osobní auto s dodávkou. „Šlo o čelní střet volkswagenu a octavie. Po srážce obě auta ještě narazila do stromu," popsal policejní mluvčí Bohumil Malášek.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies