VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Třetí varianta nádraží není. Jen ta v centru, nebo odsunutá, tvrdí aktivisté

Brno – Ještě víc než půl roku zbývá do referenda, ve kterém Brňané rozhodnou, jestli chtějí do vlaků stále nastupovat v Nádražní ulici nebo v takzvaném Jižním centru. Město plánuje pro lepší posouzení ještě před podzimním referendem zveřejnit studie obou variant. Proti odsunu se chtějí opět ozvat lidé z koalice pro nádraží v centru.

24.2.2016 5 AKTUALIZOVÁNO 24.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

V příštích osmi měsících proto chtějí pořádat diskuze s obyvateli Brna. „Vadí nám, že se vytvořil mýtus třetí varianty, takzvané pod Petrovem. Ta je podle nás ale stejná jako zachování nádraží v centru, jde jen o jeho rozšíření," uvedla za koalici Kristina Sapáková.

Podle příznivců nádraží v centru za diskuzemi o takzvané třetí variantě pod Petrovem, která obnáší odsun nádraží do dnešní Malé Ameriky o tři sta metrů, může především Spolek Brno+ a jeho předseda Robert Kotzian. „Celé referendum je úmyslně namířeno ostře proti městu Brnu, jehož životním zájmem je přestavba železničního uzlu Brno v jedné ze dvou možných variant," uvedl předseda spolku. Podle něj hrozí, že současné diskuze zastaví několik let příprav a Brnu hrozí, že se nového ani opraveného nádraží nakonec nedočká.

Zachování současné polohy stanice s prodloužením směrem k Malé Americe podporuje i dopravní odborník z Vysokého učení technického v Brně Jan Pavlíček. „Jde jen o prodloužení peronů, pořád je to ale varianta v centru," vysvětlil Pavlíček, podle kterého nesmí lidé dopustit, aby hlavní vlaková stanice už byla mimo město.

Hlavní problém vidí především v dopravní obslužnosti polohy nádraží mimo centrum města. I proto plánují brněnští radní zadat práce na studii, která odhalí, jestli by odsunutí nádraží z centra města neochromilo hromadnou dopravu. „Necháme ji vypracovat pro obě polohy a výsledek ukáže, jak to ve skutečnosti je. Až s takovými podklady se dá rozhodnout správně. Dodnes taková studie chybí," vysvětlil náměstek primátora Matěj Hollan, který dříve aktivně vystupoval proti odsunutí nádraží.

Autor: Alžběta Nečasová

24.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Matěj Hollan.
2

Hollan vysvětloval jízdy. Kontrolní výbor chce metodiku používání služebních aut

Ilustrační foto
3

Na úřadě našli projekt akvaparku za Lužánkami. Díky tomu bude stát dřív

Třídní ponižuje děti, tvrdí někteří rodiče. Pochybení zjistila i inspekce

Brno – Zatímco ostatní žáci už mají diktát hotový, zůstává jeden z chlapců v lavici i přes přestávku. Psaní mu ztěžuje ochrnutá ruka po úrazu. Místo pochopení se však u vyučující setkává s neochotou a občasnými nadávkami, stěžují si rodiče. Přestože některé jejich výtky potvrdila i Česká školní inspekce, brněnská škola v Labské ulici problém podle nich neřeší.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Poprask u strážníků: žena přišla odevzdat výbušku, část stanice vyklidili

Brno – Evakuaci z budovy a čekání na pyrotechniky zažili v pondělí ráno strážníci na svém ředitelství ve Štefánikově ulici. Osmdesátiletá žena jim přišla odevzdat nález ze svého sklepa. „V igelitové tašce měla vojenskou výbušku. Při kontaktu s lidským tělem přitom může způsobit vážná zranění a jak ukázaly případy z minulosti, dokonce i smrt," popsal případ mluvčí strážníků Jakub Ghanem.

Poškozený orloj? Vše napovídá tomu, že video je falešné

Brno - Někdo šikovně narušil hodinový mechanismus a z orloje vypadly desítky kuliček. Tato zpráva se v neděli večer šířila českým internetem. Vše však napovídá tomu, že jde o hoax.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies