VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trolejbusy mají příliš silné brzdy, stěžují si řidiči. Bojí se o cestující

Brno – Za téměř čtyři sta milionů korun nakoupil brněnský dopravní podnik nové trolejbusy od plzeňské Škody Transportation. Od začátku července začaly trolejbusy značky Tr 31 jezdit především na lince pětadvacet a šestadvacet. Řidiči si ale stěžují, že vozy příliš silně brzdí. Podle informací Brněnského deníku Rovnost se bojí, že kvůli špatně seřízeným brzdám jsou cestující ohroženi.

6.1.2016 6 AKTUALIZOVÁNO 6.1.2016
SDÍLEJ:

Problémový troljebus Tr 31.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Na problematické brzdy červeno-bílo-černých vozů upozornil redakci řidič trolejbusu, který s novými vozy po Brně jezdí. „Nestěžuji si pouze já, ale téměř šedesát řidičů, kteří nové trolejbusy řídí," svěřil se.

Brzdy nových trolejbusů ze Škody jsou totiž příliš citlivé na sešlápnutí nohou. „U všech trolejbusů jsme byli zvyklí na stejně seřízené brzdy. U nových kloubových jedenatřicítek ale brzdy reagují dřív. Proto při brzdění trolejbus velmi silně cukne," doplnil.

Další řidič se pod zárukou anonymity přiznal, že se někdy vyhýbá brzdění na poslední chvíli při naskočení červené barvy na semaforu. „Raději křižovatku co nejrychleji projedu, než abych dobržďoval a ohrozil cestující při velmi silném cuknutí. Bojím se, aby lidé nespadli a nezranili se," prohlásil řidič trolejbusu.

O problému s brzdami trolejbusů se doslechl také předseda odboru brněnského dopravního podniku Libor Weinstein. „Vím, že si plno našich řidičů stěžovalo. Evidujeme také nějaké zraněné kvůli nouzovému brzdění," doplnil Weinstein.

Podle informací Brněnského deníku Rovnost může jít až o osmdesát především drobně zraněných lidí za šest měsíců provozu nových trolejbusů.

Podle technika brněnského dopravního podniku Mariána Čecha je hlavní problém v tom, že u nových trolejbusů jsou brzdy ovládané elektronicky. „Řidič určuje pedálem, jak silně zabrzdí. Pod pedálem je snímač a ihned po jeho zmáčknutí začne vůz brzdit. U starých trolejbusů brzdí pneumaticky. Trolejbus tak začne brzdit o desetinu vteřiny později," odůvodnil Čech.

U nových trolejbusů je brzdový pedál příliš citlivý, takže i malá změna polohy pedálu je citelná a vůz začne brzdit. U starých trolejbusů museli řidiči tedy pedál silněji sešlápnout.

Brněnský dopravní podnik si problém s brzdami uvědomuje. „Připomínky řidičů jsme zaznamenali hned při pořízení trolejbusů. Ne všichni řidiči měli s citlivějším seřízením brzd problémy. To, že jsou brzdy na dotek citlivější, si uvědomujeme," poznamenala mluvčí podniku Barbora Lukšová.

A dodala, že pro řidiče jezdící na trase pětadvacítky a šestadvacítky uspořádali školení, aby přesně věděli, jak v nových trolejbusech brzdit. „Navíc naši technici brzdy částečně upravili, aby nebyly tolik citlivé na sešlápnutí," doplnila Lukšová.

Brněnský dopravní podnik i přes to vyjednává se Škodou ohledně dalšího případného přenastavení brzd. Chce, aby všem řidičům vyhovovaly co nejlépe. „Ve spolupráci s brněnským podnikem plánujeme brzdový systém nastavit tak, aby přesně vyhovoval požadavkům brněnského dopravního podniku ," vysvětlil mluvčí Škoda Transportation Michal Tobrman.

V minulosti už Škoda s brněnským dopravcem přenastavovala brzdný systém v autobusech, které do Brna firma dodávala.

Podle některých řidičů by mohlo jít o obecné ohrožení životů cestujících. „K žádnému pochybení ze strany Škoda Electric, která trolejbusy postavila, nedošla. Celé vozy i s brzdným systémem jsou schváleny podle platných drážních zákonů," doplnil Tobrman.

Autor: Ema Zezulová

6.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:
Vedoucí Modré linky důvěry Bohuslava Horská.

První sex, sebepoškozování, jmenuje nejčastější dotazy dětí vedoucí linky důvěry

Brněnská spalovna. Ilustrační foto.

V brněnské spalovně shoří odpad od tří milionů lidí. Po rozšíření o třetí kotel

AKTUALIZOVÁNO

Ve Francouzské ulici v noci hořela tři auta. Včetně mercedesu za milion

Brno - Brněnští hasiči museli v noci po třetí hodině likvidovat požár tří osobních aut ve Francouzské ulici. „Zcela shořel mercedes a Renault Scénic, oheň navíc poškodil ještě hyundai," informoval mluvčí jihomoravských hasičů Jan Dvořák.

Vodojemy v Brně se podobají oblíbené istanbulské památce, říká znalec podzemí Svoboda

Brno /FOTOGALERIE/ – Již zanedlouho se Brňané i přespolní vyřádí na adrenalinových prohlídkách brněnského podzemí. Lidé při nich vstoupí na dosud nepřístupná, ale zato zajímavá místa, jen s helmami a čelovkami. Úzkými štolami a žebříky do podzemí, které návštěvníci zakusí, již nespočetněkrát prošel znalec brněnského podzemí Aleš Svoboda. Právě on se velkou měrou na zpřístupnění nových tras podílí.

Přetížená řečkovická pošta dostane další klienty. Jehnice ztratí výdejní místo

Brno - Fronty na vyzvednutí zásilek se na poště v Řečkovicích od začátku března ještě prodlouží. Pro odložené zásilky si sem přijdou i lidé z Jehnic a Ořešína, kteří by jinak využili výdejní místo v jehnickém obchodě. Do konce února totiž obchod zavře a s ním skončí i výdejní místo.

Soupeř? Zmuchlané košile. Nejtěžší je vyžehlit manžety, říká účastnice soutěže

Brno – Že žehlení není ryze ženská záležitost přišli v sobotu dokázat muži na mistrovství v žehlení. Týmy i jednotlivci v Nákupním centru Královo Pole poměřili síly, když jim organizátoři přichystali zmuchlané košile.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies