VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Terminál brněnského letiště slaví rok

BRNO - Nový terminál brněnského letiště Tuřany začal odbavovat přesně před rokem. Od té doby jeho služby využilo statisíce lidí

18.9.2007 1
SDÍLEJ:

Letištní hala v Brně-TuřanechFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Prvním cestujícím, kterého v brněnském letištním terminálu při jeho otevření před rokem odbavili, byl prezident Václav Klaus. Po něm následovaly statisíce dalších lidí. Za minulý rok na letišti odbavili čtyři sta tisíc lidí a přestihli tak i ostravské letiště v Mošnově.
„Po pražské Ruzyni je letiště v Brně druhým nejvytíženějším v republice, nejen co do počtu vzletů a příletů, ale i podle počtu přepravených cestujících,“ řekl Lukáš Buřík z portálu Finance.cz.

Brno se tak stalo významným letištním uzlem České republiky. „Nový terminál zvýšil významně i turistický ruch. Například linka do Londýna bývá každý den přeplněná,“ poznamenal hejtman Jihomoravského kraje Stanislav Juránek.

Z letiště pravidelně létají linky do Velké Británie a Ruska i do Prahy. V nabídce jsou také turistické lety například do Španělska, Řecka či Tuniska.
Od nového terminálu se očekával kromě rozvoje turistiky také příchod nových investorů a podpora zaměstnanosti. „Dobré letecké spojení byla podmínka, kterou měli například japonští investoři. Bez nového terminálu by se také letiště nestalo mezinárodním a nezařadilo by se do Schengenského prostoru,“ vysvětlil Juránek.

Hala měla kromě jiného nabídnout cestujícim větší komfort odbavení. To se podle názoru cestujících povedlo. „Nový terminál se mi líbí. Letiště vypadá moderně a čekání na odlet je v novém prostředí příjemnější,“ řekl například Milan Zábrž, který několikrát ročně z brněnského letiště cestuje.
Dřívější kapacity letiště byly podle jeho ředitele Tomáše Plačka nedostatečné a nemohly uspokojit poptávku.
„Nové prostory jsou přibližně dvakrát větší. Počítáme i nadále s nárůstem cestujících. Naplnění maximální kapacity tisíce odbavených denně ale jen tak nedosáhneme,“ řekl už dříve Plaček.

Nový terminál tak především pomohl plynulejšímu odbavování a nabízí velké možnosti do budoucna. „Výstavba nové haly byla především investicí do dalších let. Pokud v následujících letech dojde na další kroky, jako je napojení letiště na železniční a dálniční síť či výstavba velkokapacitního parkoviště, může se krajské město stát důležitou logistickou i turistickou destinací,“ zhodnotil budoucnost letiště Buřík.
Podle Juránka bude kraj usilovat o to, aby se počet letů dále zvyšoval. „Nově mohou lidé létat do Barcelony. Chceme také intenzivnější spojení s Moskvou a máme rozjednaná možná spojení s Francií a Německem,“ řekl hejtman.

Halu projektoval architekt Petr Parolek. Terminál má hned na první pohled jedinečný moderní vzhled, díky kterému byl nominován na titul Stavba roku 2007. Výsledek vyhlásí organizátoři letos v říjnu.

Nový terminál vznikl za necelý rok. Stál téměř dvě stě padesát milionů korun. Většinu zaplatil Jihomoravský kraj, pro který to byla zatím největší investice. Více než padesát milionů pak věnovala Evropská unie.

18.9.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zbrojovka porazila v prvním domácím zápase jarní části ligy Slovan Liberec těsně 1:0.
AKTUALIZOVÁNO
1 20

Zbrojovka zvládla domácí premiéru, spasila ji vítězná hlavička Řezníčka

Masopust v brněnských Kníničkách.
16

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

AKTUALIZOVÁNO

Legendární baron Trenck se projde Špilberkem. Vědci tvoří 3D model podle mumie

Brno – Přesnou podobu jednoho z nejznámějších vězňů držených v brněnské pevnosti Špilberk, legendami opředeného barona Trencka, uvidí lidé již za dva roky. Trojrozměrný model baronova těla i obličeje připravuje vědecký tým. V sobotu baronovu mumii, která se nachází v Kapucínské hrobce, poprvé skenovali a měřili. Výzkum zatím ukázal, že jedna z legend je lživá. Baron totiž nemá v těle žádnou uvízlou střelu.

AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici u Popůvek se srazilo několik aut. Tvořily se kolony

Popůvky – Se zdržením museli počítat řidiči, kteří chtěli jet dálnicí D1 ve směru na Brno v sobotu odpoledne. Nedaleko Popůvek se totiž stala dopravní nehoda, kvůli které se tvořily kolony.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

V parku na bývalém hřbitově v Líšni rozkvetou magnólie

Brno – Dříve tam k odpočinku ukládali mrtvé, dnes tam nachází klid živí. Park v líšeňské Trnkově ulici se už na podzim možná dočká rekonstrukce. Růst v něm mají nové stromy a návštěvníkům posvítí lampy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies