VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Debata: v místnosti nebylo k hnutí

Brno /AKTUALIZOVÁNO, FOTOGALERIE/ - JNevejdeme se sem. A neslyšíme vás. To je jediný prostor, který má magistrát pro veřejné debaty? Diskuze o variantách nového územního plánu Brna včera nezačala zrovna příjemně.

19.1.2011 16
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie

Debata o územním plánu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Vážení čtenáři, diskuzi o územním plánu sledujeme a aktuální dění z debaty najdete v modrém rámečku pod článkem

Za chvíli budou čtyři hodiny a desítky lidí se snaží dostat do místnosti v magistrátní budově v Kounicově ulici. Právě tu město vyčlenilo pro debatu o dopravních stavbách nového plánu.

Polovinu stísněných prostor zabírají panely s rozkreslenými variantami dokumentů, který je klíčový pro rozvoj města v příštích letech.

Po hodinovém představení dopravních projektů všech tří variant plánu začíná diskuze. Slovo si bere bývalý náměstek primátora Martin Ander. „Dočkáme se toho, že druhého února se debata uskuteční v důstojnějších prostorách?“ ptá se. Dostává se mu nečekané odpovědi. „Podmínky, které máme, jste nám zajistil vy, když jste byl náměstek,“ říká mu stroze vedoucí magistrátního odboru územního plánování a rozvoje Kateřina Leopoldová.

Pak už přicházejí na řadu otázky Brňanů. Muže, který je matematik, zajímá, jestli autoři plánu dodrželi všechny povinnosti. „Nevynechali jste při třetí variantě zákonnou podmínku využít prostor pro nové nápady?“ ptá se. Odpovídá mu Jaroslav Dokoupil ze společnosti Archdesign, která plán připravovala. „Pracujeme v mantinelech zadání schválených brněnským zastupitelstvem,“ říká diplomaticky.

Debaty se účastní hodně lidí z Bosonoh. Zajímá je, jak město vyřeší silnici R43 a její propojení s dálnicí D1. Obě velké stavby totiž zasahují do jejich městské části. „Ani jedna varianta nedodržuje hlukové a prachové limity,“ říká například Marie Špačková.

Musí se spokojit s odpovědí, že každá schválená stavba nakonec normy splní.

AKTUÁLNĚ Z DEBATY O ÚZEMNÍM PLÁNU

17:58 - Další muž, který se dostal k mikrofonu, upozorňuje na fakt, že třetí varianta územního plánu je z hlediska hluku a emisí pro Brno mírně nevýhodná.“Co je tedy výhodnější pro Brno,“ ptá se muž. Pochválí zpracovatele územního plánu Martina Zucha za odpověď nižší, ale dál se s přednášejícími neshodnou. „Z hlediska emisního zatížení a znečištění je tedy obyvatel Králova Pole je víc než obyvatel Bystrce,“ konstatuje v souvislosti s vedením silnice R43 muž.

17:46 - Marie Špačková z Bosonoh si stěžuje, že varianta 1 a 2 pro Bosonohy je totožná, nerespektuje hlukové a prachové limity. Musí se spokojit s odpovědí, že každá schválená stavba musí ze zákona splňovat normy. Prachové i hlukové.

17:38 - Diskutující, který se představuje jako Kadeřávek - matematik – se ptá zda architekti nevynechali při tvorbě třetí varianty zákonné podmínky prostor pro nápady a příležitosti. „Pracujeme v mantinelech zadání schválených zastupitelstvem Brna. Pracujeme dobře, postupujeme v intencích zákona z pozice zpracovatele,“ uvedl Jaroslav Dokoupil ze společnosti ArchDesign.

17:29 - Slovo si bere Martin Ander a žádá, aby se změnily podmínky, ve které se debata vede. „Dočkáme se toho, že 2. února bude beseda v důstojných prostorách?“ ptá se Ander. Podmínky, které pro vystavení konceptu máme, jsou podmínky, které jste nám zajistil vy, když jste byl ve funkci,“ opáčila bývalému náměstku vedoucí odboru územního plánování Kateřina Leopoldová.

17:23 - Začala diskuse. „Dovolte mi jeden a půl minuty, pak přenechám životní prostor jiným,“ říká první diskutující, který ovšem přítomné seznámí jen se svým názorem na vedení silnice R43 a odsun nádraží.

Autor: Gabriela Peringerová

19.1.2011 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
7

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Seniorbus. Ilustrační foto.
12

Lepší podmínky pro starší lidi: v domovech přibude 200 míst, rozšíří Seniorbus

Zimní údržba lodí: téměř 300 kilogramů barvy. Na přehradu vyjedou 22. dubna

Brno /VIDEO/ – Devětačtyřicet kilogramů barvy spotřebuje brněnský dopravní podnik na zimní údržbu každé z šesti lodí plující v sezoně po hladině Brněnské přehrady. V zimním období plavidla natírají jejich posádky a lodě získají nátěr v bílé, černé, modré a červené barvě.

Byl jsem uťáplý, přiznává Nečas. Po pauze se konečně cítí takový jako předtím

Brno – Škola, autoškola, reprezentační a extraligový hokej. To je i pro osmnáctiletého mladíka zápřah. Útočník brněnské Komety Martin Nečas nyní zvládá několik věcí zároveň a do extraligových zápasů získal novou chuť, poté co v prvním únorovém týdnu před reprezentační přestávkou vynechal dvě utkání Komety.

Odvrácení stávky řidičů autobusů? Schůzky nikam nevedly, tvrdí odboráři

Jižní Morava – Schůze, které měly zamezit stávce řidičů autobusů, nepřinesly žádné výsledky, zní z řad odborářů. Na odvrácení krize dali úřadům čas do 15. března. „Budeme jednat čtyřiadvacet hodin denně s kýmkoli, kdo situaci pomůže vyřešit. Stávka je pořád reálná možnost," uvedl předseda odborářů Luboš Pomajbík.

Obžaloba: Připravili ho o byt. Lichva přispěla ke strýcově smrti, bojí se neteř

Brno – Obžalovaní z lichvy ve středu znovu stanuli před soudem. Podle obžaloby se činu dopustili na lehce mentálně retardovaném Vladimíru Bělohoubkovi, který už zemřel. Jeho neteř se domnívá, že ztráta bytu přispěla ke strýcově smrti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies