VYBERTE SI REGION

Tunel u řeky chtějí začít stavět letos

Brno - Ještě letos chtějí silničáři začít stavět úsek městského okruhu v Žabovřeské ulici. Silnici rozšíří a tramvaj pojede tunelem.

11.2.2012 21
SDÍLEJ:

Stavba velkého městského okruhu v Brně.Foto: Ředitelství silnic a dálnic

Proud vody, který protéká úzkým hrdlem trychtýře připomínají tisíce aut projíždějící po brněnském velkém městském okruhu mezi Žabovřeskami a křižovatkou v Pisárkách. V tomto úseku Žabovřeské ulice se totiž čtyřproudá silnice zužuje do dvou pruhů a výrazně zpomaluje dopravu. Na řešení problému chtějí začít silničáři pracovat už letos. Silnici rozšíří na úkor tramvaje.

A to i přesto, že tento úsek městského okruhu v seznamu investic pro letošní rok chybí. „Ideální bude, když ve chvíli, kdy v září přestřihneme pásku u Královopolských tunelů, také poklepeme na základní kámen úseku Žabovřeská I,“ uvedl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Pánek.

Peníze na stavbu je podle něj ještě letos možné sehnat. „Máme určitý rozpočet. Ten se ale může měnit. Když u jiných staveb nebude možné určené peníze proinvestovat, je možné je přesunout do Brna,“ naznačil Pánek. Co nejrychlejší začátek prací na další etapě okruhu je prioritou i pro město Brno. „Myslíme si, že je možné začít na podzim. Ještě je tu několik překážek, ale snažíme se všemi silami je překonat,“ uvedl náměstek primátora Robert Kotzian.

Dvacet milionů pro začátek

Město má letos v rozpočtu pro Žabovřeskou vyhrazených dvacet milionů korun. „Na stavbě se budeme podílet větší částkou. Zda bude ale potřeba peníze navýšit už letos je předčasná otázka,“ řekl Kotzian. Dodal, že už nyní Brno vykupuje potřebné pozemky.

Z variant rozšíření silnice v Žabovřeské ulici budou silničáři stavět tu nejdražší za tři miliardy korun. Tedy variantu, kdy silnice zabere místo pro tramvaj. Její koleje totiž nově povedou v tunelu pod Wilsonovým lesem. Ve hře přitom byla ještě možnost posunout koryto řeky blíže k Veslařské ulici či nechat jezdit tramvaje a auta ve dvou úrovních nad sebou. „Nejlevnější bylo posunutí koryta řeky. Cena by byla oproti tunelu přibližně třetinová. Při posuzování vlivu stavby na životní prostředí se ale ukázalo, že tunel je nejšetrnější,“ upozornila Andrea Chmelová z ředitelství.

Řidiči se na rozšířenou silnici těší. „Po okruhu je většinou možné jet docela rychle, ale v Žabovřeské ulici se auta v dopravní špičce sunou jako šneci. Někdy i úplně stojí. Rozšíření proto vítám. Jen doufám, že se nenajde nějaké sdružení, které si u soudu vymůže zákaz stavby,“ upozornil Václav Pavlíček. Připomněl tak předloňské problémy, kdy si sdružení Velký městský okruh Brno u soudu vymohlo zrušení stavebního povolení pro Královopolské tunely a na čtvrt roku zastavilo stavbu.

Podle náměstka Kotziana nyní takové zdržení nehrozí. Komplikace nemá stavba přinést ani hromadné dopravě. „Předpokládáme, že po téměř celou dobu stavby bude doprava zachovaná, například formou jednokolejného úseku. Výluky pak plánujeme až při přepojování do nové trasy v tunelu v závěru stavby,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová.

Autor: Petr Jeřábek

11.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 21
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jih Moravy je nejchladnější v republice. Silničáři doporučují opatrnou jízdu

Jižní Morava - Hlavní silniční tahy na jižní Moravě jsou v pondělí ráno sjízdné bez komplikací, ovšem na vedlejších cestách doporučují silničáři zvýšenou opatrnost. Na takzvaných inertních úsecích, které se neudržují chemicky, leží ujetý sníh krytý posypem.

Situaci v tabulce nevidím tak černě, hlásil po porážce s Olomoucí kapitán Čermák

Brno – Kapitán svým spoluhráčům nic nevyčítal. Leoš Čermák a jeho parťáci doma v neděli nestačili na Olomouc a v 39. kole extraligy prohráli 1:3. Na slovenského brankáře Branislava Konráda vyslali 33 střel, z nichž se však hokejistům Komety ujala pouze jedna.

Jak být v práci 40 hodin týdně a nezbláznit se

Pracujete často deset hodin denně a přesto stále nestíháte? Pak si potřebujete lépe naplánovat pracovní den a využívat čas efektivněji. Za 40 hodin týdně byste měli pohodlně zvládnout náplň práce, pokud ji děláte správně. Jak na to, radí experti na efektivitu práce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies