VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Debata: v místnosti nebylo k hnutí

Brno /AKTUALIZOVÁNO, FOTOGALERIE/ - JNevejdeme se sem. A neslyšíme vás. To je jediný prostor, který má magistrát pro veřejné debaty? Diskuze o variantách nového územního plánu Brna včera nezačala zrovna příjemně.

19.1.2011 16
SDÍLEJ:

Debata o územním plánu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Vážení čtenáři, diskuzi o územním plánu sledujeme a aktuální dění z debaty najdete v modrém rámečku pod článkem

Za chvíli budou čtyři hodiny a desítky lidí se snaží dostat do místnosti v magistrátní budově v Kounicově ulici. Právě tu město vyčlenilo pro debatu o dopravních stavbách nového plánu.

Polovinu stísněných prostor zabírají panely s rozkreslenými variantami dokumentů, který je klíčový pro rozvoj města v příštích letech.

Po hodinovém představení dopravních projektů všech tří variant plánu začíná diskuze. Slovo si bere bývalý náměstek primátora Martin Ander. „Dočkáme se toho, že druhého února se debata uskuteční v důstojnějších prostorách?“ ptá se. Dostává se mu nečekané odpovědi. „Podmínky, které máme, jste nám zajistil vy, když jste byl náměstek,“ říká mu stroze vedoucí magistrátního odboru územního plánování a rozvoje Kateřina Leopoldová.

Pak už přicházejí na řadu otázky Brňanů. Muže, který je matematik, zajímá, jestli autoři plánu dodrželi všechny povinnosti. „Nevynechali jste při třetí variantě zákonnou podmínku využít prostor pro nové nápady?“ ptá se. Odpovídá mu Jaroslav Dokoupil ze společnosti Archdesign, která plán připravovala. „Pracujeme v mantinelech zadání schválených brněnským zastupitelstvem,“ říká diplomaticky.

Debaty se účastní hodně lidí z Bosonoh. Zajímá je, jak město vyřeší silnici R43 a její propojení s dálnicí D1. Obě velké stavby totiž zasahují do jejich městské části. „Ani jedna varianta nedodržuje hlukové a prachové limity,“ říká například Marie Špačková.

Musí se spokojit s odpovědí, že každá schválená stavba nakonec normy splní.

AKTUÁLNĚ Z DEBATY O ÚZEMNÍM PLÁNU

17:58 - Další muž, který se dostal k mikrofonu, upozorňuje na fakt, že třetí varianta územního plánu je z hlediska hluku a emisí pro Brno mírně nevýhodná.“Co je tedy výhodnější pro Brno,“ ptá se muž. Pochválí zpracovatele územního plánu Martina Zucha za odpověď nižší, ale dál se s přednášejícími neshodnou. „Z hlediska emisního zatížení a znečištění je tedy obyvatel Králova Pole je víc než obyvatel Bystrce,“ konstatuje v souvislosti s vedením silnice R43 muž.

17:46 - Marie Špačková z Bosonoh si stěžuje, že varianta 1 a 2 pro Bosonohy je totožná, nerespektuje hlukové a prachové limity. Musí se spokojit s odpovědí, že každá schválená stavba musí ze zákona splňovat normy. Prachové i hlukové.

17:38 - Diskutující, který se představuje jako Kadeřávek - matematik – se ptá zda architekti nevynechali při tvorbě třetí varianty zákonné podmínky prostor pro nápady a příležitosti. „Pracujeme v mantinelech zadání schválených zastupitelstvem Brna. Pracujeme dobře, postupujeme v intencích zákona z pozice zpracovatele,“ uvedl Jaroslav Dokoupil ze společnosti ArchDesign.

17:29 - Slovo si bere Martin Ander a žádá, aby se změnily podmínky, ve které se debata vede. „Dočkáme se toho, že 2. února bude beseda v důstojných prostorách?“ ptá se Ander. Podmínky, které pro vystavení konceptu máme, jsou podmínky, které jste nám zajistil vy, když jste byl ve funkci,“ opáčila bývalému náměstku vedoucí odboru územního plánování Kateřina Leopoldová.

17:23 - Začala diskuse. „Dovolte mi jeden a půl minuty, pak přenechám životní prostor jiným,“ říká první diskutující, který ovšem přítomné seznámí jen se svým názorem na vedení silnice R43 a odsun nádraží.

Autor: Gabriela Peringerová

19.1.2011 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Žáci z 1.B ze ZŠ na Bakalově nábřeží 8 v Brně s třídní učitelkou Ivou Holou.

NAŠI PRVŇÁČCI: představujeme ZŠ Kotlářská, Bakalovo nábřeží a náměstí Míru

Brno 19.09.2017 - křest letadla obnovené linky Brno Mnichov na brněnském letišti a následně odlet delegace JMK do Mnichova, kde byla prohlídka letiště.
50

Po Evropě létá Brněnský drak i Duch jižní Moravy

Defibrilátory mají pomáhat ve všech městských částech. Přibude jich 27

Brno – Zkolaboval přímo na hlavním nádraží, život mu zachránili pomocí pouličního automatického defibrilátoru zaměstnanci Českých drah. V budoucnu dostanou laici možnost podobně pomoci na více místech Brna. Radní města totiž v úterý schválili nákup dalších sedmadvaceti oživovacích přístrojů. V současnosti je ve městě k dispozici osmatřicet automatických defibrilátorů. Jen čtyři z nich jsou ale umístěné v boxech pro lidi přímo na ulici.

Výbuch v kasárnách: Zraněný voják je po operaci, kanceláře opět fungují

Brno, Vyškov /FOTOGALERIE/ – Noc na oční klinice brněnské fakultní nemocnice strávil voják, kterého v úterý ráno zranil výbuch ve sklepě administrativní budovy Jugo ve Velitelství výcviku - Vojenské akademii ve Vyškově. Podstoupil tam operaci oka. „Byla úspěšná, lékaři mu oko zachránili,“ informoval mluvčí ministerstva obrany Jan Pejšek.

Zateplený bazén má šetřit peníze. Opravy mají začít už příští rok

Brno – Nového zateplení se v budoucnu dočká plavecký bazén Ponávka. V úterý o jeho dalších opravách rozhodli brněnští radní. „Schválili jsme podání žádosti o dotaci z programu životního prostředí na jeho rekonstrukci,“ sdělil náměstek brněnského primátora Petr Hladík.

Ženu udeřil a okradl. Po neznámém pachateli teď pátrá policie

Brno – Ženu udeřil zezadu do zad a když se svalila na zem, vytrhl jí kabelku a utekl pryč. Po neznámém pachateli, který v brněnské Oblé ulici napadl ženu, teď pátrá policie.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení