VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Třetí varianta nádraží není. Jen ta v centru, nebo odsunutá, tvrdí aktivisté

Brno – Ještě víc než půl roku zbývá do referenda, ve kterém Brňané rozhodnou, jestli chtějí do vlaků stále nastupovat v Nádražní ulici nebo v takzvaném Jižním centru. Město plánuje pro lepší posouzení ještě před podzimním referendem zveřejnit studie obou variant. Proti odsunu se chtějí opět ozvat lidé z koalice pro nádraží v centru.

24.2.2016 5 AKTUALIZOVÁNO 24.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

V příštích osmi měsících proto chtějí pořádat diskuze s obyvateli Brna. „Vadí nám, že se vytvořil mýtus třetí varianty, takzvané pod Petrovem. Ta je podle nás ale stejná jako zachování nádraží v centru, jde jen o jeho rozšíření," uvedla za koalici Kristina Sapáková.

Podle příznivců nádraží v centru za diskuzemi o takzvané třetí variantě pod Petrovem, která obnáší odsun nádraží do dnešní Malé Ameriky o tři sta metrů, může především Spolek Brno+ a jeho předseda Robert Kotzian. „Celé referendum je úmyslně namířeno ostře proti městu Brnu, jehož životním zájmem je přestavba železničního uzlu Brno v jedné ze dvou možných variant," uvedl předseda spolku. Podle něj hrozí, že současné diskuze zastaví několik let příprav a Brnu hrozí, že se nového ani opraveného nádraží nakonec nedočká.

Zachování současné polohy stanice s prodloužením směrem k Malé Americe podporuje i dopravní odborník z Vysokého učení technického v Brně Jan Pavlíček. „Jde jen o prodloužení peronů, pořád je to ale varianta v centru," vysvětlil Pavlíček, podle kterého nesmí lidé dopustit, aby hlavní vlaková stanice už byla mimo město.

Hlavní problém vidí především v dopravní obslužnosti polohy nádraží mimo centrum města. I proto plánují brněnští radní zadat práce na studii, která odhalí, jestli by odsunutí nádraží z centra města neochromilo hromadnou dopravu. „Necháme ji vypracovat pro obě polohy a výsledek ukáže, jak to ve skutečnosti je. Až s takovými podklady se dá rozhodnout správně. Dodnes taková studie chybí," vysvětlil náměstek primátora Matěj Hollan, který dříve aktivně vystupoval proti odsunutí nádraží.

Autor: Alžběta Nečasová

24.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Masopust v brněnských Kníničkách.
16

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

Zbrojovka porazila v prvním domácím zápase jarní části ligy Slovan Liberec těsně 1:0.
AKTUALIZUJEME
1 20

Zbrojovka zvládla domácí premiéru, spasila ji vítězná hlavička Řezníčka

AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici u Popůvek se srazilo několik aut. Tvoří se kolony

Popůvky – Se zdržením musí počítat řidiči, kteří chtějí jet dálnicí D1 ve směru na Brno v sobotu odpoledne. Nedaleko Popůvek se totiž stala dopravní nehoda, kvůli které se tvoří kolony.

AKTUALIZOVÁNO

Legendární baron Trenck se projde Špilberkem. Vědci tvoří 3D model podle mumie

Brno – Přesnou podobu jednoho z nejznámějších vězňů držených v brněnské pevnosti Špilberk, legendami opředeného barona Trencka, uvidí lidé již za dva roky. Trojrozměrný model baronova těla i obličeje připravuje vědecký tým. V sobotu baronovu mumii, která se nachází v Kapucínské hrobce, poprvé skenovali a měřili. Výzkum zatím ukázal, že jedna z legend je lživá. Baron totiž nemá v těle žádnou uvízlou střelu.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

V parku na bývalém hřbitově v Líšni rozkvetou magnólie

Brno – Dříve tam k odpočinku ukládali mrtvé, dnes tam nachází klid živí. Park v líšeňské Trnkově ulici se už na podzim možná dočká rekonstrukce. Růst v něm mají nové stromy a návštěvníkům posvítí lampy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies