VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trolejbusy mají příliš silné brzdy, stěžují si řidiči. Bojí se o cestující

Brno – Za téměř čtyři sta milionů korun nakoupil brněnský dopravní podnik nové trolejbusy od plzeňské Škody Transportation. Od začátku července začaly trolejbusy značky Tr 31 jezdit především na lince pětadvacet a šestadvacet. Řidiči si ale stěžují, že vozy příliš silně brzdí. Podle informací Brněnského deníku Rovnost se bojí, že kvůli špatně seřízeným brzdám jsou cestující ohroženi.

6.1.2016 6 AKTUALIZOVÁNO 6.1.2016
SDÍLEJ:

Problémový troljebus Tr 31.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Na problematické brzdy červeno-bílo-černých vozů upozornil redakci řidič trolejbusu, který s novými vozy po Brně jezdí. „Nestěžuji si pouze já, ale téměř šedesát řidičů, kteří nové trolejbusy řídí," svěřil se.

Brzdy nových trolejbusů ze Škody jsou totiž příliš citlivé na sešlápnutí nohou. „U všech trolejbusů jsme byli zvyklí na stejně seřízené brzdy. U nových kloubových jedenatřicítek ale brzdy reagují dřív. Proto při brzdění trolejbus velmi silně cukne," doplnil.

Další řidič se pod zárukou anonymity přiznal, že se někdy vyhýbá brzdění na poslední chvíli při naskočení červené barvy na semaforu. „Raději křižovatku co nejrychleji projedu, než abych dobržďoval a ohrozil cestující při velmi silném cuknutí. Bojím se, aby lidé nespadli a nezranili se," prohlásil řidič trolejbusu.

O problému s brzdami trolejbusů se doslechl také předseda odboru brněnského dopravního podniku Libor Weinstein. „Vím, že si plno našich řidičů stěžovalo. Evidujeme také nějaké zraněné kvůli nouzovému brzdění," doplnil Weinstein.

Podle informací Brněnského deníku Rovnost může jít až o osmdesát především drobně zraněných lidí za šest měsíců provozu nových trolejbusů.

Podle technika brněnského dopravního podniku Mariána Čecha je hlavní problém v tom, že u nových trolejbusů jsou brzdy ovládané elektronicky. „Řidič určuje pedálem, jak silně zabrzdí. Pod pedálem je snímač a ihned po jeho zmáčknutí začne vůz brzdit. U starých trolejbusů brzdí pneumaticky. Trolejbus tak začne brzdit o desetinu vteřiny později," odůvodnil Čech.

U nových trolejbusů je brzdový pedál příliš citlivý, takže i malá změna polohy pedálu je citelná a vůz začne brzdit. U starých trolejbusů museli řidiči tedy pedál silněji sešlápnout.

Brněnský dopravní podnik si problém s brzdami uvědomuje. „Připomínky řidičů jsme zaznamenali hned při pořízení trolejbusů. Ne všichni řidiči měli s citlivějším seřízením brzd problémy. To, že jsou brzdy na dotek citlivější, si uvědomujeme," poznamenala mluvčí podniku Barbora Lukšová.

A dodala, že pro řidiče jezdící na trase pětadvacítky a šestadvacítky uspořádali školení, aby přesně věděli, jak v nových trolejbusech brzdit. „Navíc naši technici brzdy částečně upravili, aby nebyly tolik citlivé na sešlápnutí," doplnila Lukšová.

Brněnský dopravní podnik i přes to vyjednává se Škodou ohledně dalšího případného přenastavení brzd. Chce, aby všem řidičům vyhovovaly co nejlépe. „Ve spolupráci s brněnským podnikem plánujeme brzdový systém nastavit tak, aby přesně vyhovoval požadavkům brněnského dopravního podniku ," vysvětlil mluvčí Škoda Transportation Michal Tobrman.

V minulosti už Škoda s brněnským dopravcem přenastavovala brzdný systém v autobusech, které do Brna firma dodávala.

Podle některých řidičů by mohlo jít o obecné ohrožení životů cestujících. „K žádnému pochybení ze strany Škoda Electric, která trolejbusy postavila, nedošla. Celé vozy i s brzdným systémem jsou schváleny podle platných drážních zákonů," doplnil Tobrman.

Autor: Ema Zezulová

6.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

SOUTĚŽ: Ve hře jsou lístky na zápas Zbrojovky proti Dukle Praha

Tradiční již devatenáctou přehlídku ohňostrojů festivalu Ignis Brunensis zakončil pompézní ohňostroj z hradu Špilberk.
AKTUALIZOVÁNO
1

Ignis Brunensis: přibude jeden ohňostroj, povinnou skladbou bude Bugatti step

Kino Art se přesune do bývalého lihovaru. Kvůli opravám

Brno /FOTOGALERIE/ – Rozsáhlé opravy za miliony korun čekají budovu brněnského Kina Art v Cihlářské ulici. Kvůli rozšíření vestibulu či zřízení bezbariérového přístupu proto od května do září kino přemístí do bývalého lihovaru v Pekařské ulici.

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Nový ředitel Povodí Moravy dřív vedl mlékárny a lihovar

Brno – Z mléka a alkoholu přesedlá na vodu nový ředitel Povodí Moravy. V Brně ho v pondělí představil zaměstnancům podniku ministr zemědělství Marian Jurečka. Václav Gargulák přejde na pozici generálního ředitele společnosti zvenčí a ujme se jí už v úterý.

AKTUALIZOVÁNO

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

Brno /ANKETA/ – Bureš, Andrej Bureš. Účtenky s takovýmto textem a podobiznou ministra financí Andreje Babiše stylizovaného do postavy Jamese Bonda dostávají už od prosince návštěvníci Pivní burzy v brněnské Veveří ulici. „Na účtence máme obrázek jen z recese a původně jsme ho chtěli po týdnu odstranit, ale lidem se líbí. Měli jsme jen jednu negativní reakci, lidé se spíš smějí," uvedl majitel restaurace Jakub Seďa.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies