Od prvního listopadu se totiž vrací do své původní trasy až ke konečné u královopolského nádraží.

Znovu zprovoznění linky v celé trase dovolí postup prací na mimoúrovňové křižovatce Královopolské a Hradecké ulice. Ta je součástí stavby tunelů Dobrovského. „I je ale výluka oproti původnímu plánu prodloužená,“ upozornila mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Práce na tunelech a souvisejících stavbách totiž loni v prosinci na zastavil Městský soud v Praze po žalobě místního sdružení Velký městský okruh Brno. Znovu začaly až s novým stavebním povolením letos v březnu.

Od začátku března roku 2009 až doposud nahrazovala linku 30 od zastávky Přívrat až k nádraží v Králově Poli náhradní linka x30. „Nasazujeme na ně autobusy, které se nám více hodí na jiných linkách,“ podotkl ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Dobrou zprávu mají silničáři nejen pro dopravní podnik, ale i pro řidiče. Silnici v Hradecké ulici jim totiž otevřou ne až s Dobrovského tunelů v září, ale už na jaře. „Plánujeme pustit auta do Hradecké v květnu,“ přislíbil ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Pánek.