VYBERTE SI REGION

Uzavřená Husova: řidiči projíždějí i přes zákaz

Brno - (FOTOGALERIE) Už od páteční půlnoci chybí Brňanům jeden z hlavních tahů centrem města. Husova ulice se sice na více než rok oboustranně uzavřela, řidičům to však zřejmě nevadí. Denně tudy totiž mnozí z nich bezstarostně projedou.

30.6.2008 3
SDÍLEJ:

Uzavřená ulice Husova.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

„Nevidím důvod, proč bych musel trčet někde v zácpě na Úvoze. Nic se tady neděje,“ míní jeden z řidičů, který zákaz pravidelně porušuje cestou do práce. Své jméno ale uvést nechtěl, bojí se pokuty.

Nikdo nikde

Toho, že v Husově ulici zatím nikdo nepracuje, si všimli i další Brňané. „Chápu, že dělníci nemohou pracovat v noci, aby nerušili noční klid. Proč jsem tu ale během soboty a neděle neviděl ani živáčka, tomu nerozumím. Oprava by se jistě stihla dříve než za čtrnáct měsíců, kdyby dělníci pracovali,“ míní například Stanislav Doležel.

Stavební firma OHL ŽS, která se na rekonstrukci Husovy ulice podílí, však tvrdí, že cestu uzavřít museli. „Hned v pátek po půlnoci jsme začali budovat ostrůvek pro zastávku tramvaje před nemocnicí U svaté Anny na Pekařské. Museli jsme také vytvořit novou výhybku pro koleje. Rekonstrukce tedy začala ihned,“ objasnil ředitel výstavby Josef Diviš.

Podle něj se od víkendu pilně pracuje i přímo na Husově, přestože tam dělníky lidé nepotkají. „V sobotu jsme tu instalovali do půdy sondy, které mají za úkol monitorovat kanalizaci a podzemí pod ulicí. Za běžného provozu se to dělat nedá, proto jsme Husovu museli uzavřít,“ vysvětlil Diviš.

Kvůli uzavírkám se zkomplikoval život lidem, kteří v okolí Husovy, Pellicovy nebo Pekařské bydlí či pracují. Parkovací místa před svými domy totiž během rekonstrukce nesmějí využívat. „V pondělí jsem jel poprvé od začátku uzavírky do práce. Vždycky jsem parkoval v Pellicově ulici, teď musím nechávat auto na Úvoze. Je to hrozné, ale chápu, že se opravy někdy udělat musí,“ uvedl například Dan Vrbka.

Stejný problém má i Petr Jeřábek, který si chce právě v Pellicově ulici pronajmout byt. „Rekonstrukce mě trochu nepříjemně překvapila. Vzhledem k tomu, že autem jezdím pravidelně, vůbec netuším, kde budu parkovat,“ hrozí se muž.

Přestože řidiče čeká velká zkouška nervů, prodejci v krámcích v Pekařské ulici se z uzavírky těší. „Teď kolem chodí mnohem více lidí než předtím. Věštinou kolem obchodů profrčeli tramvají, teď musejí pěšky. Díky tomu k nám do obchodu aspoň na chvíli nahlédnou. Třeba se nám díky rekonstrukci zvednou tržby,“ doufá například prodavačka obuvi Ivana Svozilová.

Jediní, kteří Husovou mohou oprávněně projíždět, jsou hosté hotelu International. „Máme od města povolení. Naši hosté mohou na parkoviště před hotelem vjíždět po celou dobu rekonstrukce," uvedl ředitel hotelu Michal Říčánek.

Nejen Husova

Velká zátěž čekala i ulici Koliště a Cejl. Kolem půl páté odpoledne tu museli jet řidiči krokem. „Nezbývá jim nic jiného než být opatrní a trpěliví. Problém je v tom, že když zastaví na silnici auto, zablokuje dopravu ještě více,“ dodal policejní mluvčí Bohumil Malášek. Úvoz, kde čekali policisté největší kolony, byl naopak snadno průjezdný.

PODÍVEJTE SE JAK VYPADAJÍ UZAVÍRKY V RŮZNÝCH ČÁSTECH MĚSTA BRNA - více ve fotogalerii

Autor: Nela Maťašeje

Místo události:
30.6.2008 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Šalinkarty si od ledna lidé koupí přes internet. Roční zlevní na 3325 korun

Brno – Městskou hromadnou dopravu v Brně čekají od ledna největší změny od spuštění systému SMS jízdenek. Cestující si podle zjištění Deníku Rovnost budou kupovat šalinkarty i prostřednictvím internetového obchodu. Ubude dlouhé stání ve frontách, lidé si koupí třeba roční kupon jen kliknutím na webu. Právě roční jízdenka přitom má stát místo současných pěti tisíc jen 3325 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies